• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

et40 6.5J (195/50/15)

Nou laatst kreeg ik te horen dat ze nogal slap aanvoelen (voet op trekhaak) daarom dacht ik aan de GSI dempers gezien die stugger zijn?

Dan wacht ik rustig tot iemand hier wel het antwoord voor mij heeft :thumb

Edit:

Ik die het anders, ik heb Koni Streets schokdempers bestelt. daarmee weet ik zeker dat ze stugger zijn..

reden dat ik het doe is namelijk dat ik geregeld te ver door dein, en ondanks met alleen de verlagingsveren ie nog een beetje teveel door de bochten 'dweilt' en overhelt.

jongens ik heb een vraag:

ik heb nu een paar maanden een corsa a maar ik weet niet zoveel van de FWD opels af:

nou ben ik van plan om er een andere motor in te hangen deze winter iets van een c20let of misschien wel Z20let.

maar nou heb ik een mooi setje kadett gsi geventileerde voor remmen op de kop getikt, nou wil ik nog wel een andere rem bekrachtiger en achter remmen (ik wil geen schijven achter!!) maar nou vraag ik me af wat hebben JULLIE eronder hangen aan remmen? heb al kadett E/astra F gehoord dat dat allemaal mooi past maar wil ook een beetje persoonlijke informatie voor dit sleepertje king:

@wim-v6 wrote:GSi is ook gewoon "Safari vering" bij de B GSi

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

@joop1970 wrote:hahahahaha, inderdaad net of je met fietspompen rond crosst

Dan ben ik blij dat ik voor de Koni's heb gekozen ;)

@voyageboy wrote:jongens ik heb een vraag:

ik heb nu een paar maanden een corsa a maar ik weet niet zoveel van de FWD opels af:

nou ben ik van plan om er een andere motor in te hangen deze winter iets van een c20let of misschien wel Z20let.

maar nou heb ik een mooi setje kadett gsi geventileerde voor remmen op de kop getikt, nou wil ik nog wel een andere rem bekrachtiger en achter remmen (ik wil geen schijven achter!!) maar nou vraag ik me af wat hebben JULLIE eronder hangen aan remmen? heb al kadett E/astra F gehoord dat dat allemaal mooi past maar wil ook een beetje persoonlijke informatie voor dit sleepertje king:

Ik heb op de Corsa B (qua remmen zowat gelijk (correct if i'm wrong)) Astra F 2L remmen, paste net met m'n oude 14" velgen (maar dat verschilt weer per velg)

achter heb ik gewoon origineel. (maar ik heb ook maar een 1.4 ;) )

qua achter kun je volgens mij de 1.5/1.7 diesel remcilinders pakken, die zijn dacht ik wat dikker.

Ja ik heb verbreed gt staal volgens zeggen moet dat gaan met kadett E klauwen,maar als ik er achter alleen andere wielrem cilinders inzet gaat die toch niet harder remmen?

Aangezien het rem oppervlak het zelfde blijft?

Ik ben al aan het kijken voor een andere hoofdrem remcilinder en hoorde/las dat je die van een e kadett er zo compleet in kan schroeven zonder slijpen enzo dat is 22/23 mm?

Rij zelf inderdaad met een hrc van een kadett e gsi, 2l remmen van een kadett gsi en een corsa c achteras met schijven en remkrachtverdelers op de hrc.

Zou alleen met een c20let kijken of je calibra turbo remmen met meriva schijven erop kunt zetten. Dat word ook mijn volgende upgrade.

ik heb 2l remmen van (volgens mij een vectra maar) zijn me verkocht als e kadett gsi, ben nu inderdaad opzoek naar een hrc van een e kadett gsi (22 mm ofsow wat ik begreep?) maar wil achter eigenlijk trommels houden anders is me sleeper idee weg :vertag

Sinds 2 weken rijdt ik een (splinter)nieuwe Opel Corsa (mijn nickname doe ik dus geen eer meer aan). 30 september 2015 op naam gezet.

Ik heb voor deze Corsa even een vraag over de autoverzekering.

