• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

Middag!

Ik wil mijn bougies controleren. Nu zitten die diep in de schacht. Nu

Was mijn vraag..

Kan de schacht eraf? Want ik kom er zo niet bij. Ivm de dikte van de dop.

Iemand enig idee?

Gr. :agent

@Opelfreakz wrote:Middag!

Ik wil mijn bougies controleren. Nu zitten die diep in de schacht. Nu

Was mijn vraag..

Kan de schacht eraf? Want ik kom er zo niet bij. Ivm de dikte van de dop.

Iemand enig idee?

Weet je zeker dat je dan de goede dop hebt? Ik kan er bij mijn X14SZ zo in..

Buisjes op de X14SZ normale bougiedop 16 zou erin moeten passen.

maar let op, hoe ze het gedaan hebben hebben ze het, bij mijn X14SZ hadden ze dop 21 bougeis gemonteerd, en ik weet zeker dat de buizen er niet af geweest zijn, deze zaten knoert vast..

in de X14SZ horen dus Dop 16 bougies, en geen dop 21 bougies:

Willem

Middag!

Wilde vandaag gasklephuis schoonmaken,

trok ik de benzine??? leidingen eraf. En daar stroomde

benzine eruit. Blijft dit doorlopen of is dat maar eventjes?

Ja, elke Corsa B.

En in een Calibra, Vectra A, Astra F, en nog diverse andere jaren 90 Opels.

Astra G en Zafira A pasttie niet in, heb ik al geprobeerd

In de Corsa B zit het ruitenwisserrelais in de zekeringenkast links onder het stuur.

Op welke positie zit dit relais? Heeft iemand daar een foto van?

Ik heb ergens gelezen dat je voor het vervangen van dit relais:

- de 2 schroeven aan de onderzijde van de zekeringenkast, waarmee die vast zit aan het dashboard, moet verwijderen;

- vervolgens de zekeringenkast iets omhoog moet schuiven;

- daarna de zekeringenkast schuin naar voren en naar beneden moet bewegen.

Kan iemand deze procedure bevestigen?

Nee, dikke onzin.

Klep open, relais er uit trekken, nieuwe er in. Klaar.

Welke het ook alweer was? Kijk ff in de handleiding, of gewoon aan de binnenkant van de klep, want daar staat gewoon het schema van welk onderdeel wat is.

Morgen!

Sinds gister houd mijn corsa'tje in. Nu heb ik het vermoeden valse lucht.

Hij trekt haast niet door en heeft een smorend geluid...

Afgelopen donderdag mijn gasklephuis schoon gemaakt,

viel het me op dat de slangetje allemaal poreus waren.

Iemand een linkse of adres waar ik die slangetjes kan bestellen?

Dealer vraagt wss de hoofdprijs. Aangezien dat ze voor de pakking van het

Gasklephuis 18 euro durfde te vragen en de plaatselijke onderdelen boer er

Let wel 3 hele euro's voor vroeg..

Mvg

Hallo,

Mijn dakspoiler is net terug van de spuiter en vroeg me af hoe ik deze het beste kan monteren.

27152_534524953259960_433504954_n.jpg

485520_534524986593290_384763095_n.jpg

heb al het een en ander gelezen zoals;

-ondergronden goed schoonmaken

-spoiler ontvetten / licht opschuren / ontvetten

-klep ontvetten

-spoiler kitten(ruitenkit) en op de klep drukken en met tape vast zetten

maar ik heb ook wel eens gelezen dat ze hem vast schroeven, maar dat kan niet bij de corsa c(iemand ervaring mee en evt. foto's) of is schroeven niet nodig?

mvg Patrick

Iemand een linkse of adres waar ik die slangetjes kan bestellen?

Even naar de sloop gaan en alle slangen die je ziet uit een corsa rukken, heb je gelijk een voorraad ;)

maar ik heb ook wel eens gelezen dat ze hem vast schroeven, maar dat kan niet bij de corsa c(iemand ervaring mee en evt. foto's) of is schroeven niet nodig?

