• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Helaas motorblok naar zijn kl.te x16xel[[UPDATE!!!!]]

@wim-v6 wrote:Tja, Over de kilometers kun je kort of lang discuseren.

Ik heb zowel Zeer goede als Zeer slechte motoren gezien, met 200.000+ km, maar dat geld evengoed voor motoren die minder als 100.000 hebben gedraait, ook die kunnen slecht zijn.

alleen maar stadsritjes is namelijk meer killing voor een motor, als alleen maar snelweg..

het geval is gewoon dat je het moet treffen met de aanschaf van een motorblok, dat geld ook met de aanschaf van een andere auto.

Willem

En dat maakt het zo lastig vooral voor een leek om een goede motor te vinden die niet draaiend te zien is.

Je gaf al aan naar het spruitstuk te kijken. heb je nog meer tips?

De kosten moet je helaas niet tellen kwa aanschaf van een auto.

Mijn g voor 2000 gekocht en voor 1300 ging die weg met 104xxx Nap en distributieriem was 3a4 duizend terug gedaan bij de opel dealer heb er 1 jaar mee rond gereden en tijdens de vakantie na Oostenrijk, Italia heeft die me niet laten staan dus had er vreden mee :thumb

Kijk gewoon rustig af wat je doet en houdt marktplaats en dergelijke in de gaten.

@Maurice89 wrote:De kosten moet je helaas niet tellen kwa aanschaf van een auto.

Mijn g voor 2000 gekocht en voor 1300 ging die weg met 104xxx Nap en distributieriem was 3a4 duizend terug gedaan bij de opel dealer heb er 1 jaar mee rond gereden en tijdens de vakantie na Oostenrijk, Italia heeft die me niet laten staan dus had er vreden mee :thumb

Kijk gewoon rustig af wat je doet en houdt marktplaats en dergelijke in de gaten.

Ja zowizo heb ik aankomende 2 dagen geen tijd ivm. tentamens woensdag vrij dan vollop zoeken. Heb al wat contactpersonen die mij kunnen helpen.

;)

@Silver wrote:heel vervelend om dit te lezen Shane..

Klote he was net goed bezig met het pimpen van de astra moet dit gebeuren.

Helaas zulke dingen kunnen eenmaal gebeuren. 1ste keer en laatste keer trouwens. hopelijk kan ik de astra binnenkort weer laten rijden

gr.

Op onderdelenlijn.nl staan er aardig wat van deze motoren te koop, waarbij het begint bij de € 250,-. Eentje met theoretisch 165.000km kost dan al weer € 400,-.

Ik weet persoonlijk niet of er in de hoofdzakelijke onderdelen verschillend zijn tussen de Astra-versie en de Vectra-versie, maar veelal is het toch wel te corrigeren met je oude aanbouwdelen.

@Klopper wrote:Op onderdelenlijn.nl staan er aardig wat van deze motoren te koop, waarbij het begint bij de € 250,-. Eentje met theoretisch 165.000km kost dan al weer € 400,-.

Ik weet persoonlijk niet of er in de hoofdzakelijke onderdelen verschillend zijn tussen de Astra-versie en de Vectra-versie, maar veelal is het toch wel te corrigeren met je oude aanbouwdelen.

Ja, wim v6 gaf ook al aan dat het mogelijk is een die van een vectra van volgensmij 98 en op te pakken. Zekere voor onzekere zoek ik liever 1 exact de zelfde. Een 1.8 zou ook wel lekker zijn. Alleen wordt het volgensmij een gedoe om alles passend te krijgen en rdw er ook nog is bij.

Gr.

@Haasje17 wrote:Ik zou je motorblok laten reviseren. Kost meer dan een 2e hands blok, maar dan weet je zeker dat die daarna als nieuw is. En moet prima te doen zijn. Laten boren honen, Nieuwe zuigers, kleppen. Distributieset en koppakkingset. Drijfstangbouten en lagers. Dan is die weer als nieuw.

