• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hapert bij lage toeren en gas geven

Okay, maar nu....? Is bij rijk mengsel altijd interessant om te controleren of alle cylinders er last van hebben of niet.

En dan vonk testen, met bougietje tegen het blok houden moet je zo kunnen zien of er een beetje gezonde vonk is.

Heb je al gecheckt of je hem gestart krijgt met gas vol ingetrapt?

Volgens mij in de tank als ik zo even snel lees op een onderdelen site.

Het relais is gewoon standaard ding? Niet auto specifiek oid?

Morgen ochtend ga ik dat testen, maar ik verwacht er niet veel van aangezien hij dan al moeizaam gaat starten...

Morgen ochtend ga ik ook eerst de Tech1 bij de opel dealer halen met een andere auto, om te kijken wat de sensoren weergeven bij koude temperatuur van het blok

Kijk gewoon ff terug naar de basis en dan kom je er wel niet meteen moeilijk beginnen te zoeken!!

Ik doe dit werk al zo"n 26 jaar en ben op de hoogte van het "oude" en van het "nieuwe" en wat mij nu gewoon opvalt is dat de jonge garde direct naar de meters en uitleesapperatuur grijpt terwijl ze niet echt weten waar ze mee bezig zijn. Een foutcode uitlezen is ok maar weet wel wat je er mee moet doen!!

Goede klachtomschrijving is belangrijk en een klein beetje ervaring doet wonderen!!

Wel apart dat je die bougiekabels niet effe hebt gewisseld voor de test terwijl ik je dat ook al eerder had aangeboden/aangeraden in dit onderwerp... :hmmz

Wat ik ook al eerder opmerkte en wat ik zelf eerder heb gehad met exact dit soort klachten was een combi dus van slechte benzinepomp massa en een rot benzinepomp relais. Daar al eens verder naar gekeken?

Helemaal gelijk in hoor Opeltechniek, ben ook van redelijk oude garde... maar wel een fijnmechanica en electronica achtergrond.

Dat relais is behoorlijk standaard, maar ik heb er zelf eentje gefabriceerd zoals te zien is in het andere onderwerpje. Dit was meer omdat ik die onderdelen had liggen destijds en het was weekend, aan het prutsen met de auto en kon niet gelijk een originele kopen. Heb er toen maar gelijk nwat beters van gemaakt met kortsluit diodes, autom. zekering richting de pomp, betere relais en controle ledjes...

Pomp in de tank dan moet je even je achterbank zitting optillen en daar onder die dop eruit trekken. Daar onder zitten de aansluitingen. Dan gewoon even de stekkertjes los en spanning/weerstand meten. Eerst spanning meten zodat je weet wat de + is en dan weerstand op de - naar massa, moet nul ohm meten ongeveer. Nou is dat laatste nog niet heilig, want de meter meet met heel lage stroom en de pomp trekt behoorlijk veel. Een andere methode is de spanning meten tussen de pomp massa en het chassis. Hier moet nauwelijks spanning op staan als de pomp draait. Mocht hier spannign tussen gemeten worden dan betekent dat er veel weerstand is op je massa....

Bougiekabels zien er al wat oud uit dus beter gelijk vervangen voordat ik dadelijk weer een andere klacht heb ;)

Benzinepomp massa kan ik idd naar gaan kijken, is dat een beetje bereikbaar zonder brug / krik? Hoe test ik de benzinepomp relais?

Weet niet wat voor pomp jij hebt, in de tank of er buiten? Die massa checken is simpel even met de multimeter op de aansluiting en naar het chassis door piepen...

Het relais checken is lastiger, zeker als hij het nog enigszins doet. Zou er dan gewoon een nieuwe in knallen even WD40 op de contacten en gaan. Zo'n ding kost nog geen tientje namelijk....

Klopt, maar aangezien het ding een paar weken terug het nog deed keek ik er niet naar. Maargoed, goede leer voor de volgende keer ;) Wat in het verleden gebeurd bied geen garantie voor de toekomst...

Volgens mij in de tank als ik zo even snel lees op een onderdelen site.

Het relais is gewoon standaard ding? Niet auto specifiek oid?

Gelijk heb je Opeltechniek.

Heb vanochtend even de koelvloeistof sensor nog maar een keer gemeten, hij was 6000kOhm, dit is ver onder de 0 graden voor de ECU, zelfde bij warme motor, dan is hij 500Ohm wat ongeveer 60 a 70 graden is... Wel raar aangezien ik de auto een paar weken terug had uitgelezen en toen was de koelvloeistof netjes 92 graden uitgelezen :hmmz

Morgen nieuwe erin steken en dan maar kijken! Tevens komen dan ook de bougiekabels binnen, als ze niet afwijken van mijn huidige kabelset gaan ze gewoon terug :)

Kijk gewoon ff terug naar de basis en dan kom je er wel niet meteen moeilijk beginnen te zoeken!!

Ik doe dit werk al zo"n 26 jaar en ben op de hoogte van het "oude" en van het "nieuwe" en wat mij nu gewoon opvalt is dat de jonge garde direct naar de meters en uitleesapperatuur grijpt terwijl ze niet echt weten waar ze mee bezig zijn. Een foutcode uitlezen is ok maar weet wel wat je er mee moet doen!!

Goede klachtomschrijving is belangrijk en een klein beetje ervaring doet wonderen!!