Klopt het dat er geen groene kaart meer via de post wordt thuisgestuurd door de (meeste) verzekeraars? Mocht dit inderdaad kloppen, krijg je de groene kaart dan nog via de mail van je verzekeraar of assurantiekantoor?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de groene kaart niet meer standaard thuisgestuurd wordt, maar dat je die moet opvragen omdat de groene kaart in Nederland niet meer verplicht is tegenwoordig. Ga je naar België of een ander land waar die wel verplicht is, dan moet je hem opvragen begreep ik. Iemand die dit kan bevestigen noch ontkennen?

Deze vraag kan ik inderdaad ook stellen aan het assurantiekantoor, maar ik wil niet 'te dom' voor de dag komen dus vandaar dat ik het hier eerst even vraag omdat ik gehoord heb dat hij niet meer standaard thuisgestuurd wordt.

ik heb net een kleine 2 weken geleden mijn verzekeringen verandert en heb gewoon per mail een groene kaart gekregen (zelf aangegeven dat ik alles via mail wil hebben)

qua verplichting in Nederland heb ik geen idee, politie vraagt mij nog steeds naar alle papieren...

Groene kaart is al sinds 1972 niet meer verplicht binnen de EU. (Op belgie na... ?!?)

Tegenwoordig kunnen de verschillende politiekorpsen binnen EU alles digitaal oproepen via het centrale register.

Afgelopen zondagavond toch maar een mail gestuurd naar mijn tussenpersoon omdat ik toen hier nog niet veel wijzer was geworden. Dezelfde dag kreeg ik een mail terug dat de polisbescheiden én groene kaart maandag opgestuurd zouden worden en afgelopen dinsdag had ik hem inderdaad in huis.

Daarnaast heb ik nog een vraag over de Wegenbelasting van een andere auto. Hiervoor reed ik een Opel Corsa uit 2001 (vandaar ook de nickname, aangezien dat mijn eerste auto c.q. eerste-opel was). Deze auto heb ik niet ingeruild maar wordt momenteel bereden door m'n moeder en zus. Deze auto staat echter nog wel op mijn naam bij de RDW, en dus wordt de Wegenbelasting ook van mijn rekening afgeschreven.

Klopt het dat dit alleen veranderd (kan) wordt (worden) als de tenaamstelling veranderd wordt? Of kan ik contact opnemen met de belastingdienst en zeggen auto X op mijn naam moet de wegenbelasting van rekeningnummer 1 (NL13RABO etc.) afgeschreven worden en auto Y op mijn naam moet de wegenbelasting van rekeningnummer 2 (NL23RABO etc.) afgeschreven worden. Ik weet dat je dan ook met boetes etc. zit, en dat er goede afspraken gemaakt moeten worden.

Na mijn weten niet. Auto staat op jou naam dus de rekeningen zijn ook voor jou...

en wat betreft boetes; deze staan ook gewoon op jou naam, alleen kun je met de acceptgiro een andere rekening gebruiken (en die boetes blijven een X jaar in het systeem staan...)

@eerste-opel wrote:Afgelopen zondagavond toch maar een mail gestuurd naar mijn tussenpersoon omdat ik toen hier nog niet veel wijzer was geworden. Dezelfde dag kreeg ik een mail terug dat de polisbescheiden én groene kaart maandag opgestuurd zouden worden en afgelopen dinsdag had ik hem inderdaad in huis.

Daarnaast heb ik nog een vraag over de Wegenbelasting van een andere auto. Hiervoor reed ik een Opel Corsa uit 2001 (vandaar ook de nickname, aangezien dat mijn eerste auto c.q. eerste-opel was). Deze auto heb ik niet ingeruild maar wordt momenteel bereden door m'n moeder en zus. Deze auto staat echter nog wel op mijn naam bij de RDW, en dus wordt de Wegenbelasting ook van mijn rekening afgeschreven.

Klopt het dat dit alleen veranderd (kan) wordt (worden) als de tenaamstelling veranderd wordt? Of kan ik contact opnemen met de belastingdienst en zeggen auto X op mijn naam moet de wegenbelasting van rekeningnummer 1 (NL13RABO etc.) afgeschreven worden en auto Y op mijn naam moet de wegenbelasting van rekeningnummer 2 (NL23RABO etc.) afgeschreven worden. Ik weet dat je dan ook met boetes etc. zit, en dat er goede afspraken gemaakt moeten worden.