Kitten met bv ruitenkit is voldoende, blijf hij goed van zitten. Wel inderdaad even ontvetten, opschuren is niet nodig.

Goede middag ,

Ik heb een vraag over mijn corsa c 1.4 uit 2002, Ik heb deze net gekocht met een standaard cassettedek radio.

Echter wil ik een andere radio hier in plaatsen, maar weet iemand hier misschien waar je een adapter kunt kopen voor de stuurbediening en wat deze kosten?

@tamiya wrote:Dus voor achter een set verlagingsveren? En schokdempers?(las ergens van Monroe) Hoe laag komt dat dan als ik bijvoorbeeld 30 mm pak(mindere verlaging kan volgensmij niet) Wil voor niks veranderen, wil eigenlijk helemaal niet omlaag i.v.m. drempels in woonwijk.

Nu kan ik goedkoop aan een setje achterveren komen(30 mm verlaging) en monroe schokbrekers(gas veren). Is dit een goede combinatie op een stijvere achterkant te krijgen? Of voldoen de originele dempers ook nog wel? Heb zo'n gevoel dat dit fietspompen zijn :hmmz

@tamiya wrote:@tamiya wrote:Dus voor achter een set verlagingsveren? En schokdempers?(las ergens van Monroe) Hoe laag komt dat dan als ik bijvoorbeeld 30 mm pak(mindere verlaging kan volgensmij niet) Wil voor niks veranderen, wil eigenlijk helemaal niet omlaag i.v.m. drempels in woonwijk.

Nu kan ik goedkoop aan een setje achterveren komen(30 mm verlaging) en monroe schokbrekers(gas veren). Is dit een goede combinatie op een stijvere achterkant te krijgen? Of voldoen de originele dempers ook nog wel? Heb zo'n gevoel dat dit fietspompen zijn :hmmz

Ik zou een koni sportkitje kopen, kan je jarenlang mee vooruit en ligt lekker op de weg. Zelf ook een jaar mee gereden.

Die monroe dempers zijn niet verkeerd, zitten ook onder de 1.2 8v corsa ragbak van mn buurman en dat ding kun je flink hard over drempels knallen zonder zon klap naar beneden te krijgen als je van de drempel afkomt (je snapt wel wat ik bedoel als je met originele achterdempers rond rijdt, veer zo lekker ver in altijd). Het hok kun je ook best hoeken, zelf zonder stabilisator stang.

Achter willen de originele ook wel is een beetje lekken, die van mij waren zeiknat onder de stofhoes.

DunNow, Zit er dus wel ff mee dat ik mijn auto wel regelmatig zwaar belast(drie mensen achterin of kofferbak vol) ;) BTW, heb jij de 32 polige stekker nog kunnen vinden voor de MID?

joop1970, Oke dus die Monroe dempers is wel een slimme zet, maar welke schokbrekers? Kan dat met 30 mm verlagingsveren of is er een beter alternatief? Want dan is je demper toch langer dan je veer? :hmmz

Nee, je demper zakt gewoon wat verder in, tot 30mm kun je originele specs dempers plaatsen. Helemaal ideaal is anders, dempers zijn er niet op gemaakt om zo te werken.

Dat je de auto zwaar belast maakt met een verlagingsset niet uit he, veerweg word gewoon een stukje korter en de veren wat stijver. Kijk anders of je dat 2e hands kunt regelen. Soms heb je voor 100 euro een vaste verlagingsset. Met 40/30 kun je net zo hard over drempels knallen als met je huidige fietspompen. Harder ga je ook andere dingen slopen. Zon x12xe heeft best veel bodemvrijheid en je hebt niet zoals ik een 4-1 spruitstuk onder je auto hangen. Toen ik nog het standaard spruitstuk had, had ik ook nergens last van.

Middag,

Ik wil zeer binnenkort mijn pakkingen van mijn inlaat en uitlaatspruitstuk vervangen.

Inclusief de pakkingen van de rest van het traject.

Is dit makkelijk te doen? En moet ik nog ergens rekening mee houden? Of extra dingen

Preventief vervangen?

Terug
Naar boven