• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

grandland facelift 2021

pjotter

Post vaak
Hierbij de nieuwe grandland met facelift zoals deze in 2021 wordt verwacht

90evzoqwjf4e2a6abawd6ytgiawu77ec.jpg

https://www.autointernationaal.nl/2...ontent=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

@Hans GLX : in mijn werkomgeving 'lopen' een paar XC 40-tigjes. Mooie auto's alleen het echte (benzine) brandstofverbruik schommelt tussen de 1 op 10 en meest gunstig, 1 op 12. Da's mogelijk even slikken voor een particuliere rijder?

Mooie facelift al zeg ik het zelf. Zeker het dashboard ( gelijk aan nieuwe Mokka ) gaat er ruim op voor uit. Het dashboard ( klokkenwinkel ) zoals het nu is vond ik het grote minpunt van mijn GLX toen ik deze een paar maanden geleden kocht. Vind ik voor zo’n toch wel moderne auto net even te oudbollig. Maar goed, dat woog niet op tegen alle pluspunten om mij van de koop af te houden. B-)

Overigens wel jammer dat Opel er voor kiest om de nieuwe grille met lichtinstallatie in te laten passen in de originele plek van de GLX-1. Je ziet de punt van de knipperlichten van het oude model in zwart plastic doorlopen achter de nieuwe vizor voorzijde. Dat hadden ze toch mooier kunnen oplossen met nieuwe spatborden. Maar ik begrijp dat dat kostbaarder is in het productieproces. Een ander puntje vind ik dat ze bij de facelift de knipperlichten naar de spiegels hadden kunnen verhuizen. ( net als bij de zustermodellen van PSA , en dat had prima gepast bij nieuwe spatborden die dan aansluiten op de nieuwe bumper en vizor grille :-) )

[quote quote=18423293]Ik ben benieuwd of in deze auto de deurpanelen ook nog kraken
wpml_wacko.gif
[/quote]

Ben nog naar heel wat meer benieuwd. De prijs en of de electronica en andere zaken wel correct kunnen werken..................

[quote quote=18423331]Beste Quandor. Ik rij de XC 40 T2 vanaf oktober 2020 dus nu bijna 9 maanden. Heb inmiddels 9200 km weg naar volle tevredenheid. En zit op een verbruik van 1:16,8 dat is 5,9L/100 km. Niet slecht toch?[/quote]

Hans. Op je foto staat inderdaad dat je boordcomputer 5,9 l/100 km aan geeft. Maar is dit het daadwerkelijk verbruik? We weten allemaal dat de boordcomputer in vrijwel alle auto’s ( ongeacht merk ) de waarheid een beetje verdoezelt in hun voordeel. ;-)

Maar goed. De discussie gaat dan wel behoorlijk off topic. Het gaat hier om de facelift van onze GLX.

Nou idd. op het forum zijn diverse postings geweest van mensen die poblemen hebben. Zo was er zelfs iemand die begin deze maand een afspraak had bij de dealer met een gerechterlijk expert eneen advocaat. Helaas niets meer van gelezen hoe dat is afgelopen.

Dan nog even over de GLX facelift: De bumpers en andere kunststof delen zijn op de foto’s allemaal mee gespoten in carrosseriekleur. Persoonlijk moet ik daar heel erg aan wennen. De zwarte bumperdelen zorgen naar mijn mening juist voor contrast, en accentueren het design van de GLX.

nk27ji7x9vho5autrw3kqa9pm5iczswx.jpg

Tjerk ik denk dat ik thuis meer te zeggen heb dan jij . Daarom moet ik hier niet zitten lullen zoals sommige onder jullie. Einde conversatie

Ik weet niet meer wie het in welke posting schreef (voel ook niet de behoefte om het op te zoeken) , maar ik vind het best wel jammer dat Opel niet de richtingverklikkerlampjes in de spiegels heeft geïntegreerd in de gefacelifte (is dat een goed Nederlands woord......?) versie van de GLX.

Ik vind het bij de auto's die het wel hebben best wel chique / fraai ogen als de richtingaanwijzers in de spiegels zitten. Het is imho een klein maar esthetisch fraai detail. Misschien voor de verkeersveiligheid ook nog eens beter / duidelijker.

Is het erg belangrijk? Nee.

Ik heb een grandland gekocht. Model 2022. Maar mensen pas op: er zitten geen 12 volt aansluitingen in de kofferbak en ook niet achter de voorstoelen. In de handleiding worden ze wel aangegeven.

Als je bijv. een koelbox mee wilt nemen, dan moet je (in zo'n dure autio) een verlengsnoertje trekken vanaf je dashboard.

Hoe lelijk en klantonvriendelijk kan je als Opel zijn.

Terug
Naar boven