@eee900 wrote:Ik heb een Corsa B 1.5 TD uit 98. Bij het starten gaat ineens het voorgloeilampje niet meer branden in mijn dashboard, waardoor ik na 10-15 sec de auto pas startend krijg door compressie. Niet echt prettig en met een grijze wolk tot gevolg. Het voorgloeilampje gaat, zodra ik toch probeer te starten even 1/10 sec aan, maar dooft direct. Nu heb ik dit al eens eerder gehad en toen is de bedrading vervangen. Nadat ik ook de handleiding So wird's gemacht heb door genomen vraag ik mij af of onderstaande punten de enige mogelijke problemen zijn. Uiteraard heb ik de zekeringen onder de motorkap al gecontroleerd.
+ Relais (ik begrijp dat dit achter een paneel aan de bijrijderskant)
+ Bedrading (de draad die rechtstreeks naar naar de gloeibougies gaat is in orde (afbeelding 1), en ook de draad die via een koppelstuk richting de motor gaat lijkt in orde (afbeelding 2))
1.
2.
+ Gloeibougies zelf zijn niet goed meer (moet ik nog doormeten, dacht zo'n 0,70 Ohm als ze koud zijn en werken).
Alvast bedankt
ten 1e, denk ook eens aan de Temperatuursensor...
Haal het kapje eens weg bij rechter voeten ruimte.
Daar zitten het Voorgloei en Laadstroom regelunit.
Relais Regeling laadstroom, en Relais regeling voorgloeien.
kijk hoe alles er uit ziet, en haal eens op de sloop zo'n Regelkast.
Ben zelf in het bezit van een 1999 1.5TD opgeschroefd naar 100pk (1,25bar turbodruk), deze start na 2 a 3 seconden gloeien, aan in 1 slag, ook bij 5graden buiten..
en dat met 304.000km op de klok
Willem