• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

ik zit dit even te lezen..maar ik zie een omloop van omstandigheden,wastegate gescheurd? ik neem aan dat er een wasegate op zit die op de turbo hoort te zitten? dan lijkt mij het sterk dat die gescheurt is. ik zou bijna zweren dat het iets mechanisch is,het klappen uit de uitlaat is niet goed voor je turbo das een ding dat zeker is,dat kan betekenen dat er onverbrand brandstof in je turbo ontsteekt door de hitte,dus kan je misschien kijken of er een boogie vet is.en wat de boogie betreft dat die het vonkje uitblaast... wel eens 15.000 volt gevoeld? dat blaas je echt niet uit.tussen ruimte moet ongeveer uit mn hoofd 1.1mm zijn.

je zou even dat soort dingen moeten proberen zoals de timing van de ontsteking enzo..kijk je turbo even na op de speling van het asje,kijk of ie goed olie krijgt..ben wel erg benieuwd wat het is.

gr. arjan

Als niels em gebouwd heeft hoop ik dat niels het vind... zou beetje knullig staan als een ander het dan moet vinden...

Calibra gaat morgen naar Niels.. Was best laat geworden die dag bij Andre. Maar ik vraag me af of dat knallen niet te maken kan hebben met ontstekingstijdstippen? Dat dat gewoon verkeerd is afgesteld ofzo? De motor reageert soms ook pas na 2 tellen op het gas.. Heel vaag allemaal, wordt er moe van. Hopelijk kan Klasen erachter komen op de bank als niemand anders het weet..

daar zou ik Andre of Niels eens voor bellen/mailen

Andre kent die motoren veel beter dan ikzelf, daarom ga ik er ook heen :jerry

durf ik je zo niet te zeggen, maar ik denk het persoonlijk van niet.

Als niels em gebouwd heeft hoop ik dat niels het vind... zou beetje knullig staan als een ander het dan moet vinden...

Rij je met een standaard bobine? Zoals je omschrijft rijd hij op lagere drukken wel goed (waarmee hij overigens zeker rond de 300 pk draait). En als je met nog meer druk gaat rijden hij raar gaat doen, je vraagt aardig wat van je onsteking, je vonk kan echt wel uitgeblazen worden door je druk zeker bij dit soort vermogens.

Een msd bobine en/of MSD kast kan veel uitmaken zodat je een krachtigere vonk hebt en geen last meer van dit soort problemen.

daar zou ik Andre of Niels eens voor bellen/mailen

Andre kent die motoren veel beter dan ikzelf, daarom ga ik er ook heen :jerry

durf ik je zo niet te zeggen, maar ik denk het persoonlijk van niet.

Ik rij ook nog gewoon met de originele bobine met 470pk is geen probleem.

En de ontsteking kan wel verkeert afgesteld worden bij een c20let

als hij zou gaan pingelen was hij al lang stuk gelopen denk ik ;)

gewoon afwachten tot dat je bij Klasen geweest bent.

ik ben iig benieuwd!! :angel

Rij je met een standaard bobine? Zoals je omschrijft rijd hij op lagere drukken wel goed (waarmee hij overigens zeker rond de 300 pk draait). En als je met nog meer druk gaat rijden hij raar gaat doen, je vraagt aardig wat van je onsteking, je vonk kan echt wel uitgeblazen worden door je druk zeker bij dit soort vermogens.

Een msd bobine en/of MSD kast kan veel uitmaken zodat je een krachtigere vonk hebt en geen last meer van dit soort problemen.

Ik rij ook nog gewoon met de originele bobine met 470pk is geen probleem.

En de ontsteking kan wel verkeert afgesteld worden bij een c20let

Heeft de c20let ecu trouwens een feulcut? Het kan tog zijn dat ie wanneer die een te hoge boost krijgt de fuelcut erin gooit, als ie die heeft tenminste hehe?? Had een tijdje geleden namelijk het probleem dat ie een 2 bar piekdruk draaide als ik volgas bleef geven :S. Nu komt ie met volgas niet boven zijn maximaal piekdruk van 1.55 waar die dus ook op is afgesteld. Die 1.55 is een piekdruk die die haalt, hij rijd schommeld een 1 bar.... Het vreemde is dat de boost niet meer geregeld wordt door de apexi, kan natuurlijk ook zijn dat die solenoid valve kapot is gegaan door trillingen van de motor, zat namelijk bevestigd op de dynamo..

Terug
Naar boven