• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

Soms is het zo dat hij teveel druk opbouwt waarmee fuelcut ingrijpt ! maar het is niet eens zeker of het bij jou de fuelcut is? Je hebt toch avc-r? Zet hem uit en rijden. Of zet je druk wat lager. Kijk wat ie dan doet.

Afgestelde ecu! fuelcut? Hij kan niet zomaar in ze fuelcut slaan! Daar moet een reden voor zijn.

Als er een fuelcut in zou treden waarbij de brandstoftoevoer afgesloten word dan moeten er toch ook geen knallen in de uitlaat hoorbaar zijn of kan lucht ook zulke herrie maken?

@InjectTheVenom wrote:Als er een fuelcut in zou treden waarbij de brandstoftoevoer afgesloten word dan moeten er toch ook geen knallen in de uitlaat hoorbaar zijn of kan lucht ook zulke herrie maken?

Ja dat klopt. Hij moet in een keer kappen. Geen mengsel geen herrie.

Soms is het zo dat hij teveel druk opbouwt waarmee fuelcut ingrijpt ! maar het is niet eens zeker of het bij jou de fuelcut is? Je hebt toch avc-r? Zet hem uit en rijden. Of zet je druk wat lager. Kijk wat ie dan doet.

Op alleen de wastegate had die t ook volgens mij.. En de boost lager zette reageert ie ook niet want regelt de boost niet meer heb ik zo het idee. Solenoid valve is waarschijnlijk stuk gegaan door t trille omdat die op de dynamo was gemonteerd.

Ben t egt zat eiglks, laat zo een ombouw doen en vind em eiglks op dit moment slechter rijde dan mijn standaard motor met de evo 310 chip. Wordt er doodziek van.

Als het goed is 28 maart naar klasen..

@iuza wrote:Soms is het zo dat hij teveel druk opbouwt waarmee fuelcut ingrijpt ! maar het is niet eens zeker of het bij jou de fuelcut is? Je hebt toch avc-r? Zet hem uit en rijden. Of zet je druk wat lager. Kijk wat ie dan doet.

Als er een fuelcut in zou treden waarbij de brandstoftoevoer afgesloten word dan moeten er toch ook geen knallen in de uitlaat hoorbaar zijn of kan lucht ook zulke herrie maken?

Motor valt ook 7 van de 10 keer uit als ik mn koppeling intrap, als die net niet uitvalt licht als eerst het lampje van de handrem op...

@InjectTheVenom wrote:Als er een fuelcut in zou treden waarbij de brandstoftoevoer afgesloten word dan moeten er toch ook geen knallen in de uitlaat hoorbaar zijn of kan lucht ook zulke herrie maken?

Ja dat klopt. Hij moet in een keer kappen. Geen mengsel geen herrie.

Als hij der niet op reageert dan is je solenoid stuk idd of iets met de voeding. Ff meten(laten) of het zo is. Wees geduldig.

Op alleen de wastegate had die t ook volgens mij.. En de boost lager zette reageert ie ook niet want regelt de boost niet meer heb ik zo het idee. Solenoid valve is waarschijnlijk stuk gegaan door t trille omdat die op de dynamo was gemonteerd.

Ben t egt zat eiglks, laat zo een ombouw doen en vind em eiglks op dit moment slechter rijde dan mijn standaard motor met de evo 310 chip. Wordt er doodziek van.

Als het goed is 28 maart naar klasen..

@iuza wrote:Soms is het zo dat hij teveel druk opbouwt waarmee fuelcut ingrijpt ! maar het is niet eens zeker of het bij jou de fuelcut is? Je hebt toch avc-r? Zet hem uit en rijden. Of zet je druk wat lager. Kijk wat ie dan doet.

zover ik weet is knallende uitlaat ook niet echt goed voor je turbo.. zou zo niet blijven rijden en al helemaal geen half jaar..

Motor valt ook 7 van de 10 keer uit als ik mn koppeling intrap, als die net niet uitvalt licht als eerst het lampje van de handrem op...

Terug
Naar boven