• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help, turbo kapot!

alsie uit engeland komt heb je een 5/8" inbus nodig (inch maten).

spijkenisse is end weg voor me anders had ik je wel willen helpen.

heb bij mij ook complete ombouw gedaan....

alsie uit engeland komt heb je een 5/8" inbus nodig (inch maten).

spijkenisse is end weg voor me anders had ik je wel willen helpen.

heb bij mij ook complete ombouw gedaan....

OK ik ga hoogstwaarschijnlijk de LEH bij Courtenay bestellen. Ik neem de pakkingset erbij. Olie etc. regel ik wel ergens anders. Heb die restrictiebout al. Heb ik verder nog iets nodig? Die koelingsmod doe ik later wel een keer, heb er nu ff geen budget voor.

OK ik ga hoogstwaarschijnlijk de LEH bij Courtenay bestellen. Ik neem de pakkingset erbij. Olie etc. regel ik wel ergens anders. Heb die restrictiebout al. Heb ik verder nog iets nodig? Die koelingsmod doe ik later wel een keer, heb er nu ff geen budget voor.

Denken jullie dat ik er nog mee naar een garage kan rijden? Zoals gezegd zit de inlaat wel vol olie maar ik moet hem toch ergens warm en droog krijgen (max 10km rijden) want ik ga niet op straat sleutelen met -5.

Denken jullie dat ik er nog mee naar een garage kan rijden? Zoals gezegd zit de inlaat wel vol olie maar ik moet hem toch ergens warm en droog krijgen (max 10km rijden) want ik ga niet op straat sleutelen met -5.

Denk het wel als je rustig erheen rijdt , wat je zelf al zegt de olie zit

al overal en die moet je er wel goed uithalen zoveel mogelijk.

Op straat is momenteel geen optie vrees ik beter in een droge ruimte.

Denk het wel als je rustig erheen rijdt , wat je zelf al zegt de olie zit

al overal en die moet je er wel goed uithalen zoveel mogelijk.

Op straat is momenteel geen optie vrees ik beter in een droge ruimte.

ligt er net aan welk jaar je zafira is, bij mijn wagen zat de koelmod er al op namelijk.

Dus ik had de hele set voor de kat zijn k*t gekocht. Kon ik daarna alles weer met verlies van de hand doen.....

Turbo was 1-op-1 uit te wisselen. Mijn zafira is uit 2004. Wellicht een nieuwer type in verhouding met de voorgaande.

Succes met vervangen. Als je ic vol zit met olie en je krijgt het er niet goed uit, voor 100 euro heb ik er nog eentje liggen voor je. Bijna nieuw.

ligt er net aan welk jaar je zafira is, bij mijn wagen zat de koelmod er al op namelijk.

Dus ik had de hele set voor de kat zijn k*t gekocht. Kon ik daarna alles weer met verlies van de hand doen.....

Turbo was 1-op-1 uit te wisselen. Mijn zafira is uit 2004. Wellicht een nieuwer type in verhouding met de voorgaande.

Succes met vervangen. Als je ic vol zit met olie en je krijgt het er niet goed uit, voor 100 euro heb ik er nog eentje liggen voor je. Bijna nieuw.

Gewoon benzine in je ic gooien beetje schudden en dan de fik erin mooi schoon:D.

Ik heb de koelmod er ook niet op handig voor als je op het circuit rij maar op de straat wordt je turbo niet zo heel heet.

En turbo's hoeven niet perse gekoeld te worden door koelvloeistof want de olie koelt ook en das belangrijker.

Gewoon benzine in je ic gooien beetje schudden en dan de fik erin mooi schoon:D.

Ik heb de koelmod er ook niet op handig voor als je op het circuit rij maar op de straat wordt je turbo niet zo heel heet.

En turbo's hoeven niet perse gekoeld te worden door koelvloeistof want de olie koelt ook en das belangrijker.

Auto rijd weer, vanochtend half 10 begonnen en half 5 zat alles weer in elkaar. Had even een storing. Het lampje van het motorblok met ventilator, volgens het boekje is dat uitlaatmengselblablalba (lambda sensor?) maar die is vanzelf weer weggegaan. Zal hem morgen nog even uitlezen met de pedaaltest.

Iedereen bedankt voor de adviezen e.d. :thumbup

Auto rijd weer, vanochtend half 10 begonnen en half 5 zat alles weer in elkaar. Had even een storing. Het lampje van het motorblok met ventilator, volgens het boekje is dat uitlaatmengselblablalba (lambda sensor?) maar die is vanzelf weer weggegaan. Zal hem morgen nog even uitlezen met de pedaaltest.

Iedereen bedankt voor de adviezen e.d. :thumbup

Terug
Naar boven