• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

Hee Forumleden

Ik heb een probleem met mijn raam meganisme,

Het blokje onderin is kapot waardoor er speling op mijn raam zit als deze beneden is.

Iemand enig idee of deze los te verkrijgen is en evt wat het bestelnummer is?

Zoals je op de 2e foto kan zien. Het witte blokje valt in de onderste positie van de ruit uit het meganisme.

Iemand enig idee?

Eens een Vraag van mijn kant:

Hoe kan je zien dat je een F13 hebt met een 0,707 verhouding op de 5e versnelling??

en/of op welke Opels kan ik deze vinden.

Willem

Goeiemiddag

Ik heb sinds vrijdag een corsa 1.4i swing uit 1994, mijn 1e auto:D

maar nu vraag ik me het volgende af:

Op het display staat links de tijd en rechts de temperatuur, als ik de auto start verschijnt in het midden kort de datum maar die verdwijnt dan weer.

Verder staat er niks in het midden dat is dus heel te tijd uit. Kan je de datum 'vastzetten' dat hij blijft staan of wat hoort er te staan?

Alvast bedankt,

205179

@205179 wrote:Goeiemiddag

Ik heb sinds vrijdag een corsa 1.4i swing uit 1994, mijn 1e auto:D

maar nu vraag ik me het volgende af:

Op het display staat links de tijd en rechts de temperatuur, als ik de auto start verschijnt in het midden kort de datum maar die verdwijnt dan weer.

Verder staat er niks in het midden dat is dus heel te tijd uit. Kan je de datum 'vastzetten' dat hij blijft staan of wat hoort er te staan?

Alvast bedankt,

205179

Je hebt vast geen originele radio erin zitten, of wel? ;)

De originele opel radio stuurt een signaal naar de MID, en laat dan daar de radiozender etc. zien.

Je kan óf een originele radio installeren, óf een radio die opel-compatible is, óf in de instellingen van je huidige radio het info-display signaal uitzetten, óf het juiste draadje doorknippen (ik dacht grijs/rood, maar dat moet je eerst even verifiëren ;)). Bij de eerste 2 opties geeft de MID dus zenderinformatie ed, bij de laatste 2 opties krijg je continu de datum in beeld.

Er is natuurlijk ook altijd de optie dat je het gewoon lekker zo laat, want heel erg spannend is het natuurlijk ook weer niet.

Met betrekking tot de vraag die je stelde tot die sirene.. Dat ligt er natuurlijk aan hoe je die aan wilt sluiten. Als je hem "gewoon" op de toeter aan wil sluiten, kan je hem waarschijnlijk het beste aftakken van de claxon zelf. Wil je een aparte schakelaar hebben, dan moet je zelf draden gaan trekken.

Ik heb indd geen originele radio maar een Kenwood kdc-2024s. Ik zou totaal niet weten hoe je dat display signaal uitzet (A) en google weet het ook niet.... Ik ben nog geen ster op het gebied van autokennis

De sirene wil ik los met een schakelaar, kan ik die draden wel rechtstreeks naar mn accu doen of moet je nog zekeringen ofzo er bij doen?

Dat komt omdat je niet de originele autoradio erin hebt en dan moet je de rood/witte kabel achter de radio eruit halen of door knippen. Dan blijft de datum staan mvg sandro

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

ach joh, why not. Zolang je het maar niet gebruikt op de openbare weg, is er niks aan de hand.

Ga je in Hasselt wonen, kan je claimen dat je bij de Doeks of 'Asselt hoort king:

Anyway, de claxon is negatief geschakeld, en vanaf de positieve kant gezekerd.

Zou m dus gewoon bij de positief van de claxon aan hangen en dan een kabel terugleggen naar de cabine waar je er een schakelaar tussen zet en die dan koppelt naar massa.

Uiteraard werkt dat alleen als die hoorn slechts 1 stand heeft. Meerkeuze zal waarschijnlijk positief geschakeld moeten worden.

weet iemand waar je eigenlijk een beetje bertrouwbaar het aantal vorige eigenaren kan zien. Hebben een vectra gekocht. Bij de zelfde auto bedrijf als me corsa. En dacht laat ik is op internet kijken hoeveel eigenaren die heeft gehad. Bij RDW OVI staat 2/0 En bij kenteken chek auto week 5/0 Nogal een verschil :wtf

@fernando93 wrote:weet iemand waar je eigenlijk een beetje bertrouwbaar het aantal vorige eigenaren kan zien. Hebben een vectra gekocht. Bij de zelfde auto bedrijf als me corsa. En dacht laat ik is op internet kijken hoeveel eigenaren die heeft gehad. Bij RDW OVI staat 2/0 En bij kenteken chek auto week 5/0 Nogal een verschil :wtf

Heeft dat niet te maken met het aantal tussenhandelaren dat er tussen heeft gezeten??

@sandrovb wrote:Dat komt omdat je niet de originele autoradio erin hebt en dan moet je de rood/witte kabel achter de radio eruit halen of door knippen. Dan blijft de datum staan mvg sandro

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

En werkt je antenneversterker niet meer.

De draad doorknippen na de splitsing of achter de tid.

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

@fernando93 wrote:weet iemand waar je eigenlijk een beetje bertrouwbaar het aantal vorige eigenaren kan zien. Hebben een vectra gekocht. Bij de zelfde auto bedrijf als me corsa. En dacht laat ik is op internet kijken hoeveel eigenaren die heeft gehad. Bij RDW OVI staat 2/0 En bij kenteken chek auto week 5/0 Nogal een verschil :wtf

Als het een geimporteerde auto is kan het kloppen, RDW geeft het aantal eigenaren aan vanaf dat hij in Nederland is....

Een vraagje ik zou graag witte of blauw achtige verlichting willen in me corsa B kan ik wat scherperde verlichting erin doen. Door het alleen vervangen van de lampen bollen. Al scheelt het maar een beetje. Of moet ik al snel denken aan een dure set met van alles en nog wat.

Hoi Allemaal,

Zojuist kwam ik erachter dat mijn aanjager niet meer wil. Hij gaat alleen nog aan op standje 4. :swear

Nou zit ik meteen aan de kachelweerstand te denken, maar kan het er ook mee te maken hebben dat ik mijn dash laatst heb uitgebouwd om er led-verlichting in te zetten? Kan daar ergens een los contact zitten?

Byjugo

@Byjugo wrote:Hoi Allemaal,

Zojuist kwam ik erachter dat mijn aanjager niet meer wil. Hij gaat alleen nog aan op standje 4. :swear

Nou zit ik meteen aan de kachelweerstand te denken, maar kan het er ook mee te maken hebben dat ik mijn dash laatst heb uitgebouwd om er led-verlichting in te zetten? Kan daar ergens een los contact zitten?

Byjugo

Als je de stekker van je kachelweerstand af hebt gehad wel :D

Nee in principe niet ga maar uit van een kapotte weerstand.

@Opeltje17 wrote:

Als je de stekker van je kachelweerstand af hebt gehad wel :D

Nee in principe niet ga maar uit van een kapotte weerstand.

Nee, ben niet onder de parafaan geweest..

Morgen maar even langs de dealer dan.. Enig idee wat zo'n geintje kost?

Ter info voor iemand die de zoekfunctie gebruikt: €66.30 vraagt de dealer ervoor.

Bij automaterialenzaak niet veel goedkoper, tenzij je natuurlijk korting kan dealen via je werk :angel

Terug
Naar boven