Ver aan het begin van het onderwerp had ik ook al voorgesteld om die te vervangen...

http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_WATER_TEMPERATURE_SENSOR_-_90542063.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kost je ook de kop niet. Ik ga dat soort onderdelen vaak niet eens meten, maar gelijk vervangen. Is altijd handig om voor toekomstige problemen op de plank te hebben liggen.

Een onderdeel tegelijk en als het ineens goed is heb je de oorzaak gevonden en mieter je de oude weg. Dit geldt voor het pomp relais, temp sensor, bougies enz....

Helemaal gelijk in hoor Opeltechniek, ben ook van redelijk oude garde... maar wel een fijnmechanica en electronica achtergrond.

Dat relais is behoorlijk standaard, maar ik heb er zelf eentje gefabriceerd zoals te zien is in het andere onderwerpje. Dit was meer omdat ik die onderdelen had liggen destijds en het was weekend, aan het prutsen met de auto en kon niet gelijk een originele kopen. Heb er toen maar gelijk nwat beters van gemaakt met kortsluit diodes, autom. zekering richting de pomp, betere relais en controle ledjes...

Pomp in de tank dan moet je even je achterbank zitting optillen en daar onder die dop eruit trekken. Daar onder zitten de aansluitingen. Dan gewoon even de stekkertjes los en spanning/weerstand meten. Eerst spanning meten zodat je weet wat de + is en dan weerstand op de - naar massa, moet nul ohm meten ongeveer. Nou is dat laatste nog niet heilig, want de meter meet met heel lage stroom en de pomp trekt behoorlijk veel. Een andere methode is de spanning meten tussen de pomp massa en het chassis. Hier moet nauwelijks spanning op staan als de pomp draait. Mocht hier spannign tussen gemeten worden dan betekent dat er veel weerstand is op je massa....

Nou, koelvloeistof sensor vervangen en bougiekabels vervangen, gelijk betere reactie op het gaspedaal! Echter is het benzine verbruik nog steeds aanwezig :( Vandaag reed een collega achter me en die zei dat mijn auto behoorlijk stonk naar benzine tijdens het gasgeven. Hij spuit dus nog steeds teveel benzine in!

Wat is er al vervangen:

KVS temp sensor

Lambda sensor (paar maanden terug, oude was kaduuk)

bougies

bougiekabels

DIS bobine heb ik gemeten en is goed. Wat horen de waardes van de LMM te zijn? stationair en deels belast?

Klopt, maar aangezien het ding een paar weken terug het nog deed keek ik er niet naar. Maargoed, goede leer voor de volgende keer ;) Wat in het verleden gebeurd bied geen garantie voor de toekomst...

@KiLLaHeRTz wrote:Nou, koelvloeistof sensor vervangen en bougiekabels vervangen, gelijk betere reactie op het gaspedaal! Echter is het benzine verbruik nog steeds aanwezig :( Vandaag reed een collega achter me en die zei dat mijn auto behoorlijk stonk naar benzine tijdens het gasgeven. Hij spuit dus nog steeds teveel benzine in!

Wat is er al vervangen:

KVS temp sensor

Lambda sensor (paar maanden terug, oude was kaduuk)

bougies

bougiekabels

DIS bobine heb ik gemeten en is goed. Wat horen de waardes van de LMM te zijn? stationair en deels belast?

@KiLLaHeRTz wrote:Bougies er pas nog uitgehaald (Bij Driem en klepstoters vervangen) en waren koffiebruin. En heb geen kat :D

En allemaal identiek? Ik heb een ultrasoon reiniger staan, kan je injectoren wel eens een keertje er in leggen als je wilt?

Gelijk heb je Opeltechniek.

Heb vanochtend even de koelvloeistof sensor nog maar een keer gemeten, hij was 6000kOhm, dit is ver onder de 0 graden voor de ECU, zelfde bij warme motor, dan is hij 500Ohm wat ongeveer 60 a 70 graden is... Wel raar aangezien ik de auto een paar weken terug had uitgelezen en toen was de koelvloeistof netjes 92 graden uitgelezen :hmmz

Morgen nieuwe erin steken en dan maar kijken! Tevens komen dan ook de bougiekabels binnen, als ze niet afwijken van mijn huidige kabelset gaan ze gewoon terug :)

Bougies waren allemaal koffiebruin... Als je dat zou willen doen zou dat super zijn, maar zou hij met verstopte injectoren niet juist arm moeten lopen? PM me je gegevens maar, dan kom ik een keer langs!

Kan het de LMM zijn? Op de Tech 1 gaf hij stationair 16kg/h en 1V aan, met stilstaand ietswat gasgeven rond de 60kg/h en 1.8V. Kon niet al teveel gasgeven aangezien ik voor de opel dealer stond... Ik ga hem deze week nog een keer uitlezen, kijken of het ook tijdens het rijden mag.

Ver aan het begin van het onderwerp had ik ook al voorgesteld om die te vervangen...

http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_WATER_TEMPERATURE_SENSOR_-_90542063.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kost je ook de kop niet. Ik ga dat soort onderdelen vaak niet eens meten, maar gelijk vervangen. Is altijd handig om voor toekomstige problemen op de plank te hebben liggen.

Een onderdeel tegelijk en als het ineens goed is heb je de oorzaak gevonden en mieter je de oude weg. Dit geldt voor het pomp relais, temp sensor, bougies enz....

Terug
Naar boven