• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

Vraagje: kreeg vanmiddag toen ik weg wilde rijden van een verjaardag motorstoring lampje en hij stotterde en haperde enorm. Kwam AMPER vooruit alle kracht was weg bij 800 toeren maar ook tot 6000 toeren geen trekkracht meer aanwezig?

Auto uitgezet en weet aan en deed t weer perfect? :wtf

Waar kan dit aan liggen?

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Hallo allemaal,

Nog steeds doet mijn Corsa bij constante snelheid wat inhouden en onrustig lopen (af en toe, niet altijd en meestal tussen de 50 en 90 km/h). Hij hokt dan iets en je moet het gaspedaal dan een stuk verder indrukken dan normaal om weer verder op te trekken.

Heeft iemand enig idee waar dit ik kan zitten of hoe ik dingen uit kan sluiten? Heb de EGR afgedopt, automaat olie ververst, olie ververst, nieuw oliefilter, nieuw benzine filter, nieuwe bougies, gaskleppenhuis schoongemaakt, vacuüm slangetjes enz. vervangen.

Edit:

Valt op dat het vaak is wanneer de auto "halfwarm" is, wanneer hij koud is gaat het goed, en wanneer hij warm is ook. Is veelal wanneer ik binnen een uur aan een nieuwe rit begin.

vraagje

ik ben nu opzoek naar een set nokkenassen uit een c16xe

maar nu is de vraag hoe kan ik die herkennen ?

want de x16xe is zijn zuster en dus zou kunnen dat ik perrongeluk een x16xe nokkenas mee neem

michel

michel

Mijn corsa b met c14nz automaat hokt en stoot vaak.

Dit is met een koude motor, als hij wat langer stilstaat (uur of 4 minimaal).

Als ik dan ga rijden gaat de auto binnen een kilometer schokken en inhouden.

Pedaal vol indrukken, dan hoor je dat de motor wel op toeren wil komen maar er zit dan geen acceleratie in.

Dit duurt meestal maar een paar honderd meter, dan is alles weer normaal.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Mijn astra f c16nz had het zelfde. Totaal geen power, bokken, inhouden.

bleek dat de einddemper een sambabal was :jerry helemaal dicht met roest en wol.

reed met me auto savonds naar huis en toen stopte me achterlichten ermee ook me kentekenverlichting doet het niet meer ,nu heb ik de zekeringen nagekeken maar die zijn allemaal goed .

lampen zijn ook heel wat kan dit zijn

@tinieraven wrote:reed met me auto savonds naar huis en toen stopte me achterlichten ermee ook me kentekenverlichting doet het niet meer ,nu heb ik de zekeringen nagekeken maar die zijn allemaal goed .

lampen zijn ook heel wat kan dit zijn

Wat voor een Corsa heb je?

Doen geen van beide achterlichten het nog?

In eerste instantie denk ik aan een kabelbreuk van de massa als ik je eerste post zo lees

me beiden lichten doen het niet maar ook me nummerbord verlichting is uit .

als ik me mistachterlicht aan zet doet deze het wel.

ik ben nieuw op dit forum maar moet nog even kijken hoe alles werkt dus gaat er iets fout sorry vanaf mijn kant dan.

Even buurten bij het Corsadeel voor mn vraag king:

Er is bij mijn E kadett een koplampframe bevestigingsklip afgebroken.

Na wat Googelen kwam ik achter het GM 90386374 nummer maar ook dat deze bij een Corsa B gemonteerd zijn ????

Deze is het:

Zijn deze nog te krijgen bij de dealer ?

Ik kwam er vanmiddag pas achter dat deze kapot is.

Ik ben van plan om er maar meteen 10 te kopen, dan heb ik een voorraadje ;)

Rik :)

@Vannos wrote:Ja hier in goes zijn ze vol op leverbaar :D

Moet ook wel, die dingen gaan om de haverklap kapot.

Het is me nog nooit gelukt om een koplamp eruit te halen zonder dat ding te slopen :P

hoi allemaal,

even een vraagje over mijn nieuwe aanwinst, corsa b.

als ik met de sleutel de deur op slot draai gaan alle 4 de deuren dicht, maar als ik hem wil openen gaat alleen de bestuurdersdeur open.

als ik daarna het deurpinnetje een keer naar beneden druk en weer omhoog haal ontgrendeld alles wel.

iemand een idee?? draadbreuk o.i.d?

Terug
Naar boven