Bij mij kan dat blokje niet omflippen, dus heb het schakelmechaniek gewoon verlengd, jullie hadden gelijk :angel Wel vreemd dat ik hem eerst zonder mechaniek ook niet meer in zn 2 of 4 kreeg. Is nu gelukkig verholpen
Ander probleem, de rechter (lange) aandrijfas is volgens mij te lang. Doordat de bakkeerring bij een F18 uitsteekt, komt de homokineet 9mm verder naar buiten. In een bocht naar rechts begint de homokineet te bonken.
Mogelijke oplossingen:
1. Spacer voor de bak maken waardoor je de extra lengte verdeeld over beide assen en dan hopen dat het goedkomt.
2. Aandrijfas inkorten.
- Doormiddel van lassen: heb ik geen tijd meer voor
- Kortere as kopen: heb ik eigenlijk geen geld voor
- Een andere as zoeken die al wat korter is
Dat laatste brengt mij bij het idee dat de assen van een A Corsa korter zijn. Mijn vraag is dan ook, hoeveel korter?
Er is mij verteld dat de lange as van een Corsa A2 GSI 22tands 68 cm lang is, en zou moeten passen met mijn homokineten. Alleen weet ik niet hoelang mijn eigen assen zijn, en tot morgenmiddag geen tijd om het op te meten omdat dan de assen eronderuit moeten en de kineten eraf. Veel werk, heb weinig tijd, dus vroeg me af of iemand weet hoe lang de lange as is van een Corsa B?
edit:
Heb ook de lange as liggen van een nexia, ik lees op corsanovatuning dat die 69 cm zouden moeten zijn, dus die heb ik eventueel ook liggen.+