• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik heb de gloeikernen doorgemeten. 1 zat op 0.4, 1 op 0.6 en 2 op 0.8/0.9 Ohm. Vervolgens het relais bekeken en bleek dat de zwakke stroom in het relais van de gloeikernen geen stroom kreeg waardoor het relais niet omgezet werd waardoor weer de weerstand van de grote stroom altijd op oneindig bleef staan. Stom dat ik dus niet eerst de zekering heb gecontroleerd van het relais voordat ik alle gloeikernen ben gaan doormeten en het relais ben gaan controleren. Deze had ik niet gecontroleerd omdat ik dus het probleem bij de gloeikernen zocht die gekoppeld zitten aan de 80A zekering, niet de kleine zekering van 20A naast het stuur die de relais zekert. Wel weer een leuke middag in het zonnetje kunnen klussen en weer wat geleerd van zowel de auto als dat ik voortaan ALTIJD eerst alle zekeringen controleer. Plus: Ik heb me nog nooit zo stom gevoeld dat ik het niet direct de zekeringen gecontroleerd heb, maar het probleem is opgelost.

Hallo,

Ik heb laatst me rechter wiellager + naaf vervangen, en gelijk op de vooras 2.0L remmen (Astra GSi) gemonteerd met nieuwe blokken en schijven.

alles zit goed vast, maar toch komt er een krakend geluid bij rechterwiel vandaan en bij hoger snelheden (+30km) klinkt het als of de ankerplaat aanloopt (stuk blik achter de remschijf). maar deze loopt niet aan is al gecontroleerd. maar wat zou het dan wel kunnen zijn??

het gaat om een Corsa B GSi '95 met C20XE ombouw met 2.0 assen.

bij het monteren gingen de zuigers normaal terug de klauw in, en bij het plaatsen van de blokken zijn de geleiders ook schoon gemaakt.

was al van plan om morgen de klauwen even eraf te halen om nog maar is te kijken of alles wel goed schoon is en de blokgeleiders ingevet zijn.

kijk ik ook gelijk even of er mischien een steentje tussen zit.

ik heb net de remmen uitelkaar gehaald maar is niks aan te zien ook geen steentje der tussen of iets dergelijks

gister viel me wel op dat het geluid steeds minder word

ik heb er 15" BBS RM op zitten, en die raken niks.

Even een kort vraagje: weet iemand of er verschil is tussen de 5-deurs en 3-deurs achterbumper van de corsa c?

Weer een vraagje van mijn kant.

Ik heb een Opel Corsa C2 Silverline en ben al een tijdje opzoek naar leuke velgjes. Originele Corsa Silverline velgen ben ik nog niet tegen gekomen in redelijk goede staat.

Nu staan deze hier op het opel forum:

buysell/single_ad.php?ad_id=7135

Passen deze onder de Corsa C2? Maat is 205/45/16 En zal dit een beetje mooi gaan staan?

@yo!rick wrote:Hallo,

Ik heb laatst me rechter wiellager + naaf vervangen, en gelijk op de vooras 2.0L remmen (Astra GSi) gemonteerd met nieuwe blokken en schijven.

alles zit goed vast, maar toch komt er een krakend geluid bij rechterwiel vandaan en bij hoger snelheden (+30km) klinkt het als of de ankerplaat aanloopt (stuk blik achter de remschijf). maar deze loopt niet aan is al gecontroleerd. maar wat zou het dan wel kunnen zijn??

het gaat om een Corsa B GSi '95 met C20XE ombouw met 2.0 assen.

Check de borgring van je wiellager eens, bij de goedkopere wiellagersetjes zijn de borgingen te groot, lopen tegen je aandrijfas aan.

@Aapje wrote:

Check de borgring van je wiellager eens, bij de goedkopere wiellagersetjes zijn de borgingen te groot, lopen tegen je aandrijfas aan.

je bedoelt de grote C ringen die geklemt worden in het fusee stuk?

ga ik morgen bij daglicht gelijk controleren, geluid is aardig minder geworden maar nog wel aanwezig.

bonjour,

ik haalde gister mijn sigaretten aansteker los, en zag dat er achter op het klepje 2 stekkertjes los bij zitten. (het zal vast wel ergens staan) maar kan iemand mij vertellen waar deze voor zijn? een extra optie?

de groeten. king:

laatmaar :wub wat een kwartiertje zoeken al niet kan doen.

is voor verwamde stoelen.

Untitledpn.png

Untitled.jpg

@yo!rick wrote:@Aapje wrote:

je bedoelt de grote C ringen die geklemt worden in het fusee stuk?

ga ik morgen bij daglicht gelijk controleren, geluid is aardig minder geworden maar nog wel aanwezig.

Jup die, dat het geluid minder word kan best kloppen. Dat komt omdat ie gewoon weg gesleten is (als dit het probleem is). Ik heb bij mij de originele ringen van de oude SKF lagers terug gezet en mijn lagers liepen niet meer aan tegen de aandrijfassen. De C ring aan de wielzijde kan geen problemen vormen. Die heeft zat ruimte ontdekte ik na het eruit persen van een gloednieuw lager ;) Pas bij m'n 2de geperste lager had ik door dat die binnenste ring het probleem veroorzaakte.

Bij mijn B-combo wil het raam links (bestuurderszijde) niet meer open.

Ik heb elektrische ramen. De schakelaar is nog gewoon netjes verlicht, en als ik hem dicht doe, terwijl hij al dicht is, hoor ik de motor netjes tik zeggen. Ik verdenk de schakelaar er dus van dat deze niet goed meer sluit aan de "open kant".

Is dit een bekend probleem?

Is het veel of lastig werk om de schakelaar te demonteren uit de deur en hem na te kijken?

Wat ik zo in de vluchtigheid (en in het donker) gezien heb moet ik de bekleding van de deur los halen omdat het paneeltje waar de schakelaars op zitten daar aan vast zit. Of klopt dit niet?

onderste stuk deurpaneel zit los ten opzichte van de deurbekleding, schroefjes los halen en je kan hem zo van de deurbekleding afschuiven :D

Schakelaars krijgen nog wel eens een douche, en willen daarom wel kapot gaan

Tip, pak Corsa-b / combo-b schakelaars, en niet van een andere opel

Met een tigra schakelaar ging mijn raam bij aansluiten direct omhoog, en deed verder niks

Willem

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Terug
Naar boven