• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote offtopic-topic / chattopic

@astraTD wrote:Ohh.. ja is dat niet die persoon wat paar maand geleden ook al lastig deed?

haha te min :jerry

Insiginia koop ik pas over 10/15 jaar als ze wat betaalbaar zijn max 2000,- :jerry

Snap sowieso niet dat mensen zoveel geld willen verliezen op een jaar om sjiek auto te rijden :wtf

Laat staan een vriend van me pa.. rijd nu 5 jaar een s-klasse nieuwprijs wat hij er voor heeft betaalt 155.000,- ( zelf ook al in gereden :wub :wub :wub )

Alleen de waarde zakt hij 20.000 per jaar :wtf ex verzekering, belasting, brandstof, onderhoud dus tel dan maar uit.. zal dan totaal 35.000/45.000 euro per jaar kwijt zijn om een dikke auto te rijden.

Rechterspiegel kapot laatst 1200 euro.. Opel spiegel 10tje op de sloop :jerry

velg kapot wel origineel 22inc amg velg 2400,-...

Heb ergens foto's van die auto

Nee laat mij dan maar in een oude bak rijden van 10 jaar plus.

Rij tenslotte het goedkoopst van iedereen :wors

Jaa dat is zeker waar, maar je krijgt er wel wat voor :D

Ik wil volgend jaar ook een mercedes gaan kopen. Maar dan gewoon een c klasse diesel.

@trashmetal wrote::jerry LOL :D

Volgens mij heeft Rik even geen tijd te reageren

druk met graven :D

lullig...

wie een kuil graaft voor een ander.....

ach, ik moet zeggen, ik heb er respect voor wat voor werk hij doet.

al die mensen moet hij ook begeleiden en opvangen he, dus ik vind het echt knap van hem.

ik zou het niet graag willen doen.

@Juhroen wrote:@astraTD wrote:Ohh.. ja is dat niet die persoon wat paar maand geleden ook al lastig deed?

Insiginia koop ik pas over 10/15 jaar als ze wat betaalbaar zijn max 2000,- :jerry

Snap sowieso niet dat mensen zoveel geld willen verliezen op een jaar om sjiek auto te rijden :wtf

Laat staan een vriend van me pa.. rijd nu 5 jaar een s-klasse nieuwprijs wat hij er voor heeft betaalt 155.000,- ( zelf ook al in gereden :wub :wub :wub )

Alleen de waarde zakt hij 20.000 per jaar :wtf ex verzekering, belasting, brandstof, onderhoud dus tel dan maar uit.. zal dan totaal 35.000/45.000 euro per jaar kwijt zijn om een dikke auto te rijden.

Ik wil volgend jaar ook een mercedes gaan kopen. Maar dan gewoon een c klasse diesel.

Welke type C klasse de eerste?

Pak dan wel een 250TD die hebben 150pk en een mooie 5cilinder voorin, en 6/7/8ton is een eitje voor die blokken.

Automaat 2400tmp 120km/u en handbak 2800tmp.. automaat is zelfs ietjes zuiniger bij die motoren.

de 220D met 95pk is geen genot om mee te rijden en geven vaker problemen af.

Naar 10 januari heb ik ook een w124 300E van 86 in bezit. :wub

Ik doe het puur voor de wegenbelasting anders had ik allang een goede combi Mercedes gereden van rond de jaartal 1994/1995.

In die tijd wisten ze niet eens van roest af en tot hede zijn die nog bikkel hard.

de w210 series rotte onder je kont vandaag, erg jammer.

Beter een ster op je motorkap in plaats een ster in je voorruit :wors

@trashmetal wrote::jerry LOL :D

Zozo, wat een raar praat alhier over ons Friezen :swear :swear

Ik kan nog niet een minuut weg zijn en het gelul begint alweer.

Maar goed, zal de moderator verzoeken een paar leden te bannen wegens offtopic gelul.

Ik ben klaar inmiddels, laat oudejaarsdag maar komen.

Rik is er klaar voor tadatada :jerry

Rik :thumb

@KadAstra-EF wrote:@trashmetal wrote::jerry LOL :D

Maar goed, zal de moderator verzoeken een paar leden te bannen wegens offtopic gelul.

