• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Henk-400 diverse projecten

En dat is ivm met het doorbranden van de dynamo bij het abrupt uitschakelen bij draaiende motor toch?

Zit zelf ook te overwegen deze te monteren, ondanks het extra kabel-trek-werk, iets waar jij zo te zien niet schuw voor bent :-) :thumbup

Wat voor banden zitten er eigenlijk onder?

Het lijkt toch een vrij grof profiel of lijkt dat alleen maar?

Bandjes zijn Toyo Proxes, 225-15" en het klopt, het profiel is vrij grof, ik gebruik vaak regenbanden met een zachte compound, altijd goede grip, zowel droog als nat en we gaan ook niet voor de 1e plek, dus het kan wel wat lijden. Aangezien deze velgen tering-duur zijn en het budget beperkt kunnen we ook niet legio's velgen hebben met verschillende banden (en meeslepen) dus wordt de beste tussenweg gekozen. ;)

De 6-polige schakelaar is verplicht omdat deze schakelaar de motor echt uitzet bij draaiende motor, bij de andere 2-polige zat vaak een risico dat dit niet goed aangesloten was en alleen de stroom naar de accu afgesloten werd, bij deze is dat risico kleiner en sinds een paar jaar ook verplicht in de sport. Een echte "kill-switch" dus.

Een kabeltje meer of minder is inderdaad geen probleem.

Okay, met deze banden heb je ook op gravel redelijke grip, denk ik?

Het ziet er in ieder geval goed uit Henk!

Dank jullie wel.

Over de banden, waar wij rijden komen we niet zoveel gravel tegen, dwz: de proeven bestaan vaak grotendeels uit verhard en bij de ene wat meer onverhard en de andere wat minder, daarvoor hoef je nog geen aparte gravel banden aan te schaffen of eronder te zetten.

Kiezen van banden bestaat vaak uit vele overwegingen en dan kies je degene die jouw het meeste voordeel opleveren, dat kan financieel zijn, snelheid, grip, maar sowieso de banden die gemiddeld voor je het meeste voordeel opleveren.

Ja, je zal inderdaad de gemiddeld snelste band kiezen als je competitief mee gaat doen.

Ik help af en toe als servicemonteur bij het rallyteam waar een maat van me navigeert, ook altijd lastig als de bandenkeuze gemaakt wordt.

Henk, nog even een vraagje over de striping.

spuit je die binnen een bepaalde tijd na de witte laag er gewoon overheen? Of schuur je het eerst nog ietsje na het afplakken?

Het moet sowieso geschuurd worden na het afplakken anders hecht de verf niet.

Ook als je te vroeg met tape begint, zie je die sporen weer in de verse lak als je de tape eraf trekt.

Kleine voortgang, de achteras is voorlopig we afgemonteerd en inmiddels dus begonnen met de stickers te maken en te plakken;

update17.jpg

update18.jpg

update20.jpg

Wat ik tot de motor komt nog kan doen is de lampenbar en wat kleine zaken, dus binnenkort verder met de Manta

Mijn respect voor je kunsten groeit ook met de jaren! LOL

(zoek nog Opel Euro Team stickers voor op de zijkanten... :jerry )

@henk 400rr wrote:Kleine voortgang, de achteras is voorlopig we afgemonteerd en inmiddels dus begonnen met de stickers te maken en te plakken;

update17.jpg

update18.jpg

update20.jpg

Wat ik tot de motor komt nog kan doen is de lampenbar en wat kleine zaken, dus binnenkort verder met de Manta

Gaat er steeds beter uitzien :thumbup

Geen foto van de achterkant ;)

Laat je de stickers dan drukken bij een vast bedrijf of doe je dat ook in eigen beheer?

Je bent wel echt van alle markten thuis als ik het zo lees.

Ook eigen beheer, als de details echt te klein worden en dat daardoor de kwaliteit te slecht wordt, dan stuur ik het door naar een bedrijfje, maar dan nog steeds moet ik hem wel eerst zelf ontwerpen op de pc.

Okay, mooi man! In welk programma ontwerp je?

Wel ontzettend gaaf dat je bijna alles zelf doet, van ontwerp tot bouw.

Er was ooit een tijd dat ik echt alles deed en niks uitbesteedde, dus ook spuiten, strak maken, motoren opbouw. Door omstandigheden heb ik deels wat zaken uit handen moeten geven en zoals in dit geval met de motor heb ik simpelweg het gereedschap niet, ik kan die investering doen, maar dan wordt de motor nog duurder.

Ik doe het vrij basic, ik maak alles met Autocad en verwerk het dan weer verder, 3D programma's heb ik ook wel, maar daar doe ik verrekte weinig mee.

Ik ben niet anders gewend dan met weinig of simpel gereedschap veel voor elkaar te krijgen, mijn werkruimte is ook niet zo groot momenteel, dat moet nog anders, maar dat gebeurt tzt wel.

Terug
Naar boven