Overschrijven kost je een tientje en een ritje naar het postkantoor. Op zich zal dat niet zo'n probleem zijn toch?

Wat interessanter is, is hoe je het doet met de verzekering. Daar zal een groter verschil in kosten in zitten.

Je moet ook bedenken wat er gebeurd als iemand anders met jouw auto een ongeluk maakt, dan kost dat je no-claim en waarschijnlijk een hoop extra premie.

De wegenbelasting zal in iedergeval altijd worden afgeschreven van (een van) je eigen rekening(en).

@corsa14slow wrote:dat van die remcilinders achter heb ik ooit hier op t forum eens gelezen, of het echt zo is weet ik niet...

Mijn Wielremcilinders zijn volgens mij niet anders als andere modellen.

Mijn 1.5TD had ook gewoon 236x10 massieve schijven voor.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

@corsa14slow wrote:Na mijn weten niet. Auto staat op jou naam dus de rekeningen zijn ook voor jou...

en wat betreft boetes; deze staan ook gewoon op jou naam, alleen kun je met de acceptgiro een andere rekening gebruiken (en die boetes blijven een X jaar in het systeem staan...)

Goed om te weten dat boetes een x aantal jaar in het systeem blijven staan. We wonen nu nog onder 1 dak met z'n allen, maar de vraag is hoe lang dat nog zo gaat zijn.

Voor de rest moet ik sowieso nog wat dingen regelen voor wat betreft Corsa van 2001 zoals Wegenwacht voor 15 november (ik heb nu Opel Assistance, dus Wegenwacht gaat er waarschijnlijk uit of moet overgezet worden naar berijders Corsa 2001). En zo zijn er nog meerdere regeldingen die nog moeten gebeuren. Omdat we elkaar toch veel zien omdat we onder 1 dak wonen is dat allemaal nog niet gebeurd.

@Byjugo wrote:@eerste-opel wrote:Afgelopen zondagavond toch maar een mail gestuurd naar mijn tussenpersoon omdat ik toen hier nog niet veel wijzer was geworden. Dezelfde dag kreeg ik een mail terug dat de polisbescheiden én groene kaart maandag opgestuurd zouden worden en afgelopen dinsdag had ik hem inderdaad in huis.

Overschrijven kost je een tientje en een ritje naar het postkantoor. Op zich zal dat niet zo'n probleem zijn toch?

Wat interessanter is, is hoe je het doet met de verzekering. Daar zal een groter verschil in kosten in zitten.

Je moet ook bedenken wat er gebeurd als iemand anders met jouw auto een ongeluk maakt, dan kost dat je no-claim en waarschijnlijk een hoop extra premie.

De wegenbelasting zal in iedergeval altijd worden afgeschreven van (een van) je eigen rekening(en).

Het overschrijven op zich is inderdaad het probleem niet Byjugo. De vraag is alleen of de auto van 2001 wel genoeg blijft rijden onder de nieuwe eigenaressen. Of is het per week 3 kilometer naar het centrum op en neer en zeggen ze over 2 a 3 maanden ja is zonde om te houden, toch maar verkopen via Marktplaats? Een auto die net 2 maanden een andere eigenaar heeft verkoop je niet zo makkelijk als een auto die 5 jaar een eigenaar gehad heeft. Vandaar dat ik even met de vraag zat.

Voor wat betreft de verzekering is het ook al helemaal geregeld. Corsa van 2001 is doorgeschoven naar de polis van m'n ouders en mijn nieuwe auto 2015 heb ik verzekerd voor €60,00 per maand ongeveer, de oude Corsa was € 22,12 per maand. Ik heb wat schadevrije jaren kunnen meenemen naar de nieuwe auto, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan......

Voorlopig rijdt ik zelf alleen in de nieuwe Corsa (2015), dus daar hoef ik niet over na te denken.

Terug
Naar boven