• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het Grote DETAILING-TOPIC........Voor echte Poetsfreaks!!!

GTS Power

Woont hier bijna
Het idee van dit topic is om je ervaringen en vragen te delen over car-detailen.

dus van een busje spraywax tot polijstspullen.(zowel handmatig of machinaal)

tevens is dit ook de juiste plaats om je HOW-TO's en SHOW-OFF'S te plaatsen :thumbup

Gr Tom

Ik trap af:

effe 6 uurtjes aan het zweten geweest.

na eerst de vec te hebben gewassen en klei-en kon het polijsten beginnen.....

na eerst een testspot te hebben gemaakt die mij aanstond kon ik beginnen met de gewenste combinatie (medium pad(wit) met ultimed compound)

IMAG0231.jpg

daarna verdelen en later op standje 2 verder uitspreiden en beginnen met polijsten op standje 6.

dit doormiddel van telkens weer je gepolijste spoor half te overlappen.daarna haaks op je patroon nogmaals op die wijze polijsten.

IMAG0232.jpg

IMAG0233.jpg

daarna goed uitpoesten en contoleren(had ik hulp bij ;) )

IMAG0228.jpg

na heel wat uurtjes had ik alle delen gehad en heb ik de Vec goed in de Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax gezet.

alle liggende delen heb ik 2x in de wax gezet.

IMAG0241.jpg

IMAG0229.jpg

ook onder de kap nog wat schoongemaakt.

IMAG0238.jpg

IMAG0239.jpg

IMAG0244.jpg

IMAG0245.jpg

IMAG0246.jpg

de lak is nu weer superglad en de vec glimt weer als een spiegel :wub

na een regenbui is het goed te zien dat de wax z'n werk doet :thumbup

DSC_5905.jpg

DSC_5904.jpg

Ik trap af:

effe 6 uurtjes aan het zweten geweest.

na eerst de vec te hebben gewassen en klei-en kon het polijsten beginnen.....

na eerst een testspot te hebben gemaakt die mij aanstond kon ik beginnen met de gewenste combinatie (medium pad(wit) met ultimed compound)

IMAG0231.jpg

daarna verdelen en later op standje 2 verder uitspreiden en beginnen met polijsten op standje 6.

dit doormiddel van telkens weer je gepolijste spoor half te overlappen.daarna haaks op je patroon nogmaals op die wijze polijsten.

IMAG0232.jpg

IMAG0233.jpg

daarna goed uitpoesten en contoleren(had ik hulp bij ;) )

IMAG0228.jpg

na heel wat uurtjes had ik alle delen gehad en heb ik de Vec goed in de Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax gezet.

alle liggende delen heb ik 2x in de wax gezet.

IMAG0241.jpg

IMAG0229.jpg

ook onder de kap nog wat schoongemaakt.

IMAG0238.jpg

IMAG0239.jpg

IMAG0244.jpg

IMAG0245.jpg

IMAG0246.jpg

de lak is nu weer superglad en de vec glimt weer als een spiegel :wub

na een regenbui is het goed te zien dat de wax z'n werk doet :thumbup

DSC_5905.jpg

DSC_5904.jpg

ff een vraagje ik wil mijn auto voor de 1e keer in de wax zetten, de vorige eigenaar deed t helaas niet.....

ik heb nu liggen shampoo, voor de auto natuurlijk,

en ik heb de quick clay detailling system van meguiars,

en de Carnauba plus premium wax ook van meguiars.

Is dit een goeie basis om mee te beginnen??

en hebben julllie misschien tips hoe ik het t beste kan aanpakken???

sorry beginnende autoeigenaar ;)

ff een vraagje ik wil mijn auto voor de 1e keer in de wax zetten, de vorige eigenaar deed t helaas niet.....

@kimmy05 wrote:ff een vraagje ik wil mijn auto voor de 1e keer in de wax zetten, de vorige eigenaar deed t helaas niet.....

voor het waxen is het idd goed om eerst de auto te kleien.hierdoor heb je een erg goede basis om op te waxen :thumbup

om je auto hiermee in de wax te zetten is het een goed basis.als je krasjes wilt wegpoetsen kun je eventueel nog ultimed compound en swirl x aanschaffen.hiermee kun je NA het kleien oneffenheden mee wegwerken en daarna weer afwaxen.

