• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help, turbo kapot!

[rquote=1867017&tid=141309&author=Mark16v]Auto rijd weer, vanochtend half 10 begonnen en half 5 zat alles weer in elkaar. Had even een storing. Het lampje van het motorblok met ventilator, volgens het boekje is dat uitlaatmengselblablalba (lambda sensor?) maar die is vanzelf weer weggegaan. Zal hem morgen nog even uitlezen met de pedaaltest.

Iedereen bedankt voor de adviezen e.d. :thumbup[/rquote]

En ik zie dan zo op tegen het werk..... :hmmz

Het valt dus wel mee?

[rquote=1867017&tid=141309&author=Mark16v]Auto rijd weer, vanochtend half 10 begonnen en half 5 zat alles weer in elkaar. Had even een storing. Het lampje van het motorblok met ventilator, volgens het boekje is dat uitlaatmengselblablalba (lambda sensor?) maar die is vanzelf weer weggegaan. Zal hem morgen nog even uitlezen met de pedaaltest.

Iedereen bedankt voor de adviezen e.d. :thumbup[/rquote]

En ik zie dan zo op tegen het werk..... :hmmz

Het valt dus wel mee?

Is maar wat je standaard voor je zelf is en waar je tevreden mee bent.

Je kunt het relaxed en uiteraard goed voorbereid op je gemak doen en

(desnoods) even stoppen zodra je iets tegenkomt wat extra attentie

nodig heeft en weer verder gaan als dat opgelost is , je krijgt dan vaak

een mooier resultaat (vind ik).

Of snel ala de dealer de boel monteren en de stopwatch indrukken om te

kijken of je het sneller hebt kunnen doen dan zij.

Is maar wat je standaard voor je zelf is en waar je tevreden mee bent.

Je kunt het relaxed en uiteraard goed voorbereid op je gemak doen en

(desnoods) even stoppen zodra je iets tegenkomt wat extra attentie

nodig heeft en weer verder gaan als dat opgelost is , je krijgt dan vaak

een mooier resultaat (vind ik).

Of snel ala de dealer de boel monteren en de stopwatch indrukken om te

kijken of je het sneller hebt kunnen doen dan zij.

Het probleem is dat ik voorlopig niks kan omdat ik een nekhernia heb

Dus ik mag en kan niks :(

Maar binnen 5 weken word ik vader maar ik hoop dat de nieuwe turbo er voor die tijd op zit

Maar ik geloof nooit dat de Opel dealer een LEH turbo zou monteren ipv een LET

Dan beginnen ze gelijk te zeuren dat het niet standaard is bla bla

Het probleem is dat ik voorlopig niks kan omdat ik een nekhernia heb

Dus ik mag en kan niks :(

Maar binnen 5 weken word ik vader maar ik hoop dat de nieuwe turbo er voor die tijd op zit

Maar ik geloof nooit dat de Opel dealer een LEH turbo zou monteren ipv een LET

Dan beginnen ze gelijk te zeuren dat het niet standaard is bla bla

Bij wilde wilde ze het toendertijd wel doen, maar ze vroegen 400 euro meer toen voor de LEH. En dat terwijl ze goedkoper zijn als je op internet kijkt. Ik dat tegen hun gezegd, kan niet zeiden ze. Uiteindelijk toen toch maar gekozen voor een LET. Heb wel zelf daarna de vernieuwde ristrictie bout erin gezet.

Bij wilde wilde ze het toendertijd wel doen, maar ze vroegen 400 euro meer toen voor de LEH. En dat terwijl ze goedkoper zijn als je op internet kijkt. Ik dat tegen hun gezegd, kan niet zeiden ze. Uiteindelijk toen toch maar gekozen voor een LET. Heb wel zelf daarna de vernieuwde ristrictie bout erin gezet.

Ik heb de LEH turbo hier al liggen,

die heb ik een tijdje terug al besteld bij Courtenay

Het is een kwestie van erop zetten

Ik heb de LEH turbo hier al liggen,

die heb ik een tijdje terug al besteld bij Courtenay

Het is een kwestie van erop zetten

Ik vond het meevallen, alles is vrij goed bereikbaar. De gevreesde uitlaatspruitstukbouten had ik zo los, zonder iets af te breken. Het enige probleem dat ik had was dat de turbo uiteindelijk niet te verwijderen was omdat hij klem zat tegen een harde leiding van de aircopomp. Die hebben we een halve cm verbogen en toen hadden we de turbo zo eruit. En ik had uiteraard meer werk omdat ik alle leidingen + intercooler schoon moest maken dus de bumper etc. moest er af.

Het enige waar ik nu nog mee zit is dat ik bijna geen koelvloeistof vanuit de turbo-retour leiding in het overstroombakje zie vloeien. Ik kan me ook niet herinneren dat ik dat eerder gezien heb. Hoe zit dat bij jullie? Ik lees heel veel tegenstrijdige verhalen erover.

Ik vond het meevallen, alles is vrij goed bereikbaar. De gevreesde uitlaatspruitstukbouten had ik zo los, zonder iets af te breken. Het enige probleem dat ik had was dat de turbo uiteindelijk niet te verwijderen was omdat hij klem zat tegen een harde leiding van de aircopomp. Die hebben we een halve cm verbogen en toen hadden we de turbo zo eruit. En ik had uiteraard meer werk omdat ik alle leidingen + intercooler schoon moest maken dus de bumper etc. moest er af.

Het enige waar ik nu nog mee zit is dat ik bijna geen koelvloeistof vanuit de turbo-retour leiding in het overstroombakje zie vloeien. Ik kan me ook niet herinneren dat ik dat eerder gezien heb. Hoe zit dat bij jullie? Ik lees heel veel tegenstrijdige verhalen erover.

Voor demontage kun je het beste je bumper demonteren en de motorkoeler (radiator) er tussen

uit halen en de intercooler ook (moest je toch reinigen) daarna kun je de aircokoeler opzij

leggen en kun je heel goed bij de turbo en acc. komen.

Eerlijk gezegd heb ik erzelf niet bij stilgestaan wat er aan hoeveelheid

uikomt voor en na vervangen en met en zonder koelmod.

Komt er wel in zodra hij geheel opgewarmt is?

En heb je de koelmod. erop of niet?

Voor demontage kun je het beste je bumper demonteren en de motorkoeler (radiator) er tussen

uit halen en de intercooler ook (moest je toch reinigen) daarna kun je de aircokoeler opzij

leggen en kun je heel goed bij de turbo en acc. komen.

Eerlijk gezegd heb ik erzelf niet bij stilgestaan wat er aan hoeveelheid

uikomt voor en na vervangen en met en zonder koelmod.

Komt er wel in zodra hij geheel opgewarmt is?

En heb je de koelmod. erop of niet?

Terug
Naar boven