@corsa14slow wrote:Na mijn weten niet. Auto staat op jou naam dus de rekeningen zijn ook voor jou...
en wat betreft boetes; deze staan ook gewoon op jou naam, alleen kun je met de acceptgiro een andere rekening gebruiken (en die boetes blijven een X jaar in het systeem staan...)
Goed om te weten dat boetes een x aantal jaar in het systeem blijven staan. We wonen nu nog onder 1 dak met z'n allen, maar de vraag is hoe lang dat nog zo gaat zijn.
Voor de rest moet ik sowieso nog wat dingen regelen voor wat betreft Corsa van 2001 zoals Wegenwacht voor 15 november (ik heb nu Opel Assistance, dus Wegenwacht gaat er waarschijnlijk uit of moet overgezet worden naar berijders Corsa 2001). En zo zijn er nog meerdere regeldingen die nog moeten gebeuren. Omdat we elkaar toch veel zien omdat we onder 1 dak wonen is dat allemaal nog niet gebeurd.
@Byjugo wrote:@eerste-opel wrote:Afgelopen zondagavond toch maar een mail gestuurd naar mijn tussenpersoon omdat ik toen hier nog niet veel wijzer was geworden. Dezelfde dag kreeg ik een mail terug dat de polisbescheiden én groene kaart maandag opgestuurd zouden worden en afgelopen dinsdag had ik hem inderdaad in huis.
Daarnaast heb ik nog een vraag over de Wegenbelasting van een andere auto. Hiervoor reed ik een Opel Corsa uit 2001 (vandaar ook de nickname, aangezien dat mijn eerste auto c.q. eerste-opel was). Deze auto heb ik niet ingeruild maar wordt momenteel bereden door m'n moeder en zus. Deze auto staat echter nog wel op mijn naam bij de RDW, en dus wordt de Wegenbelasting ook van mijn rekening afgeschreven.
Klopt het dat dit alleen veranderd (kan) wordt (worden) als de tenaamstelling veranderd wordt? Of kan ik contact opnemen met de belastingdienst en zeggen auto X op mijn naam moet de wegenbelasting van rekeningnummer 1 (NL13RABO etc.) afgeschreven worden en auto Y op mijn naam moet de wegenbelasting van rekeningnummer 2 (NL23RABO etc.) afgeschreven worden. Ik weet dat je dan ook met boetes etc. zit, en dat er goede afspraken gemaakt moeten worden.
Overschrijven kost je een tientje en een ritje naar het postkantoor. Op zich zal dat niet zo'n probleem zijn toch?
Wat interessanter is, is hoe je het doet met de verzekering. Daar zal een groter verschil in kosten in zitten.
Je moet ook bedenken wat er gebeurd als iemand anders met jouw auto een ongeluk maakt, dan kost dat je no-claim en waarschijnlijk een hoop extra premie.
De wegenbelasting zal in iedergeval altijd worden afgeschreven van (een van) je eigen rekening(en).
Het overschrijven op zich is inderdaad het probleem niet Byjugo. De vraag is alleen of de auto van 2001 wel genoeg blijft rijden onder de nieuwe eigenaressen. Of is het per week 3 kilometer naar het centrum op en neer en zeggen ze over 2 a 3 maanden ja is zonde om te houden, toch maar verkopen via Marktplaats? Een auto die net 2 maanden een andere eigenaar heeft verkoop je niet zo makkelijk als een auto die 5 jaar een eigenaar gehad heeft. Vandaar dat ik even met de vraag zat.
Voor wat betreft de verzekering is het ook al helemaal geregeld. Corsa van 2001 is doorgeschoven naar de polis van m'n ouders en mijn nieuwe auto 2015 heb ik verzekerd voor €60,00 per maand ongeveer, de oude Corsa was € 22,12 per maand. Ik heb wat schadevrije jaren kunnen meenemen naar de nieuwe auto, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan......
Voorlopig rijdt ik zelf alleen in de nieuwe Corsa (2015), dus daar hoef ik niet over na te denken.