• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Grandland X besteld

Leverdatum bestelde GLX: half december. Maar:

Door de CO2 wetswijziging (CAFE norm) per 01-01-2020 is inschatting dat de genoemde data met betrekking tot de bestelde auto impact zal hebben.De verwachte datum van binnenkomst en de afleverdatum kunnen tot nader orde wijzigen wij zullen er alles aan doen om u te voorzien van de meest recente informatie tot levering.

Info Opel NL.....

Ook ik mocht vandaag mijn GLX ophalen! 07 juli besteld en vandaag dus al op de oprit. Zwart Metallic lak, 19 inch velg, panoramadak, handgeschakeld, afneembare trekhaak, Business Executive.
h10e08dvzfzvc71buphbl2o82zuzkk4r.jpg
1vjzrq07l42sk5s7jemnfnrxu4rfw9bn.jpg

Net maar weer eens gebeld met de dealer. Afleverdatum is al weken geleden gepland op 10-01-2020. Auto zou half november bij de dealer binnenkomen. Helaas niet op tijd om nog dit jaar op kenteken te zetten (lease). Dealer zou me laten weten als de auto daar was gearriveerd.

Omdat ik nog steeds niets had gehoord, zelf maar gebeld. Auto staat dus nog steeds (begin oktober geproduceerd) in Eisenach. Niemand die weet waarom. Dealer gaat er nu weer achteraan.

Ik hoop echt dat het de moeite van het wachten waard is!

Sinds 2 weken rij ik ook rond in mijn GLX

iemand hier ervaring in, chrome zwart maken, pinkers aan de zijkant vervangen door donkere?

I want i all black....

Grandland X 1.2 130 PK 120 year pakket.
s5cccctla6kroy6cxut1ltb8fk3trnha.jpg

Bericht van dealer:

Hierbij willen wij u graag informeren m.b.t. de levering van uw bij ons in bestelling staande auto.

Door een nieuwe wet die in Europa is aangenomen door de Raad van de Europese Unie welke betrekking heeft tot de verordening tot vaststelling van strengere CO2-emissienormen voor nieuwe personenauto’s krijgen wij vanuit de importeur een maximale gemiddelde CO2 uitstoot toegewezen vanuit de importeur.Dit maximaal gemiddelde kunnen en mogen wij als leverende dealer niet overschrijven. Dit wordt gecontroleerd op basis van alle voertuigen waarvan wij een kenteken aanvragen en op naam van de klant / leasemaatschappij zetten.

Door deze nieuwe wet kunnen wij niet garanderen dat uw auto ook daadwerkelijk in eerder afgegeven maand zal worden afgeleverd maar mogelijk een maand later.

Wij zijn hier momenteel zowel intern, als in overleg met de leasemaatschappijen naar aan het kijken hoe wij dit het beste kunnen inregelen zodat het verschuiven naar andere maanden van afleveringen tot een minimum zal worden beperkt.

Wilt u meer weten over deze nieuwe wet? Dan kunt u op de website van de Europese Raad meer lezen hierover.

Op dit moment is dit de meest actuele informatie die wij u kunnen geven. Zodra er meer bekend wanneer wij u auto kunnen afleveren, zullen wij uiteraard direct informeren. Hierbij willen wij nogmaals benadrukken wat wij er alles aan zullen doen om u als nieuwe bestuurder hier de minst hinder van te ondervinden.

Hoi allemaal. Iemand al zijn GLX geleverd gekregen in 2020? Hier is het nog verdacht stil vanuit de dealer ( besteld juni/juli 2019) :cry:

Gisteren mijn GLX opgehaald. Besteld november 2019. 1.2 m6 Business Executive , Pearl White, 18" bi-color black velgen, lederen bekleding, Executive + pakket, achteruitrijcamera, sidesteps en aluminium pedalen. Wat er alleen niet meer bij zit is het draadloos opladen...
hkpxlxb78l59eje6bphiyhjb4h9ayi46.jpg

Hele mooie uitvoering Oscar, maar dat komt omdat wij bijna de identieke versie hebben besteld ;), alleen de sidesteps hebben we niet genomen.

Voor wat betreft de levering, onze auto is half november besteld en zou deze week in productie gaan. Inmiddels is de status (bestelnummer) in de MyOpel app afgelopen maandag veranderd in het chassis nummer. Gisteravond kregen we aanvullend. de melding dat de navigatie geüpdate dient te worden. Ook staat de uitvoering (opties) nu aangegeven op de MyOpel website.

Volgens de dealer zou de auto deze week/begin volgende week al op transport gaan.
Kan niet lang meer duren.....

Prachtige auto en geniet ervan.
Ik snap niets meer van die leveringen.
De mijne is 14-8-2019 besteld en levering half februari ?
Het zal wel goed komen denk ik ?

Volgens mij heeft dat te maken of je automaat of handgeschakeld hebt besteld. Mijn auto is 4 september besteld en was 18 november bij de dealer. Omdat van de leasemaatschappij na half november geen auto op naam meer mocht worden gezet kan ik de auto pas as maandag ophalen :applause02:

Terug
Naar boven