• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grandland X besteld

Status 60, mijn 1.2 handgeschakelde Ultimate staat inmiddels bij de dealer.

brm9gqadgmptxphtsrnhg6zrrsakhpfi.jpg

[quote quote=18357236]Status 60, mijn 1.2 handgeschakelde Ultimate staat inmiddels bij de dealer. [/quote]

Eric, wat een mooie auto! Wanneer mag je ‘m ophalen?

Ik ben nu ook eindelijk 44. B-)

Wel weer jammer dat ik hem nu op Zondag krijg;

44 / Freigabe für den VersandLetztes

Änderungsdatum 14.06.2018

voraussichtliches Auslieferungsdatum 01.07.2018

Het gaat plots nu wel heel snel :good: :

Auftragsstatus 48 / Versandbereit

Letztes Änderungsdatum 14.06.2018

voraussichtliches Auslieferungsdatum 19.06.2018

Hallo,

Zijn er mensen in dit topic die de Grandland X besteld hebben in diesel uitvoering 1.6 120PK en nu gewijzigd is naar 1.5 130PK. Productie start van die 130PK uitvoering medio oktober '18. Levering, hoor ik van de dealer, eind december dit jaar.

[quote quote=18357452]Auslieferungsdatum is aangepast naar 23.06.2018… Code staat nog op 48[/quote]

Ja hier ook hetzelfde.

Ik ben bang dat het nog een lange zit word.

[quote quote=18357360]Hallo, Zijn er mensen in dit topic die de Grandland X besteld hebben in diesel uitvoering 1.6 120PK en nu gewijzigd is naar 1.5 130PK. Productie start van die 130PK uitvoering medio oktober ’18. Levering, hoor ik van de dealer, eind december dit jaar.[/quote]

Niet echt, ik heb nog de 'oude' 1600 120 Pk motor in mijn Grandlandje. Reden dat ik toch reageer op je vraag is dat ik jou wil vragen, als je de auto hebt, zo af en toe het verbruik te posten. Daar is een apart topic voor gestart in het Grandland forum. Ik ben namelijk reuze benieuwd naar het brandstofverbruik van die nieuwe 1500 diesel. Mijn 'gevoel' zegt mij dat die motor dorstiger is dan de 'oude' 1600 (minder CC's en dus moet die 1500 harder 'werken' om de boel aan het rollen te krijgen) maar of dat ook echt zo is zal de praktijk uit moeten wijzen.

Hier nog steeds code 44,

Est.del.time staat al sinds gisteren op een rare niet bestaande datum...

Ik dacht dat er eindelijk schot in zou komen, maar weer niet dus...

[quote quote=18357454]

Henri Kauffmann wrote:
Hallo, Zijn er mensen in dit topic die de Grandland X besteld hebben in diesel uitvoering 1.6 120PK en nu gewijzigd is naar 1.5 130PK. Productie start van die 130PK uitvoering medio oktober ’18. Levering, hoor ik van de dealer, eind december dit jaar.
Niet echt, ik heb nog de ‘oude’ 1600 120 Pk motor in mijn Grandlandje. Reden dat ik toch reageer op je vraag is dat ik jou wil vragen, als je de auto hebt, zo af en toe het verbruik te posten. Daar is een apart topic voor gestart in het Grandland forum. Ik ben namelijk reuze benieuwd naar het brandstofverbruik van die nieuwe 1500 diesel. Mijn ‘gevoel’ zegt mij dat die motor dorstiger is dan de ‘oude’ 1600 (minder CC’s en dus moet die 1500 harder ‘werken’ om de boel aan het rollen te krijgen) maar of dat ook echt zo is zal de praktijk uit moeten wijzen.[/quote]

Dank voor je reactie. Ik zal kijken of dat gaat lukken tegen die tijd.

Auftragsstatus 35 / Produktionsstart :applause01:

Letztes Änderungsdatum 20.06.2018

voraussichtliches Auslieferungsdatum 15.07.2018

Grandland X 1.2 Innovation met Innovation+ pakket, Diamomnd Black, panorama dak, trekhaak

6 april heb ik mijn Grandland op mogen pikken bij de dealer. Deze was op 11 december besteld bij Opel zelf. Betreft de 1.2 benzine BE uitvoering, handgeschakeld, white jade / zwart dak / panoramadak / Executive pakket / Winterpakket en de Ergo stoelen. Echt een heerlijke auto en het wachten meer dan waard!
lbj9ph4lg5sx6b0loy6v64wnt2dgwr78.jpg
5ktklz3dy4up2uf3r7rnd2duv48r86t4.jpg
h8xypginjmpabdvok1792fqduwbnq7oy.jpg

:toppie: [quote quote=18357491]6 april heb ik mijn Grandland op mogen pikken bij de dealer. Deze was op 11 december besteld bij Opel zelf. Betreft de 1.2 benzine BE uitvoering, handgeschakeld, white jade / zwart dak / panoramadak / Executive pakket / Winterpakket en de Ergo stoelen. Echt een heerlijke auto en het wachten meer dan waard![/quote] Heel veel rijplezier met deze prachtige auto!

<p style="text-align: center;">[quote quote=18357499]Op 1 juni 2018 gekocht en op 13 juni 2018 geleverd (uit voorraad) Pearl white, Innovation met innovation plus pakket en automaat. [/quote] Lekker hoor een automaat, veel veilige en plezierige kilometers :good:

Terug
Naar boven