• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

volgens mij niet want die zat tog intern? deze dumpvalve's zitten gewoon in het motorruim dus beter bereikbaar voor troep..

@InjectTheVenom wrote:@GSI Racer wrote:...en door vuil kunnen ze vast gaan zitten heb ik vaker gelezen

Kan dit ook voor een originele gelden?

bij z20let en leh wel ik weet niet of c20let zelfde zit maar den khet wel zijn 3 imbusjes die los moeten en dan heb je de dv in je handen wel priegelen maar te doen met ingekorte imbus

Als je getuned ben kan je orginele dv wel snel scheuren en verlies je boost... Had ik toen ook.. Reed ik ineens op 0.8bar in plaats van 1.1bar altijd ff t checken waard!

T is wel een priegel klusje die 3 boutjes

@royv10 wrote:Als je getuned ben kan je orginele dv wel snel scheuren en verlies je boost... Had ik toen ook.. Reed ik ineens op 0.8bar in plaats van 1.1bar altijd ff t checken waard!

T is wel een priegel klusje die 3 boutjes

Grappig dat verschil ken ik, ben voor zover ik weet standaard (C20LET). Is deze makkelijk te vervangen?

Vanmorgen dumpvalve binnen gehad en erop gezet. Bleef eerst lucht erdoor heen lekken, ook bij stationair. Niet goed dus, vmax gebeld en die zij om de dumpvalve open te maken en tussen de veer die ruimte op te vullen (zodat de veer strakker komt te staan, dit heb ik gedaan met carroserrieringen. De ene x is het wel goed en de andere keer net niet. Nu loopt ie in principe goed maar bij gas geven stottert ie, is dus de dumpvalve (de nieuwe). Ik zal vmax nog ff belle en zegge dat ze ff een sterkere moeten sturen (jammer dat dit niet gelijk gebeurd is...) Het inhouden en knallen is in ieder geval weg nu!

Dan nu de boost.. De boostcontroller staat op 1,4 bar ingesteld. Als ik volgas rij, dan rijd ie rond de 1,2 bar (redelijk constant).. Dan komt het, pas bij 5500/6000 toeren gaat de boost rap naar 1,4 bar met als piek boost 1,58 bar.. In het begin na het chippen kon ik egt op de boostcontroller aflezen dat ie netjes 1.4 bar loopt. Nu kan ik niet kijken naar de boost want ik moet dan al doorschakelen... Wie o wie?? Zal Andre morgen is ff bellen, misschien dat hij het wel weet, of dat ik een keer bij em langs kan!

Ik weet het in elk geval egt niet meer.. Ga nu lekker slapen..

Groetjes Ram

bij z20let en leh wel ik weet niet of c20let zelfde zit maar den khet wel zijn 3 imbusjes die los moeten en dan heb je de dv in je handen wel priegelen maar te doen met ingekorte imbus

Vdg de calibra uitgelezen op school met tech1. Kwam uit code 21: gasklep potentiometer spanning hoog. Het knallen en inhouden kan heel goed die sensor zijn lijkt mij dan?! Aangezien hij niet precies weet hoe de gasklep staat en daardoor raar gaat doen?!!

Dumpvalve terug gestuurd vandaag naar vmax, en krijg me geld terug.. Dalijk naar Botter voor een Collins en dan eens zien of t probleem verdwenen is :D :D !!

Groetjes Ram

Vanmorgen dumpvalve binnen gehad en erop gezet. Bleef eerst lucht erdoor heen lekken, ook bij stationair. Niet goed dus, vmax gebeld en die zij om de dumpvalve open te maken en tussen de veer die ruimte op te vullen (zodat de veer strakker komt te staan, dit heb ik gedaan met carroserrieringen. De ene x is het wel goed en de andere keer net niet. Nu loopt ie in principe goed maar bij gas geven stottert ie, is dus de dumpvalve (de nieuwe). Ik zal vmax nog ff belle en zegge dat ze ff een sterkere moeten sturen (jammer dat dit niet gelijk gebeurd is...) Het inhouden en knallen is in ieder geval weg nu!

Dan nu de boost.. De boostcontroller staat op 1,4 bar ingesteld. Als ik volgas rij, dan rijd ie rond de 1,2 bar (redelijk constant).. Dan komt het, pas bij 5500/6000 toeren gaat de boost rap naar 1,4 bar met als piek boost 1,58 bar.. In het begin na het chippen kon ik egt op de boostcontroller aflezen dat ie netjes 1.4 bar loopt. Nu kan ik niet kijken naar de boost want ik moet dan al doorschakelen... Wie o wie?? Zal Andre morgen is ff bellen, misschien dat hij het wel weet, of dat ik een keer bij em langs kan!

Ik weet het in elk geval egt niet meer.. Ga nu lekker slapen..

Groetjes Ram

Vdg de calibra uitgelezen op school met tech1. Kwam uit code 21: gasklep potentiometer spanning hoog. Het knallen en inhouden kan heel goed die sensor zijn lijkt mij dan?! Aangezien hij niet precies weet hoe de gasklep staat en daardoor raar gaat doen?!!

Dumpvalve is prima!!! 1 bar rijd ie goed netjes constant, dus boostcontroller is gewoon goed!? 1,4 bar is nog schommelen, moet ergens een lek zitten, moest zoiezo ff van Botter alle slangen nalopen. Ga ik van de week ff doen als ik tijd heb!

Groetjes Ram

Dumpvalve terug gestuurd vandaag naar vmax, en krijg me geld terug.. Dalijk naar Botter voor een Collins en dan eens zien of t probleem verdwenen is :D :D !!

Groetjes Ram

Hey goos,

Lees het nu pas, 1,1 bar rijd die nog wel netjes en constant maar daarboven tot 1,4 bar wilt ie niet rijden. Vermoeden is dat de wastegate verrot is, wat tog wel raar is want die is speciaal voor die turbo. Ook heb ik em een keer in zn begrenzer gereden in zn 2 en rond 6500 toeren vliegt de druk ineens omhoog, had daar een piek van 1,88 bar...

Maargoed auto gaat begin volgend jaar terug voor garantie, dus het gaat helemaal goed komen!! Maar alsnog bedankt voor je aanbod! Heb je trouwens een c20let dan??

Groetjes Ram

@opc wrote:Heb ook een collins, werkt idd top, en klinkt ook het mooist/hardst.

Hoe is de staat van je injectoren, en bougies?

Je zou er eens een andere ecu aan moeten hangen, kijken of die dan wel constant rijd in hogere toeren.

Mocht je dat willen, kunnen we de mijne er wel een keertje uit halen, no problemo ;)

Geen probleem ;)

Rij idd c20let in astra f, met vmax fase 2, dus die draait 1,4 overdruk, 1,1 constant op standaard kkk16 ;)

Dumpvalve is prima!!! 1 bar rijd ie goed netjes constant, dus boostcontroller is gewoon goed!? 1,4 bar is nog schommelen, moet ergens een lek zitten, moest zoiezo ff van Botter alle slangen nalopen. Ga ik van de week ff doen als ik tijd heb!

Groetjes Ram

Terug
Naar boven