• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Groot probleem (?) Noodlot...? Tijdelijk opgelost!

In TIS2000 onder de buitendienst oplossingen is hier ook iets over te vinden.

Klacht: Motorcontrolelampje gaat branden en defectcode P1106 (vuldruk niet in nominaal gebied) wordt in het motorstuurapparaat opgeslagen.

Oorzaak: Slechte massakrimpaansluiting in de kabelboom brandstofverstuiving.

Maar zoals gewoonlijk zijn de fotos niet erg duidelijk:jerry

Dus misschien heb je hier iets meer aan? http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=117185&highlight=earth+crimp+boost

Ja ok dat is waar maar je had wel die code toch?

Ik ga bij mezelf ook eens kijken hoe die verbinding is, dit is namelijk zwak punt van de Z20LET zoals ik begrijp.

Yep, ik ga deze MOD ook uitvoeren. Simpel te doen ook.

MAP sensor op werking testen:

DTC P1106:

Fault Location: Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor - Circuit Malfunctioning

Probable Cause: Wiring, MAP Sensor, ECM

If you have access to a multimeter download this file and it shows you how to test the sensor!

eej baas j...

ik ervaar een beetje het zelfde als jij vrees ik.....

piekt door naar 0,7 maar wordt afgezwakt naar 0,5 bar.

bij mij brand wel continue het steeksleuteltje.....

ook de bosch compu gaf aan dat de map sensor kaduuk was...maar na reiniging is die foutcode niet meer terug gekom,en....

ik doe binnenkort wel ff de earthmod...hopen dat het dan verdwenen is....

kan me niet voorstellen dat die ook kapot zou zijn...anders komt hij weer gelijk terug,netzoals de andere 2 foutcodes.

zoals je weet heb ik mn sensor a vervangen voor een exemplaar van de let turb,maar ook op deze klep gaf hij foutcodes....

zou wel kunnen natuurlijk...omdat de let geploft is...ahahha

ik durf nu eigenlijk niet blind een nieuwe aan teschaffen,omdat strax tog blijkt dat at het niet was....

ik hoop op een reactie van een pro,op dit forum.

ro

origineel gepost door sincere107

eej baas j...

ik ervaar een beetje het zelfde als jij vrees ik.....

piekt door naar 0,7 maar wordt afgezwakt naar 0,5 bar.

bij mij brand wel continue het steeksleuteltje.....

ook de bosch compu gaf aan dat de map sensor kaduuk was...maar na reiniging is die foutcode niet meer terug gekom,en....

ik doe binnenkort wel ff de earthmod...hopen dat het dan verdwenen is....

kan me niet voorstellen dat die ook kapot zou zijn...anders komt hij weer gelijk terug,netzoals de andere 2 foutcodes.

Bij mij geen steeksleuteltje, Tech 1 gaf voor zover ik onthouden heb verder niets aan maar de druk wordt inderdaad afgezwakt naar 0,5 bar... ben nu echt benieuwd aan het worden hoe ik die earth mod uit moet voeren :hmmz

Zoals John zei:

Zo voer je earth mod uit.

Vanavond ga ik die MAP sensor is even doormeten, geloof er geen hol van dat die kapot is.

Auto is steeds minder gaan functioneren, als ik optrek in zn 4, zeg tot 180km/h kapt ie r al mee.

origineel gepost door Baas J.

als ik optrek in zn 4, zeg tot 180km/h kapt ie r al mee.

dat is hard zat voor jou, :P :D

nee zonder gekheid, ik hoop dat je het probleem kan oplossen, ik zou er gek van worden

InjectTheVenom: deze earth mod is voor de z20let motoren, heb er bij een c20let nog nooit last van gehad. jouw probleem zit wss in de actuator, zoals in je topic staat

Als de top straks rond de 250/260 ligt is 180 nog lang niet hard genoeg :P

origineel gepost door Oenatje

origineel gepost door Baas J.

als ik optrek in zn 4, zeg tot 180km/h kapt ie r al mee.

dat is hard zat voor jou, :P :D

nee zonder gekheid, ik hoop dat je het probleem kan oplossen, ik zou er gek van worden

origineel gepost door folkyc20xe

InjectTheVenom: deze earth mod is voor de z20let motoren, heb er bij een c20let nog nooit last van gehad. jouw probleem zit wss in de actuator, zoals in je topic staat

Ok bedankt voor deze informatie, we gaan het bekijken als de nieuwe slang binnen is :)

Godver de godver... nieuwe sensor erin gestoken... geen enkele zin gehad, probleem is r nog steeds!! :fy1:fy1:fy1

Heb je ook al die massa verbinding nagekeken:vertag die naar het schijnt ook deze storing kan geven , ik heb hem zelf ook gecheckt maar kon daar niets vreemds aan vinden helaas , maar het is eenvoudig te controleren en kost alleen wat nieuw tape en soldeer of verbindertje.

Succes en groet marcel.

in zn 1 2 3e versnelling kan ik m gewoon doortrekken tot 6500/7000 toeren.... dan naar 4, zit ik zo rond de 180km/h @ 5000t ongeveer, en dan flikkertie mn turbo uit. Ik snap r niks meer van :s

Probleem opgelost, 2e kat teruggezet...auto rijdt weer als een zonnetje in alle versnellingen en geluid is ook weer terug naar normale proporties.

Blijkbaar dus toch iets van een druk probleem...

Ik merk nu wel dat ik weer veel minder vermogen heb....compleet free flow rijdt toch wel erg super :D

Klopt het misschien toch dat je zonder rework v/d comp. niet zonder die :swear cat kunt rijden!?

Het kan dus ook een meetingsprobleem (lambda) zijn.

Wel goed dat je het gevonden hebt , zou je niet gewoon een sportcat overwegen (200 cell) ben je van alles af (waarschijnlijk).

Gr Marcel

Dan heeft het met je tweede Lambdasonde te maken moet je een adapter monteren dat hij minder uitlaatgassen kan meten:agent

Terug
Naar boven