• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote offtopic-topic / chattopic

@helmer opelfan wrote:@astraTD wrote:@helmer opelfan wrote:voor de mijne 205-55-16 dacht ik. +- €100 per band (nieuw) goed merk. en dat nog 4 stalen velgen. Die

of hogere band?

zullen ook wel niet heel veel geld kosten

195/60/16 wat kosten die? in mijn ogen zijn die nog beter hoe smaller de band hoe beter de grip.

195 :shock: :shock: :shock: man het moet nog wel een beetje lijken :jerry lol ga eens kijken wat zulke banden kosten

De goedkoopste zullen een euro'tje of 60 zijn denk ik. Wil je een A-merk betaal je gauw het dubbele....

Nope. Van het voorjaar dan ook gelijk nieuwe banden om laten leggen :)

Wat trouwens twee jaar geleden bedenk ik me... Afgelopen winter was er bijna geen sneeuw. Was toen met sneeuw op de N-weg

@astraTD wrote:ja en nee :jerry

Nouja, het moet nu in elk geval (met zomerbanden) beter gaan dan vorig jaar met 9 jaar oude firestone banden die bijna tot 't canvas ingescheurd waren en 3mm profiel hadden ^^

Vorig jaar met 30 km/h over een N-weg. Durfde niet harder. Bij elke stuurbeweging merkte je dat de auto keihard rechtdoor wilde :shock:

Tjsa, met auto's van 1300kg met brede banden heb ik ook veel verschil gemerkt. Ik vraag me alleen af of ik op m'n corsa'tje van 830kg met 165/70/r13 bandjes veel verschil ga merken :P

@jeroenk wrote:Ik twijfel ook nog om 't te doen. Niet dat het voor mij erg duur zou worden (ergens tussen 2 a 300 euro), maar meer om hoeveel zin het heeft....

Vorigjaar ook winterbanden aan geschaft 8mm voor 200,- van een corsa c.

Ik zei ook altijd winterbanden onzin merk je niks van... nou dat heb ik toch geweten.

Je merkt duidelijk verschil, over 2weken gaan ze ook weer eronder bij mij.

@helmer opelfan wrote:voor de mijne 205-55-16 dacht ik. +- €100 per band (nieuw) goed merk. en dat nog 4 stalen velgen. Die

of hogere band?

zullen ook wel niet heel veel geld kosten

195/60/16 wat kosten die? in mijn ogen zijn die nog beter hoe smaller de band hoe beter de grip.

Ik twijfel ook nog om 't te doen. Niet dat het voor mij erg duur zou worden (ergens tussen 2 a 300 euro), maar meer om hoeveel zin het heeft....

vind je?? heb er toch tamelijk zien staan voor rond de 200,- op stalen velgen.

Denk dat alleen de banden nieuw kosten rond de 400 500,- in jou maatje?

k hoorde van mijn vriend dat er vandaag sneeuw is gevallen in bergen das hier nog geen 5km vandaan :shock: das ech te vroeg hoor :???:

@InjectTheVenom wrote:Dat is een ontzettend groot understatement als je als 1 van de eerste gewone stervelingen in een pre-productie prototype gereden hebt :wors

Waar heb je in gereden dan. Die SRT Viper is toch al in productie?

Gooi dieselblokje erin? :jerry en als je word aan gehouden zeg je maar dat je blok ver op zijn einde is, dat die als een diesel klinkt :jerry :jerry

In november........dan heb je nog een maandje om te oefenen.

En nog zo'n 10 maanden om je voor te bereiden :P

bye bye 1000 watt subblaffer :(

ik ga aan de zijkanten in de kofferbak 2 panelen maken

en daar links en rechts een kleine sub in verwerken

kan de kinderwagen er makkelijk in incl meuk

en pappa nog steeds fantsoenlijk geluid :D

en de motor moet wat zuiniger ben ik bang :(

Terug
Naar boven