• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

Hallo allemaal , Ik ben nieuw op dit forum,

Ik ben sinds gisteren trotste eigenaar van een Opel corsa B ''99 1.5TD met 155DKM op de teller,

Nu wil ik zelf een klein onderhoud doen zoals olie, oliefilter, luchtfilter en dieselfilter

Maar ik weet niet juist welke olie ik moet gebruiken ? De ene zegt 10w40 andere zegt 5w40, Welke kan ik gebruiken ?

Graag hoor ik jullie reactie's, Alvast bedankt !

ik heb een opel corsa 1.7di bouwjaar 2001. De brandstofpomp lekt en het garagebedrijf waar ik de auto gekocht heb gaat deze vervangen(arbeidsloon etc op hun kosten) ik moet alleen een pomp regelen.

Ik heb nu een gerenomeerd demontagebedrijf gevonden dat genoeg pompen heeft liggen. Ik wil nu weten of er een electrische of mechanische pomp op zit.....weet iemand dit??

Merk Opel Corsa

CORSA-C; Y1.7DTL

Bouwjaar oktober 2001

Uitvoering Hatchback

Deuren 2

Brandstof Diesel

Vermogen 48 kW

Motorcode Y17DTL

Cilinders 4

Cilinderinhoud 1.686

Gewicht 995 kg

Kleur groen

@Kara67 wrote:Hallo allemaal , Ik ben nieuw op dit forum,

Ik ben sinds gisteren trotste eigenaar van een Opel corsa B ''99 1.5TD met 155DKM op de teller,

Nu wil ik zelf een klein onderhoud doen zoals olie, oliefilter, luchtfilter en dieselfilter

Maar ik weet niet juist welke olie ik moet gebruiken ? De ene zegt 10w40 andere zegt 5w40, Welke kan ik gebruiken ?

Graag hoor ik jullie reactie's, Alvast bedankt !

http://www.kroon-oil.com/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kenteken invullen en hij zegt welke olie je nodig hebt :thumbup

ik wil op termijn de remmen upgraden van 234mm massief naar 256mm geventileerd (GSI). nu is de vraag, moet ik ook de beugel tussen de naaf en klauw mee nemen of is deze identiek??

Nee, die is anders. Ik zou gelijk upgraden naar 2 liter remmen. Is net zo goed verkrijgbaar en que kosten scheelt het niks.

top dan ga ik die ook meenemen :thumb

ik heb 14'' velgen, heb her-en-der gelezen dat 2.0 remmen niet altijd past. daarom ga ik voor Corsa GSI remmen ;)

maar kan natuurlijk ook gewoon 2.0 remmen mee nemen van de sloop en als het niet past dan zet ik 't setje op MP king:

Hallo,,

ik ben in het bezit van een corsa c uit 2001 uitvoering elegance , nu is mijn vraag, de bedrading van de buitentemperatuur sensor komt dat uit de zekeringkast? of uit de kabelboom ,ik kan het nl niet vinden.wie weet raad. vrg:jan

@johanhummer9 wrote:@eerste-opel wrote:Zekering vervangen inmiddels, maar ook daar zit het probleem niet.

De auto staat inmiddels bij mijn (universele) garage aangezien een lampje en zekering wisselen nog wel te doen zijn voor een Administratief medewerker, maar de rest niet als je niet in het autowereldje zit. De garage denkt nu aan de stroomtoevoer in de koplamp. Waarschijnlijk een stekker niet meer (helemaal) goed dus.

Als ik meer weet plaats ik het in dit topic.

ik heb wel eens het knipperrelais vervangen bij een meriva-a toen deed het knipperlicht het weer.

wissel die eens van links naar rechts

Auto is intussen bij de vaste garage geweest en alweer sinds afgelopen dinsdag thuis.

Het euvel was dat er iets in de stroomtoevoer (hoogstwaarschijnlijk een kabeltje dus) kapot was. Helaas moest hiervoor de hele koplampunit eruit gehaald worden en dat is bij deze auto niet heel makkelijk zelf te doen. Een (deel van de) voorbumper moet hiervoor verwijderd worden. Dit is op straatniveau bijna niet te doen en de garage heeft het voordeel dat ze hem op de brug konden zetten.

