• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

Hey goos,

Lees het nu pas, 1,1 bar rijd die nog wel netjes en constant maar daarboven tot 1,4 bar wilt ie niet rijden. Vermoeden is dat de wastegate verrot is, wat tog wel raar is want die is speciaal voor die turbo. Ook heb ik em een keer in zn begrenzer gereden in zn 2 en rond 6500 toeren vliegt de druk ineens omhoog, had daar een piek van 1,88 bar...

Maargoed auto gaat begin volgend jaar terug voor garantie, dus het gaat helemaal goed komen!! Maar alsnog bedankt voor je aanbod! Heb je trouwens een c20let dan??

Groetjes Ram

@opc wrote:Heb ook een collins, werkt idd top, en klinkt ook het mooist/hardst.

Hoe is de staat van je injectoren, en bougies?

Je zou er eens een andere ecu aan moeten hangen, kijken of die dan wel constant rijd in hogere toeren.

Mocht je dat willen, kunnen we de mijne er wel een keertje uit halen, no problemo ;)

Hoe klinkt die nu eigenlijk met die Collins DV.

Heb er sinds eind oktober een bailey DV26D opzitten en dat ding blaast voor een standaard turbo blok als een bezetene....

Maarja, mocht het ding verrot gaan dan ben ik ook wel benieuwd naar zo'n Collins....

Geen probleem ;)

Rij idd c20let in astra f, met vmax fase 2, dus die draait 1,4 overdruk, 1,1 constant op standaard kkk16 ;)

@ opc: Netjes, spreek me maar een keer aan als je me tegen komt hehe. Is dat de evo 280 of 310? Want reed met de evo310 1,1 constant en 1,4/1,5 over, stond op de site van vmax ook volgens mij dat de evo310 die drukken heeft. Heb je er ook een sterkere wastegate op zitten dan? Moet haast wel :D

@jason: Geen idee wat ermee gebeurd kan zijn, maar anders is het ook niet te verklaren lijkt mij. De slangen e.d. lekken niet namelijk. Het is puur de hoge drukken die die niet aankan, net zoals dat je een evo 310 zet op een k16 met standaard wastegate, dan doet ie tog hetzelfde?!?! Schommelen in de druk en niet halen??

@frank de jonge: Bij normaal rijden blaast ie gewoon beschaafd af. Heb het idee dat ie bij elke auto anders afblaast. Die astra coupe die bij Botter te koop staat knalde echt bij het afblazen. Maargoed het gaat uiteindelijk om het functie van t ding..

Groetjes Ram

Hoe klinkt die nu eigenlijk met die Collins DV.

Heb er sinds eind oktober een bailey DV26D opzitten en dat ding blaast voor een standaard turbo blok als een bezetene....

Maarja, mocht het ding verrot gaan dan ben ik ook wel benieuwd naar zo'n Collins....

laatst ging het motormanagement lampje branden tijdens het inhouden, helaas ging die weer uit na 10 seconden tijdens het rijden. de computer ziet het dus blijkbaar wel gebeuren. vreemde ervan vind ik dan dat het lampje niet elke keer gaat branden, gebeurde laatst eiglk voor het eerst...

het inhouden en knallen gebeurd precies op het moment dat de boost erin wilt komen, laatst toen het lampje ging branden was het knallen en inhouden zo erg dat ie uit zn versnelling vloog.... iemand nog ideeën van wat het kan zijn?

ga binnekort naar klasen voor een remap dus als helemaaal niemand eruit zal komen zal dat daar wel op de bank gebeuren.

zou alleen wel handig zijn als de motor perfect aankomt zodat het een kwestie van afstellen is..

groetjes ram

@ opc: Netjes, spreek me maar een keer aan als je me tegen komt hehe. Is dat de evo 280 of 310? Want reed met de evo310 1,1 constant en 1,4/1,5 over, stond op de site van vmax ook volgens mij dat de evo310 die drukken heeft. Heb je er ook een sterkere wastegate op zitten dan? Moet haast wel :D

@jason: Geen idee wat ermee gebeurd kan zijn, maar anders is het ook niet te verklaren lijkt mij. De slangen e.d. lekken niet namelijk. Het is puur de hoge drukken die die niet aankan, net zoals dat je een evo 310 zet op een k16 met standaard wastegate, dan doet ie tog hetzelfde?!?! Schommelen in de druk en niet halen??

@frank de jonge: Bij normaal rijden blaast ie gewoon beschaafd af. Heb het idee dat ie bij elke auto anders afblaast. Die astra coupe die bij Botter te koop staat knalde echt bij het afblazen. Maargoed het gaat uiteindelijk om het functie van t ding..

Groetjes Ram

laatst ging het motormanagement lampje branden tijdens het inhouden, helaas ging die weer uit na 10 seconden tijdens het rijden. de computer ziet het dus blijkbaar wel gebeuren. vreemde ervan vind ik dan dat het lampje niet elke keer gaat branden, gebeurde laatst eiglk voor het eerst...

het inhouden en knallen gebeurd precies op het moment dat de boost erin wilt komen, laatst toen het lampje ging branden was het knallen en inhouden zo erg dat ie uit zn versnelling vloog.... iemand nog ideeën van wat het kan zijn?

ga binnekort naar klasen voor een remap dus als helemaaal niemand eruit zal komen zal dat daar wel op de bank gebeuren.

zou alleen wel handig zijn als de motor perfect aankomt zodat het een kwestie van afstellen is..

groetjes ram

ik zit dit even te lezen..maar ik zie een omloop van omstandigheden,wastegate gescheurd? ik neem aan dat er een wasegate op zit die op de turbo hoort te zitten? dan lijkt mij het sterk dat die gescheurt is. ik zou bijna zweren dat het iets mechanisch is,het klappen uit de uitlaat is niet goed voor je turbo das een ding dat zeker is,dat kan betekenen dat er onverbrand brandstof in je turbo ontsteekt door de hitte,dus kan je misschien kijken of er een boogie vet is.en wat de boogie betreft dat die het vonkje uitblaast... wel eens 15.000 volt gevoeld? dat blaas je echt niet uit.tussen ruimte moet ongeveer uit mn hoofd 1.1mm zijn.

je zou even dat soort dingen moeten proberen zoals de timing van de ontsteking enzo..kijk je turbo even na op de speling van het asje,kijk of ie goed olie krijgt..ben wel erg benieuwd wat het is.

gr. arjan

Calibra gaat morgen naar Niels.. Was best laat geworden die dag bij Andre. Maar ik vraag me af of dat knallen niet te maken kan hebben met ontstekingstijdstippen? Dat dat gewoon verkeerd is afgesteld ofzo? De motor reageert soms ook pas na 2 tellen op het gas.. Heel vaag allemaal, wordt er moe van. Hopelijk kan Klasen erachter komen op de bank als niemand anders het weet..

Terug
Naar boven