Als jij met een goeie voorzet komt

is het voor mij een inkoppertje ;)

ik heb friese roots dus mag dat zeggen haha

@trashmetal wrote:@KadAstra-EF wrote:@trashmetal wrote::jerry LOL :D

Pfff, Friese roots ?

Wat muste dan helemaal in ut suiden dan juh ?

Daar is niks te beleven man

Rik :angel

Als jij met een goeie voorzet komt

is het voor mij een inkoppertje ;)

ik heb friese roots dus mag dat zeggen haha

@astraTD wrote:@Juhroen wrote:@astraTD wrote:Ohh.. ja is dat niet die persoon wat paar maand geleden ook al lastig deed?

Welke type C klasse de eerste?

Pak dan wel een 250TD die hebben 150pk en een mooie 5cilinder voorin, en 6/7/8ton is een eitje voor die blokken.

Automaat 2400tmp 120km/u en handbak 2800tmp.. automaat is zelfs ietjes zuiniger bij die motoren.

de 220D met 95pk is geen genot om mee te rijden en geven vaker problemen af.

Naar 10 januari heb ik ook een w124 300E van 86 in bezit. :wub

Ik doe het puur voor de wegenbelasting anders had ik allang een goede combi Mercedes gereden van rond de jaartal 1994/1995.

In die tijd wisten ze niet eens van roest af en tot hede zijn die nog bikkel hard.

de w210 series rotte onder je kont vandaag, erg jammer.

Beter een ster op je motorkap in plaats een ster in je voorruit :wors

Ik wil dan een c klasse uit 2002 ongeveer. Dat model in ieder geval. Met die ronden koplampen. Die 2.2 diesel schijnt het juist super te doen. 6 ton mee zonder problemen.

Aa oke.. Ja ik had over de type 1 van de c-klasses.

Dat zijn dan weer CDI motoren.. op de autobaan extreem zuinig ( 1op20/23)

En de 270CDI 5cil motoren? ook leuk om mee te rijden 170pk komt wel leuk mee met het verkeer en op de snelweg makkelijk 1op20 haalbaar.

Of de c30 CDI meende 231pk leuk aantal pks voor een diesel in een redelijke lichte benz.

Heeft dan wel een AMG jasje aan.

Tja ik moet er elke dag ongeveer 50 km rijden. Wat ik nu met de opel doe. Dus wil het niet te gek maken motorisch. Lekker een automaatje erin. Ik wil wel de versie met alles erop en eraan natuurlijk.

50km per dag? ga je dan maar eens bedenken of je dan wel diesel wilt rijden.

50x365 dagen zijn maar 18250km op jaar basis.

Als je 50km voor woon/werk is,is het maar 50km x 5 dus 250km per week.. x 52weken - de vakantie weken kom je nog amper uit op een kleine 11.000km per jaar.

Een benz op diesel in de wegenbelasting is een kleine 370/410euro op de 3 maand.

Goedenmorgen alle..

Nog paar nachtjes slapen en dan eindelijk :wub :wub :wors :wors voel me nu echt als een klein kind van 7 jaar :jerry :jerry

nieuwjaar? :P

ik ben de laatste paar dagen van het jaar nog druk met verbouwen van de auto.

lekker om te doen.

maarja, moet 2 Januari toch weer beginnen, dus we kunnen langzaam aan weer denken aan werken. :thumb

haha nee... de 10e ben ik voorzien van een prachtige Mercedes w124 300E...

En misschien doe ik nog extra gek, heb een mooie dodge w200 zien staan in Maastricht... ruimte genoeg om die netjes weg te zetten :wub

Blijven.

TDS blijft gewoon zijn werk doen.. maar voor savonds wil ik ontspannen kunnen genieten van die ster op die lange neus.

Je voelt je serieus de koning op de weg :wors en dat voor autos van 30jaar oud.

Nope staat nog te koop..

Niemand wilt meer een oude diesel kopen volgens mij.. dan blijft die maar staan dat de TDS het begeeft. :mrgreen:

Riem laat ik trouwens niet meer vernieuwen, als die knapt hoef ik maar een nummer te bellen word die op gehaald.

Terug
Naar boven