Tevens heb ik zelf 2 linkerhanden. M'n pa wel 2 rechterhanden, maar die wist het ook niet zo goed dus uiteindelijk besloten de auto naar de garage te brengen.

Het kost je helaas wel wat (36 euro voor arbeidsloon, 2 euro voor het onderdeel en 8 euro BTW) maakte het toch een dikke 4 tientjes. Het belangrijkste is dat het weer werkt inmiddels.

Moi

Ik heb een grote vraag.

Mijn Opel corsa Type C uit 2003 DTL Start niet meer,

we hebbe de brandstof filter vervangen/ ontlucht en de rubbertes er allemaal goed op!

Wat kan het zijn?

Kan het de brandstof pomp zijn of de injector?

Zo ja waar zitten deze in de auto?

Want hij geeft gwn geen diesel!

Bijvoorbaad dank want geen enkele bedrijf hier in de buurt weet het

Goeiedag,

Weet iemand of de lens koplampen van het 2004 model of later van de corsa c ook op het 2001 passen

Ik neem aan van wel maar wil het even zeker weten

Bij voorbaat dank!

Groeten Jeffrey

@Price wrote:Moi

Ik heb een grote vraag.

we hebbe de brandstof filter vervangen/ ontlucht en de rubbertes er allemaal goed op!

Wat kan het zijn?

Ik zou er even een topic'je voor open gooien, want denk niet dat je hier veel antwoord krijgt, kleine vragen topics worden vaak overgeslagen.

@Price wrote:Moi

Ik heb een grote vraag.

Wat kan het zijn?

Veel voorkomend probleem is de electronica op de dieselpomp die kapot gaat.

Door WIM-V6, vanaf de teledinges

let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

hallo opel freaks, ik heb afgelope weekend me wielkasten laten uitrollen(voor) maar mn wielen steken toch net iets meer dan 3cm uit en nou heb ik wielkast randen van een golf 3 gti(als ik het goed heb) maar het monteren wil niet echt omdat ze nog wat moeten mee vormen, nou zat ik aan pop nagelen te denken, wat zouden jullie doen? het gaat um on een corsa a sedan

gr stefan

weet iemand michien waar je zon dopje kan hallen,

voor je ruiten wisser af te dichten gaat om de achterruit wisser,

opel corsa c

om hem straker te laten ogen,

van welke auto hallen jullie het af?

@sagbee wrote:hallo opel freaks, ik heb afgelope weekend me wielkasten laten uitrollen(voor) maar mn wielen steken toch net iets meer dan 3cm uit en nou heb ik wielkast randen van een golf 3 gti(als ik het goed heb) maar het monteren wil niet echt omdat ze nog wat moeten mee vormen, nou zat ik aan pop nagelen te denken, wat zouden jullie doen? het gaat um on een corsa a sedan

gr stefan

verwarmen met een verfbrander (voorzichtig!) zodat ze iets meer meegeven?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

ff een vraagje van mijn kant: Ik ben vandaag ff bezig geweest met de auto van een kameraad van mij, nu heb ik via de Opcom ontdekt (ja, ik heb er nog niet zo heel veel ervaring mee) dat ik sleutels kan in en uit programmeren. nu heb ik de 2e sleutel er uit gehaald (want hij heeft er maar 1) en nu vroeg ik me af of ik een donor sleutel (daar mee bedoel ik de behuizing en chip) kan gebruiken en deze kan laten werken als 2e sleutel of moet ik bij de dealer een lege sleutel bestellen?

en dan nog even een andere vraagje: ik heb al een tijdje een andere blok (en dus ook de ECU) in mn auto liggen en nu wou ik graag van die de Security code achterhalen, is daar een manier op? aan gezien ze bij de dealer naar het kenteken kijken...

@Jeffafa_GSI wrote:Goeiedag,

Weet iemand of de lens koplampen van het 2004 model of later van de corsa c ook op het 2001 passen

Ik neem aan van wel maar wil het even zeker weten

Bij voorbaat dank!

Groeten Jeffrey

Interessante vraag, misschien al antwoord op?

Mijn rechter koplamp is slecht en zal eerdaags ook wel vervangen moeten worden.

Terug
Naar boven