• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hallo Opel rijders - Vragen over Astra GTC 1.8i 16V (140pk)

@iquick wrote:Ik vond op een ander forum dat als je de settings knop vasthoud tot je een piep hoort dat je dan in het Testmode menu komt waar je allerlei parameters en waardes kunt bekijken. Dat ziet er wel interessant uit o.a. de temperatuur van de koelvloeistof.

Ik begrijp niet waarom dat die temperatuur niet gewoon standaard zichtbaar is op de BC!?

Ik zie ook dat FirmWare versie van 2004 is terwijl de HW versie van 2008! Vreemd op internet zie ik dat er nieuwere FW is van 2007. Kan ik die FW bij de dealer krijgen gratis of kost dat wat? Of is de Firmware die in het Testmenu word getoond niet die van de Navi?

Als je de firmware update met de update cd dan zie je wel wat je meteen hebt. Mijne is ook van 2004, dacht dat ik 2007 zou krijgen op dat scherm maar die firmware heeft met iets anders te maken, is me ooit een keer uitgeleged maar weet niet meer waar voor het was. Maar als je de update cd erin doet staat er vanzelf welke versie je hebt, nu heb ik dus 2007

Ook is het jammer dat het volume van de Radio niet harder gaat als het geluid in de auto luider wordt. Zijn dingen die de dealer via Tech2 kan instellen?

Deze is in te stellen als je de Muziek gedeelte kiest, en dan de settings knop indrukt, kom je in een ander menu waar je de snelheids afhankelijke instelling kan kiezen. Dacht bij Sound en dan SVDC

Is het niet mogelijk om een lijst te zien van de nummers op CD zodat je meteen een nummer kunt kiezen?

Ik kan nergens vinden hoe ik een nummer kan pauzeren. Is dat mogelijk?

Nummer pauzeren is niet mogelijk, maar de track kan je kiezen door naar de muziek gedeelte te gaan en daar de cd te kiezen, als je een beetje scrollt krijg je tracks te zien. Daar kan je een nummer kiezen

Heeft de Astra volledige drive-by-wire of alleen het gaspedaal?

Hier kan ik helaas geen antwoord op geven

Heeft de Astra standaard Traction Control ik dacht van wel toch? Ik merk daar toch echt niets van in de sneeuw. Hoe kan dat?

Dit kan je zien als je contact aanzet. Als je een dakje ziet in de toerenteller bij de 4, dan heb je TC

De sport uitvoering die ik heb heeft standaard een regensensor (lees ik in de brochure) maar hoe zet ik die aan?

Je moet de hendel van de ruitenwissers eenmaal omhoog doen en dan staat die standaard op regensensor, als die verder niks doet

Bedankt voor de uitleg! :thumbup Ik ga die dingen eens proberen.

Als je de firmware update met de update cd dan zie je wel wat je meteen hebt. Mijne is ook van 2004, dacht dat ik 2007 zou krijgen op dat scherm maar die firmware heeft met iets anders te maken, is me ooit een keer uitgeleged maar weet niet meer waar voor het was. Maar als je de update cd erin doet staat er vanzelf welke versie je hebt, nu heb ik dus 2007

Ik heb geen fw CD. Dus kan dat niet proberen maar ik denk dat ik de laaste firmware heb omdat ik bij de navi kan inzoomen tot 50m dacht dat dat nieuw was in de laaste fw.

Dit kan je zien als je contact aanzet. Als je een dakje ziet in de toerenteller bij de 4, dan heb je TC

De Astra H heeft dus niet standaard TC? Ik heb volgens mij in een duitse brochure gelezen dat dat standaard was vanaf 2007 onderdeel van het SAFETEC veiligheidssysteem?!

Je moet de hendel van de ruitenwissers eenmaal omhoog doen en dan staat die standaard op regensensor, als die verder niks doet[/quote]

Ik vermoed dat ik geen regensensor heb. Maar ik zal het eens proberen.

Is er ergens online een document te krijgen waar de standaard uitrusting van de Astra H GTC vanaf 2007 in staat?

Ben een beetje alle brochures die online te vinden zijn een beetje aan het doorbladeren. Is nu ff leuk om al die dingen te onderzoeken en achterhalen over de Astra H GTC. Zeker omdat ik 8 jaar in een G gereden heb. :thumb

I.d.d. niet alle Astra's hebben standaard een TC, dit is standaard vanaf een bepaald type motor, dacht vanaf 1.6 of 1.8 en van SAFETEC, heb ik nooit gehoord kan best mogelijk zijn. Die van map inzoomen kan wel kloppen nooit opgemerkt. Firmware cd kost 7 euro bij de dealer dacht ik. Ik zou ook niet weten waar je de online brochure kan krijgen maar zal vast wel ergens staan op het net.

Galaxy Nexus Tapatalk

Een sport heeft standaard geen regensensor.

Je moet kijken of er in het midden aan de bovenkant van het voorruit een sensor zit.

Zonder regensensor:

4e436f80c234c17f254c280e57e6470c.jpg

Met regen sensor:

059af95c8b8d4a81ebbd18b4d80fc939.jpg

Gr

Stefan.

