• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

GT/E-tje, er mooi uit laten zien >kleine update<

bedankt voor de :thumb heren. voel me zelf ook al heel wat meer 'MANTA' nu. :D

momenteel is mijn baasje bezig met kabelboompje maken voor achter het dashboard, aangezien de orginele nogal wat aanpassingen vraagt, ten opzichte van wat de baas nodig is.

maar het komt allemaal weer goed.

wat betreft de lampjes @Stender; het schijnt orgineel te wezen zo.. dus blijft het eerst zo zitten,

had ze zelf ook, net als de baas, matzwart gehad

gt/e -tje

ja ed, ook jij hartelijk bedankt, namens mij :P

heb weer 2 nette plaaten kunstof voor aan de zijkant ;)

en mijn baasje kan dadelijk zijn sigaartje ook weer aansteken, met mijn aanstekertje, werkt weer perfect zo :thumb

radio speelt inmiddels de vrolijke klanken van een plaatselijke piraat, klokje tikt mooi rustig de seconden weg.

helemaal super, enkel nu eens puzelen hoe het baasje de radio vast zet, dus er moest gegoogeld worden, en dan ook direct maar paar plaatjes op het forum knallen he :D

:kewlpics

IMG_7912.jpg

draadboompje heeft de baas maar zelf gemaakt, kon met die andere ook niet uit de voeten, maar toch bedankt ed

IMG_7913.jpg

wederom had de baas er weer wat hulp bij, alleen is ook maar zo alleen he :agent

IMG_7913.jpg

en dan het geheel met gesloten dashboard ;) (alleen nog even een zwarte asbak monteren)

IMG_7914.jpg

zo, en nu ging het baasje geloof ik weekend vieren.

proost :mrgreen:

gr; GT/E-tje king:

Ja proost Hans. , ziet er goed uit allemaal. Kwam het oranje beest nog wel tegen op de highway bij De Krim citty afgelopen woensdag

zo.. en dan kom nie eens eem lpg haal`n in de krim mien jonguh? mooie prutsmuts bu-j.

dat oranje kreng zet iederiene jaag`n, moar den witt`n nooit :D

(och, hie wurdt ok weinig bruukt :D)

BTW, ligt er aan van welke kaantie ie het bekiekt Woar Coev'n lig. Kom vanaf Emmen kanten, das N34 rechts bij Coev'n. Zit die motorsloper ook toch (ben naam ff kwijt)

@motorsloper meerlo, en autosloper hartman an disse kante, en ik bekiek het van de goeie kante he :D

@henri.. belt eem van veuren, zet we ze kold.

@Ghanz wrote:ja ed, ook jij hartelijk bedankt, namens mij :P

heb weer 2 nette plaaten kunstof voor aan de zijkant ;)

en mijn baasje kan dadelijk zijn sigaartje ook weer aansteken, met mijn aanstekertje, werkt weer perfect zo :thumb

radio speelt inmiddels de vrolijke klanken van een plaatselijke piraat, klokje tikt mooi rustig de seconden weg.

helemaal super, enkel nu eens puzelen hoe het baasje de radio vast zet, dus er moest gegoogeld worden, en dan ook direct maar paar plaatjes op het forum knallen he :D

:kewlpics

IMG_7912.jpg

draadboompje heeft de baas maar zelf gemaakt, kon met die andere ook niet uit de voeten, maar toch bedankt ed

IMG_7913.jpg

wederom had de baas er weer wat hulp bij, alleen is ook maar zo alleen he :agent

IMG_7913.jpg

en dan het geheel met gesloten dashboard ;) (alleen nog even een zwarte asbak monteren)

IMG_7914.jpg

zo, en nu ging het baasje geloof ik weekend vieren.

proost :mrgreen:

gr; GT/E-tje king:

Zo die kleine groeit als cool :thumb

En GT/E-tje je ziet er al goed uit :wors

hey jongens,

helaas kan het antwoord op jullie vraag vrij kort zijn...

nee, er is weinig tot niks gebeurt.

echt niet? nou ja.. een boel kleine dingetjes dan,

de baas heeft nog tijd gevonden om met de geluidsinstallatie bezig te gaan.

en helaas is dit nog niet geheel naar wens.

hopelijk krijg ik binnenkort al wel mijn glas weer in me body, en dan voel ik me

vast weer heel wat meer MANTA.

al deed het gebeuren in de tuin hier afgelopen week mij wel erg goed, op zo`n moment voel je je ook weer helemaal MANTA, ach kijk zelf maar :D

IMG_7919.jpg

hopelijk tot snel,

gr GT/E-tje king:

:swear :swear :swear :swear :swear :swear :swear :swear :swear

mijn nieuwe hart verrekt het :argue

de nagenoeg nieuwe ontsteking laat mijn hart ernstig in de steek.

op de bobine meet mijn baas wel een positieve spanning,

maar de bobine geeft het niet door, een andere er even los in gehangen... nog niks.

andere regelunit gemonteerd... nog niks.

:cry :cry waarom wil mijn hart niet??? :hmmz

Als je de groene kabels even loshaalt van de bobine en je zet je contact aan, dan moet je 12 volt meten tussen het vrije contact van de bobine en de massa.

Nu weet je of je primaire spoel van je bobine werkt.

Je kunt nu een los kabeltje aansluiten op het vrije contact van je bobine en deze af en toe tegen een massa-punt aantikken. Je zorgt dan dat de bobinekabel (welke normaal naar je verdeler toe loopt) op 3mm vanaf een massa-punt ligt.

Iedere keer dat jij de massa lostrekt, ontstaat er een vonk tussen de bobinekabel en het massapunt.

Nu weet je dat de secundaire spoel van de bobine werkt.

Dan kun je nog kijken of de module wel voeding krijgt op de juiste aansluitingen.

Even uit m'n hoofd: op de zwarte kabel moet 12v voeding staan (met contact aan). De bruine is massa,

3-voudige stekker op het verdelerhuis,

de groene kabel naar je bobine en naar de toerenteller en naar de computer.

Terug
Naar boven