• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

Ik ben ook van plan om mijn olieb te gaan verversen/bijvullen/checken... Alleen wat betekent eigenlijk 0w40 of 5w40?

Wat betekent het cijfer voor de "w" en na de "w" ? :) (jajaa, ben nieuwsgierig :vertag :) ) :angel

Want welke olie ik kan gebruiken kan ik in het boekje vinden denk ik..dan zit vast wel goed :jerry

Ik ben op zoek naar een rubberen ring die tussen de achterklep zit en de achterste ruitenwisser. Heb eventueel ook een foto indien jullie het niet begrijpen.

Deze rubberen ring is doorgescheurd en is dus aan vervanging toe. Is dit lastig om te vervangen? Ik neem aan dat de achterste ruitenwisser er even afgehaald moet worden.

Alvast bedankt!

Ruitenwisser eraf bouten, moertje 10 en dan de ruitenwisser eraf trekken, vervolgens rubbers eraf trekken. Zou even een sloop opzoeken, weet je tenminste hoe het zit voordat je de ruitenwisser sloopt (is mij een keer overkomen :p)

Heb vorige week de veerschotels aan gepakt en ook meteen m'n dorpels van binnen in de ML gezet. Dit is allemaal goed gelukt(ook de nieuwe veren+ dempers). Alleen het stinkt nu in de auto naar die ML tectyl, waar staan de dorpels in verbinding met het interieur? :wtf Wil graag van die stank lucht af, wat kan ik er aan doen?

Hier nog een kleine vraag.

Is de centrale vergrendeling van een 5-deurs B Corsa over te zetten op een 3-deurs B Corsa? Dus voor de 2 deuren en de achterklep

Kan het zijn dat het vervangen van de katalysator voor een vervanger, zorgt voor een behoorlijk verschil in verbruik.

Zat eerst meestal op zo 1 op 9, en nu 1 op 11/12. Twijfel of het hier aan ligt of het verschil in temperatuur en andere en langere ritten. En heb toen ook de olie gedaan, carterpanpakking, brandstoffilter en nog wat kleine dingen.

(Corsa B X14SZ automaat)

@robert_corsa wrote:verschil it hem in de benzine filter.

hoor je wel vaker dat de auto dan ineens een stuk zuiniger wordt.

Dank je voor het antwoord.

Het de kat er weer even onder voor de APK, rijd deze tank een door met de kat eronder. Eens kijken waar ik dan op uitkom.

Ik heb een klein vraagje.

51f190e225b47-sticker.jpg

Deze sticker die op de auto zit, hoort die erop? Ik heb meerdere corsa c's (silverline edition) met z'n sticker zien rondrijden. Als hij erop hoort mag hij erop blijven, anders gaat hij eraf..

@Step-han wrote:Ik heb een klein vraagje.

Deze sticker die op de auto zit, hoort die erop? Ik heb meerdere corsa c's (silverline edition) met z'n sticker zien rondrijden. Als hij erop hoort mag hij erop blijven, anders gaat hij eraf..

volgens mij een dealer/garage stikker

@robert_corsa wrote:@Step-han wrote:Ik heb een klein vraagje.

volgens mij een dealer/garage stikker

Je hebt inderdaad gelijk, had natuurlijk ook eerst kunnen googlen voordat ik het hier vroeg..

http://www.custommade.nl/opelkamp/shop/" onclick="window.open(this.href);return false; --> links boven in het zelfde logo. Die sticker gaat er dus vanaf!

@Ewoud94 wrote:Waar kan ik z'n pakking kopen?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

Je kan hem bij de dealer halen.

Maar ook zelf maken.

@Kleine-Paul wrote:Zojuist contact gehad met de "lokale" Opel dealer.

Ze hebben een gewone en dichte pakking op voorraad. Morgen ochtend dus naar de dealer om een dichte pakking te halen, voor wat ik kan zien aan het type nummer is het er één met één gat erin en de andere opening afgesloten.

Voor wie wil, de bestelnummers:

Gewone pakking: 850423

Dichte pakking: 9106319

Terug
Naar boven