@iquick wrote:I.d.d. niet alle Astra's hebben standaard een TC, dit is standaard vanaf een bepaald type motor, dacht vanaf 1.6 of 1.8 en van SAFETEC, heb ik nooit gehoord kan best mogelijk zijn. Die van map inzoomen kan wel kloppen nooit opgemerkt. Firmware cd kost 7 euro bij de dealer dacht ik. Ik zou ook niet weten waar je de online brochure kan krijgen maar zal vast wel ergens staan op het net.

Galaxy Nexus Tapatalk

Er gaat een lichtje branden onder de 4 van de toerenteller met een driehoek en daarin een auto die slinger sporen achterlaat. Dus zal wel TC hebben alleen lijkt mij dat ik er weinig van merk met deze sneeuw.

Op de afbeelding zie je volgens mij de standaard uitrusting voor elke Astra. Het is uit een brochure van November 2006.

Heb http://www.opel-infos.de/modelle/astra_hgtc.html gevonden waar veel info op staat van opel modellen.

@stefanDTI wrote:Een duitse standaard uitrustig is anders dan een nederlandse.

Ah ok, zo een vermoeden had ik al. Kan nergens een nederlandse standaard uitrusting vinden.

Mijn GTC heeft idd geen regensensor.

Dus als ik het goed begrijp(om er maar even in te haken) moet ik, als ik AF cruise control op mijn GTC 2008 1.6xer wil alleen kijken of er een koppelings schakelaar aanwezig is?

@dissie wrote:Dus als ik het goed begrijp(om er maar even in te haken) moet ik, als ik AF cruise control op mijn GTC 2008 1.6xer wil alleen kijken of er een koppelings schakelaar aanwezig is?

Ja, in principe wel tenminste zoals ik het begrepen heb van internetsites.

De schakelaar bij het koppelingspedaal moet je hebben maar uiteraard moet daar ook een stekker in zitten om het signaal door te geven deze is bruin/rood kleurig. (en moet je uiteraard de hendel aan het stuur installeren waarmee je de cruise control inschakelt) Op intersites las ik zelfs dat mensen die deze schakelaar er niet hadden zitten deze alsnog ingebouwd hebben omdat die stekker er blijkbaar in elke Astra zit. Ook zou er een indicator led lichtje achter snelheidsmeter kunnen zitten maar die heb je niet nodig is alleen geluk als die er wel al zit. (die kun je ook niet inbouwen)

Ik hoop mijn hendel ergens deze week te krijgen en dan moet ik even bij de dealer langs om cruise control in de diverse elektronische delen van de auto in te laten schakelen. Dit doen ze met Tech2 heb ik gelezen, weet niet of dat ook met opcom kan?

okee kijk dat is mooi makkelijk, k ga morgen gelijk kijken of ik de schakelaar heb

Wat heb jij betaald voor de hendel met cc functie als ik vragen mag ? en waar heb je deze besteld?

@dissie wrote:okee kijk dat is mooi makkelijk, k ga morgen gelijk kijken of ik de schakelaar heb

Wat heb jij betaald voor de hendel met cc functie als ik vragen mag ? en waar heb je deze besteld?

Je moet even de kunststoffen plaat die voor/om de pedalen zit demonteren dan kun je de schakelaar zien. Er zitten 2 kunststoffen borg sluitingen (weet geen andere benaming) 1 links en 1 rechts die moet je ff loshalen dan komt de plaat los.

Ik heb 45 euronen betaald via ebay.de maar ik zou even rondbellen naar een sloop in de buurt misschien hebben ze wel 1 liggen die je dan voor veel minder kunt krijgen.

Okee! Bedankt voor de uitleg ;) zo gaat het me wel lukken denk ik.

Wat voor merk /type enz heb jij gekocht en waar moet ik op letten? Is de hendel speciaal voor een astra h?

Thnx!!

oke dankjewel, nog 1 laatste vraag voor k er aan begin:

Het instaleren van de hendel, moet daarvoor me stuur eruit, of ken het net zoals in me ouwe astra g dat je die kappen achter je stuur gewopon verwijderd?

Nee er hoeven geen kappen weg. Je hoeft alleen de rubber die om de hendel zit iets weg te schuiven en dan met een puntig voorwerp bv. een paperclip aan de onderkant van de hendel de drukken en zou hem er zo uit moeten kunnen trekken. Dit is wat ik gelezen heb, ik moet het zelf nog gaan proberen.

Ik heb nu Cruise Control in mijn GTC. :thumbup

Het heeft mij totaal 72 euro gekost. 44 voor de hendel en 28 voor het programmeren bij de dealer. (de koppelingsschakelaar had ik er al inzitten) Het programmeren kostet incl. proefrit 20min.

Ook het indicator lampje in het dashboard doet het.

Wil er iemand een knipperlicht hendel kopen? :thumb

De bestuurders stoel kraakt echt ontzettend irritant! Wat kan ik daaraan doen? Zou de dealer dat onder garantie verhelpen?

Terug
Naar boven