Hey, dat is ook 1 van de opties, ik ga ook contact opnemen met een revisie bedrijf. Als je misschien een goed adresje weet hoor ik het graag.

@Haasje17 wrote:Ik zou je motorblok laten reviseren. Kost meer dan een 2e hands blok, maar dan weet je zeker dat die daarna als nieuw is. En moet prima te doen zijn. Laten boren honen, Nieuwe zuigers, kleppen. Distributieset en koppakkingset. Drijfstangbouten en lagers. Dan is die weer als nieuw.

Ik denk toch wel als ik m zo zag roken dat ie grote kans heeft dat zijn Cilinderwand Flink beschadigd is.

Daar kom je pas achter als ie open ligt.

Hij maakt Vloeistofslag op de motorolie bij accelereren.

Willem

Overmaatse zuiger erin denk dat die nooit zoveel beschadigd kan zijn dat dat niet meer kan tenzij er al een overmaatse zuiger in zit.

Dus al wil ik het laten reviseren kan ik pech hebben dat de cillinderwand onherstelbare schade heef? En dit kan pas gezien worden wanneer het blok open licht. Oftewel ik al veel geld heb betaald om dat te laten doen?

hmmm.

Koppie eraf tillen en je kan de schade bekijken, rijden kan ie dan niet meer, maar je weet wel waar je aan toe ben, Heel veel werk is dat niet.

Willem

Overmaatse zuiger erin denk dat die nooit zoveel beschadigd kan zijn dat dat niet meer kan tenzij er al een overmaatse zuiger in zit.

Is dat eigenlijk niet het laatste wat je wel me tdie x16xe... blokken? Cilinderwanden zijn toch al redelijk dun.

@Shane_Astra_g wrote:Dus al wil ik het laten reviseren kan ik pech hebben dat de cillinderwand onherstelbare schade heef? En dit kan pas gezien worden wanneer het blok open licht. Oftewel ik al veel geld heb betaald om dat te laten doen?

hmmm.

met een micro camera kan je zelf in je cilinder kijken door het bougie gat,kost 29 euro.

http://www.lightinthebox.com/7-Mete...LED-Head-Lights-for-Home-Medical_p237263.html" onclick="window.open(this.href);return false;

je kan dan je cilinderwand en zuigerkop bekijken .

door de camera in de cilinder tegen de zuigerkop te buigen kan je misschien ook de kleppen zien maar dat weet ik niet zeker dat ligt eraan hoe flexiebel die is.

anders zal inderdaat de kop eraf moeten ,dan kan je gelijk je zuigerveren op lekkage testen.

In princiepe zijn de cylinderwanden meer dan dik genoeg je kunt twee maten groter gaan met de zuigers voor een x16xel, Je kunt zelfs opboren naar de kleinste zuiger (orgineel) x18xe1 of z18xe zonder problemen.

Dit is echt balen :(

Zelf zou ik op zoek gaan naar een andere in dezelfde kleur en alles van je oude overzetten.

En dan de rest van de onderdelen los gaan verkopen , dan verdien je er ook nog weer wat van terug.

Hey,

Ja dat is een optie. Vervelende is dat ik niet makkelijk 1 ga vinden in deze staat. Ik heb ook hard moeten sparen voor deze astra. en het is mijn eerste auto. het liefst wil ik haar weer oplappen. Uiteraard is het afwegen van de mogelijkheden. Auto staat nu nog stil. Een kennis van mij zou met een endoscoop via de bougiegat kijken wat er eventueel kapot/versleten is of kop er helemaal af. Hopelijk kom ik zo dan meer te weten. Hij was er tevens ook niet zeker van of het onderblok naar zijn klote is. Meningen zijn verdeeld helaas. Uiteraard blijf ik hopen dat het allemaal niet zo ernstig is.

afwachten dan maar :sleeping

Terug
Naar boven