• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hapert bij lage toeren en gas geven

Haal dit soort dingen altijd bij de lokale automaterialenzaak, en toevallig hebben de Brezan bij mn vriendin en Slager automaterialen bij mij allebei alleen NGK. Dus erg veel keuze heb ik niet:)

Als je nou weer is zo`n vage storing hebt. Doe dan je orginele lucht filter er weer op.. Die powerfilters kun je ook rare storingen van krijgen..

Als je nou weer is zo`n vage storing hebt. Doe dan je orginele lucht filter er weer op.. Die powerfilters kun je ook rare storingen van krijgen..

Nou vandaag is Klopper met zn corsa b c20xe langs geweest. Uren gebabbeld over alles en nogwat en toen kwam ineens de brandstofverbruik ter sprake... Hij heeft een c20xe rotor met F20 bak en rijdt met af en toe trappen 1 op 14 ongeveer. Ik met mijn c20xe DIS met F16 bak 1 op 11 standaard, trappen of niet, maakt niet uit.

Toch wel een wezenlijk verschil! F16CR heeft dezelfde overbrenging als F20 dus daar ligt het niet aan... Het enige is dat de mijne een 3.5bar brandstokdrukregelaar heeft en een mtech chippie heeft, Klopper weet niet of die van hem gechipt is...

Kan een ontstekingprobleem dit verklaren of moet ik nu compleet anders denken? Morgen bougiekabels meten en de DIS bobine, hopelijk komt hier iets uit al acht ik de kans klein...

Nou vandaag is Klopper met zn corsa b c20xe langs geweest. Uren gebabbeld over alles en nogwat en toen kwam ineens de brandstofverbruik ter sprake... Hij heeft een c20xe rotor met F20 bak en rijdt met af en toe trappen 1 op 14 ongeveer. Ik met mijn c20xe DIS met F16 bak 1 op 11 standaard, trappen of niet, maakt niet uit.

Toch wel een wezenlijk verschil! F16CR heeft dezelfde overbrenging als F20 dus daar ligt het niet aan... Het enige is dat de mijne een 3.5bar brandstokdrukregelaar heeft en een mtech chippie heeft, Klopper weet niet of die van hem gechipt is...

Kan een ontstekingprobleem dit verklaren of moet ik nu compleet anders denken? Morgen bougiekabels meten en de DIS bobine, hopelijk komt hier iets uit al acht ik de kans klein...

Bougiekabels gemeten..

1: 6.8 kOhm

2: 5 kOhm

3: 3.57 kOhm

4: 3.2 kOhm

Ik dacht dat ze altijd rond de 2 kOhm moesten zijn? Foute boel dus?

Bougiekabels gemeten..

1: 6.8 kOhm

2: 5 kOhm

3: 3.57 kOhm

4: 3.2 kOhm

Ik dacht dat ze altijd rond de 2 kOhm moesten zijn? Foute boel dus?

Lijkt me niet goed inderdaad, kan aangetast zijn door de jaren heen, die dingen gaan niet super lang mee ofzo...

Lijkt me niet goed inderdaad, kan aangetast zijn door de jaren heen, die dingen gaan niet super lang mee ofzo...

De weerstand wordt wel minder naarmate de kabel kleiner wordt.. Ik ga maar eens kijken of ik wat goedkoper nieuwe kan krijgen. BERU of Bosch?

De weerstand wordt wel minder naarmate de kabel kleiner wordt.. Ik ga maar eens kijken of ik wat goedkoper nieuwe kan krijgen. BERU of Bosch?

Oke heb ze besteld! Poeh dat weet ik ook niet, misschien is rotor duurder dan DIS omdat er een extra kabel bijzit? En verder gewoon gelijk?

In ieder geval, ik hoop dat die kabels al mijn problemen oplossen :) En dat niet de DIS bobine ook nog problemen geeft... Hoe is deze te meten?

Oke heb ze besteld! Poeh dat weet ik ook niet, misschien is rotor duurder dan DIS omdat er een extra kabel bijzit? En verder gewoon gelijk?

In ieder geval, ik hoop dat die kabels al mijn problemen oplossen :) En dat niet de DIS bobine ook nog problemen geeft... Hoe is deze te meten?

De DIS bobine heeft als het goed is een drie pins connector. Die moet op pin 2 van de stekker aan de kabel 12V meten met contact aan.

Dan kun je de primaire weerstand meten tussen 1&2 op de 3 pins aansluiting, moet ongeveer 0,5 ohm en 2&3 ook 0,5 ohm.

Dan de secundaire weerstand tussen 1&4 (op de bougiekabel terminals) en tussen 2&3 moet tussen de 11 en 16Kohm meten.

qCpfN.jpg

Wel even alle pluggen op de DIS bobine los gooien en contact uit zetten voor je gaat meten!

Op de 7 pins connector van de ontstekings module moet op pin 1 en pin 6 12V staan met contact aan. En pin 4 moet nul ohm meten naar massa.

PHcAW.jpg

Terug
Naar boven