@kimmy05 wrote:ff een vraagje ik wil mijn auto voor de 1e keer in de wax zetten, de vorige eigenaar deed t helaas niet.....

voor het waxen is het idd goed om eerst de auto te kleien.hierdoor heb je een erg goede basis om op te waxen :thumbup

om je auto hiermee in de wax te zetten is het een goed basis.als je krasjes wilt wegpoetsen kun je eventueel nog ultimed compound en swirl x aanschaffen.hiermee kun je NA het kleien oneffenheden mee wegwerken en daarna weer afwaxen.

ok bedankt, en dit alles kan ik het beste doen na het wassen toch????

klinkt misschien dom maar heb t nog nooit gedaan, en heb geen vriend die mij kan helpen ;)

En de krassen wegpoetsen is niet zozeer nodig, de auto gaat in maart (ben ik 2 maanden weg) naar een kennis toe en die gaat m helemaal opnieuw schuren en spuiten ;) rio verde groen....(rijd in een opel tigra) ;)

ok bedankt, en dit alles kan ik het beste doen na het wassen toch????

klinkt misschien dom maar heb t nog nooit gedaan, en heb geen vriend die mij kan helpen ;)

En de krassen wegpoetsen is niet zozeer nodig, de auto gaat in maart (ben ik 2 maanden weg) naar een kennis toe en die gaat m helemaal opnieuw schuren en spuiten ;) rio verde groen....(rijd in een opel tigra) ;)

@kimmy05 wrote:ok bedankt, en dit alles kan ik het beste doen na het wassen toch????

wassen is noodzaak voor het kleien!!!!

eerst GOED wassen daarna direct kleien op je natte auto(scheelt je weer detailer spray ;) )

@kimmy05 wrote:ok bedankt, en dit alles kan ik het beste doen na het wassen toch????

wassen is noodzaak voor het kleien!!!!

eerst GOED wassen daarna direct kleien op je natte auto(scheelt je weer detailer spray ;) )

thnx voor de tips ga morgen lekker aan de slag ermee, hopen dat t weer mee gaat zitten ;)

zet wel een foto op van na t poetsen ;)

thnx voor de tips ga morgen lekker aan de slag ermee, hopen dat t weer mee gaat zitten ;)

zet wel een foto op van na t poetsen ;)

Mijn F uit '93 ook laatst gedeeltelijk gedaan met spul wat allemaal op werk lag. Allemaal industrie spul dus in grote vaten enzo, polijstmiddel was compound 7-3 of 7-2 weet niet zeker meer! Dus gewassen, klei erover die pikzwart werd terwijl auto er super schoon uitzag, daarna lak super glad, toen gepolijst en daarna met machine weer gewaxt!king:

1382819973_5_KUUh.jpeg

1382700178_5_WOUZ.jpeg

1382696304_5_pUVQ.jpeg

1382617197_5_9z01.jpeg

Hier zie je het groene mooi komen waardoor die niet meer paars/blauw lijkt!

1382616581_5__PVX.jpeg

1382618556_5_gj3C_1.jpeg

Mijn F uit '93 ook laatst gedeeltelijk gedaan met spul wat allemaal op werk lag. Allemaal industrie spul dus in grote vaten enzo, polijstmiddel was compound 7-3 of 7-2 weet niet zeker meer! Dus gewassen, klei erover die pikzwart werd terwijl auto er super schoon uitzag, daarna lak super glad, toen gepolijst en daarna met machine weer gewaxt!king:

1382819973_5_KUUh.jpeg

1382700178_5_WOUZ.jpeg

1382696304_5_pUVQ.jpeg

1382617197_5_9z01.jpeg

Hier zie je het groene mooi komen waardoor die niet meer paars/blauw lijkt!

1382616581_5__PVX.jpeg

1382618556_5_gj3C_1.jpeg

Terug
Naar boven