• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Henk-400 diverse projecten

Je had ons wel even mogen aanschieten, we bijten niet ;)

d'r waren wel meer die niet goed konden zien of het nu wel of geen originele 400 motor was, het meest bizarre wat we gehoord hadden is dat mensen uit het publiek bij de auto van Frank (Nelissen Ascona 400) stonden te vertellen dat hij met een afgezaagde kop reed en wij met een originele 400 motor :shock: (ha, ha, ha)

Het lint hebben we gespannen omdat de aandacht zo groot was dat we zelf niet meer bij de auto konden sleutelen, ik hou daar niet zo van, maar we hadden geen keus meer.

Verder over de rij eigenschappen: hij rijd echt goed, mooi stabiel, goed controleerbaar. Net wat Marcel al schrijft, het belooft wat voor de toekomst. :thumb

Ach jullie waren druk met praten/sleutelen, dus ik dacht ik ga de rest ook nog even bekijken ;)

En mooi om te horen dat er veel potentieel in de kadett zit king:

Hey Henk, je bent niet de enigste die even moest fronsen bij commentaar;

ik stond met de 400 in Luttenberg (400 meeting) en een zoontje vraagt aan z'n pa (over mijn wagen)

"Pa, is dit nu een echte 400?"

Waarop Pa zei:

"Nee m'n jongen, want een 400 is breed..."

Ik heb er niet op gereageerd...

Verder: desondanks je technische problemen een knappe prestatie!

Wanneer de Kadett weer ingezet gaat worden, dat zien we wel, we hebben er geen planning aan vast gezet.

Duss.. de vakantieperiode is achter de rug en er staat hier nog het 1 en ander wat de aandacht nodig heeft dus...

Met frisse tegenzin zo langzamerhand begonnen met wat kinderziektes te fixen dan de D-Kadett 400 proto (voor diegenen die het nog niet weten: replica)

-We hadden wat problemen met de remmen, dat is nu opgelost (theoretisch, de praktijktest zal het nog moeten bewijzen)

-Verder vond ik de stoel voor geen meter zitten, ook met de zit positie was ik niet echt "happy" mee, Marcel was echter in z'n nopjes met de stoel, dus heb ik mijn kant wat aangepast en een andere stoel er in geplaatst.

-De handrem werkt nu ook beter.

Het lijstje wordt al korter, maar er zijn nog wat kleine tijd vretende zaken.

Ondertussen ook nog wat onderdelen bestelt voor de Manta, die komt volgende week terug en dan ga ik de laatste reparaties nog even doen, dan is deze ruim op tijd klaar voor de East Belgian rally.

644274_228385970646739_12438013_n.jpg

1001410_228386040646732_1222444370_n.jpg

Wat heb je veranderd aan je remmen dan?

Ik hoop dat je je Kadett bij hebt op 6 oktober, lijkt me schitterend :D

Andere hoofdremcilinders, oorspronkelijk was er een advies, maar dat werkte dus niet zo als verwacht en ik heb het even nagerekend via een formule die ik op internet zag en ik kwam tot de conclusie dat er beter andere hoofdremcilinders op konden met andere diameters.

We hadden de hele tijd een vrij hard pedaal met weinig slag en een handrem die niks deed, nu is er een betere vrije slag en is het beter te bedienen en te doseren, ook de handrem werkt beter.

Voor wie dat niet gezien heeft, er zit namelijk een pedalbox in met 2 losse hoofdremcilinders van Wilwood met balancebar.

Even rekenen geeft vaak een hoop duidelijkheid. Ik hoop dat het in de nieuwe configuratie beter gaat werken voor je.

Mooie actie foto's! Als je een auto zo rigoureus aanpakt, kan je niet anders verwachten, dan dat er toch wel wat dingetjes uit zo'n eerste test komen. Petje af, en veel succes!

Bedankt en het komt wel goed, ik hoor links en rechts andere teams met soortgelijke ervaringen en dan valt het zelfs nog wel mee.

Het lijkt even of er niks gebeurt, maar niets is minder waar, ik moest ruimte creëren (wie wat bewaart heeft een hoop rotzooi) en heb dus een opslagruimte erbij gehuurd, de komende tijd ben ik dus druk bezig met een reorganisatie.

De Manta gaat opnieuw de vermogensbank op en wordt even nagekeken, daarna gaan we voor de East Belgian rally op 26 t/m 28 september.

De eerste auto's zijn alvast neergezet op de nieuwe locatie, momenteel ben ik thuis de boel aan het verbouwen en in ook de loods komt ook nog een stelling.

1236153_234123806739622_2028369169_n.jpg

Ruime plek zo te zien.

Wordt dit puur opslag of ook sleutelruimte? Het is hoog genoeg voor een brug.

Klopt, maar het is puur opslag.

De verhuurder is niet negatief tegenover een brug en dat ik wat kleine dingen kan doen, maar op zich heb ik dan meer last van een brug dan profijt.

Thuis heb ik m'n sleutelruimte wel.

Ik ken die uitvoering, ken je deze al?

336270_141902785926000_1134198680_o.jpg

Circuit of Ireland Rally 1996 - Andrew Nesbitt

Het kan trouwens zijn dat ivm het aanpassen van de plannen de celica nog aangepast gaat worden, maar...voordat het zover is...

Qua projectopbouw ligt het een beetje stil, dit omdat er een grootscheepse herindeling plaats vindt in de verschillende ruimtes die ik heb, maar het levert wel weer leuke plaatjes op:

1004862_234979286654074_131680549_n.jpg

Deze "vond" ik nog onder een laag stof achterin de schuur, die gaat waarschijnlijk vanaf oktober opgebouwd worden

1185528_235725853246084_1518475047_n.jpg

schuur 1 is dus nu zover dat er weer in gesleuteld, e.d. kan worden

Plaatje ervoor:

1229875_237733389711997_279192915_n.jpg

Plaatje erna

1175748_237733453045324_2086909627_n.jpg

De AcDelco is trouwens op de bank geweest, resultaat 201 pk en 236Nm (op een geijkte rollenbank) dit lag exact in de lijn van de verwachting, dus ik ben tevreden :thumb

Nee, lijkt me ook niet. Maar wel erg mooi!

Zelf ben ik nogal van het originele, maar hier zou ik wel een uitzondering voor willen maken.

Voor mijzelf had ik nog wel graag een Ascona 400 groep 4 willen bouwen, voorlopig staat die nog niet in de planning, maar wie weet...ooit..

D'r zijn nog zoveel plannen, ideeën waar ik mee rond loop.

Terug
Naar boven