wat betreft de brandstof pomp.... deze schakeld enkel in bij starten, en neemt niet over.
dubbel relais eens gemeten, maar schakeld wel van zwart/rood naar blauw, maar niet van zwart naar blauw
( de laatste is volgens mij de aansturing vanuit de lmm)
verder wat betreft het ratelen,
tijdens het pogen tot starten, werdt de oliepijlstok uit het carter gedrukt, en uiteraard gevold door een mooie
slok olie.. hoog carterdruk dus... waar komt dat weg..?
heb het kleppendeksel verwijderd. een eerst eens gekeken wat er gebeurt als je de startmotor laat draaien.
alles bewoog in iedergeval soepeltjes.
al was er nog niet direct olie in overvloed,
vervolgens compressie test gedaan, 1e 8bar 2e 9bar 3e 12bar 4e 9bar
aangezien het kleppendeksel eraf was, de inlaat van de 1e cilinder wat meer ruimte gegeven,
wat resulteerde in een compressie van krappe 10bar.
vervolgens naar maar weer eens starten, en kijken wat hij doet,
het speciale cih kapje over de nokkenas-tandwiel gezet, maar deze kwam tijdens het starten al niet super onder de olie te zitten,
begin we wel af te vragen of dit normaal wel zo is... oliepomp is losgeweest tijd terug, en voorzien van ander deksel. ivm scheurtje.
dus had ik in de schacht van de ontstekingsas al een mooie slok olie laten lopen, om zo de pomp te vullen.
toen het kleppendekseltje gelicht werdt, was het al snel duidelijk dat het vervelende geratel daar vandaan kwam.
momenteel liggen alle stoters en tuimelaars naast de wagen, en zitten 6 van de 8 tuimelaars vast ( hydro stoters)
nu op zoek naar een nieuw setje hydro stoters, al meende ik me te herinneren dat de huidigen ook gedemonteerd moesten kunnen worden, dus daar zoek ik zo nog even naar.
tja... wordt vervolgd dus :???:
wat betreft het loshalen van de motor stefan; had de motor gekocht als zijnde goed, en deels was er al het een en ander vervangen.
heb destijds enkel de lagerschalen onderin bekeken op hun conditie, en dat zag er netjes uit, dus die weer terug gestoken,
en de gok gewaagd.
in eerste instantie mis gegokt dus.. maar hopelijk komen we er naar het vervangen van de stoters wel uit.
enkel het vreemde... de wagen wil enkel lopen zolang je blijft starten, anders valt hij direcht uit, ook bij het doorschakelen van de brandstofpomp....
sinds dat ik de extra draad bij de startmotor aangesloten heb, vonkt hij in iedergeval wel
Hans