• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het grote senator A topic

31OpelSenatorA21985voor1100-teDriel.jpg

heeft sinds nov al weer apk hoor

staat te koop voor evt liefhebbers

Ook de mijne maar even showen dan.

Senator 3.0 uit 1984 met Getrag 265 bak, loopt mooi op benzine en LPG.

Tijdje geleden alleen iemand tegenaan gereden en er zit ook nog wel wat

laswerk aan. Kortom, mooi projectje nog.

Mooi die Senators, ik heb er zelf ook ooit 1 gehad (toen ik een kwajongen was) een A1 van 1984 een 2.5E automaat, en dan die mooie kleur rood bruin metallic.

Super auto was dat, minder was dat ik in die tijd al een 150 gulden per week aan benzine in het buikje van de opel gooide :P maar in die tijd woonde ik nog thuis, dus dat maakte niet uit :wors

ben nu een oude vent van bijna 40, maar de senator blijft mooi, de A1 vindt ik nog steeds de mooiste, hier op het opel forum vindt ik die van Ghanz 1 van de de mooisten .

Ik heb op het moment nog 3 auto's een bmw 325 tds touring, en een corsa B, en een suzuki swift een shogun van 2006.

Als de bmw weg is, wil ik een opel , eigenlijk zoek ik een kadett D, die omgebouwd is naar 2.0 of een 16V.

Maar als ik die senators zo weer zie, dan jeukt het ook wel weer hoor :wors :wors

ha luitjes. als ik het voor mekaar krijg ooit, zal ik mijn senator er ook eens bij zetten. de 35-hbs-8. de schade van de glijer is weer gerepareerd en gelijk maar 18inch er onder gesloft. met 225/40 en 235/40 rubbertjes. dus mn auto is weer pico bello.

groetjes daan

Weet er iemand toevallig meer over een Senator met het kenteken PR-87-XZ (Is al niet meer te vinden op de RDW-site)

Dit was een Amerikaanse uitvoering, ik zou graag willen weten waar ie ge-eindigd is. Berichten evt. via u2u :)

origineel gepost door Steven_stepje

Sinds woensdag ben ik ook eigenaar van een Senator A1.

Het was een teun-de-beun hok tot en met, maar probeer hem zo gangbaar als mogelijk te krijgen.

Restauratie plannen heb ik echter niet, maar alles wat erop en aan zit wordt netjes ;)

Foto-RB7ZGHDL-D.jpg

Waar had je deze vandaan? Volgens mij heb ik nog bij het ding gekeken om hem te kopen :)

Heb dus deze senator gekocht gisteren ;)

09OpelSenatorA11979voorEUR2750-teHa.jpg

Beetje werk, roest dus, maar verder technisch helemaal in orde :D

Alleen het uitlaatje is een beetje lek, net voor de voorste demper, het lasapparaat is er goed voor :D

ziet er strak uit:thumbup:thumbup

ik hoop alleen dat het geen problemen geeft zo'n fransoos uit duitsland op nederlandse bodem:P

geintje:wub

Zie ze eigenlijk nooit(alleen die van Ghanz eigenlijk), maar gisteren eentje gespot in Dedemsvaart zo rond 17:20, draaide de weg (n377) op richting Balkbrug. Was een zwarte 2.4 (of 2.5)in ieder geval, kenteken vergeten.

Zat een vrouwlijk persoon achter het stuur...

ja een donker exemplaar :D is dame uit zuidwolde.

denk dat big-admiral, of fluks. haar wel kent :D

zo hier mijn sennie ook maar eens neerzetten.. met de azev wieltjes eronder nu.. lijkt geloof ik aardig op de sennie van ghanz

gister op het vaanplein in rotterdam een hele mooie....Ja sorry jongens (en dames) ..... een hele mooie Ford Granada Station....kenteken kon ik niet zien ivm slaapjes in mijn ogen!!:swear

origineel gepost door senatorman

Ford? :hmmz

ja sorry...mag niet vloeken natuurlijk.

Maar vind de Granada een tegenhanger van de Senator.

origineel gepost door MonzaRon

origineel gepost door senatorman

Ford? :hmmz

:o

Mario heeft nog steeds slaapjes in z'n oogjes :D :D

idd, een Granada in het Senator topic,

denk dat die beter in het grote gespot topic past,

alhoewel het nog steeds geen Opel is,

[maar stiekem vind ik die oude granada's wel mooi] ;)

Ik word inderdaad erg moeilijk wakker 's-ochtends :swear:sleeping

Als reactie op de enorme toewijding waarmee "Astrawez" zijn speurtocht naar nog overgebleven Nederlandse Senators heeft gevoerd het volgende, trieste bericht:

Ik ben eigenaar geweest van vele A2 Senators en de werkelijk unieke Opel Senator begrafenisauto, welke hier op één van de foto's staat afgebeeld.

Kenteken: 23-BL-GF

Toen ik hem kocht, was hij al zwart metallic overgespoten.

Na twee maal een andere motor, beide 3 liters 12V, een compleet andere achterophanging, het van binnen verbouwen met houten schotten, bekleding en lexaan (sterker dan plexiglas), bleek de auto rotter dan ooit aangenomen.

Het stuurhuis brak uit de kokerbalk en met de rest van de reparaties aan de bodem, bleek het helaas voor mij ondoenlijk, dit nog in de auto te investeren.

Ik heb hem verkocht en zeer waarschijnlijk is hij geëindigd als plukauto.

Ik heb er moeilijk afstand van gedaan, want naast zeker een unieke auto is er erg veel tijd en geld in gegaan.

Goede Senators worden erg schaars, want ik ben er na een enorme speurtocht geen tegengekomen met niet dé Senatorkwaal: roest in de binnenschermen (tot scheurends toe en op ontoegankelijke plekken als in de A-stijl.

Graag zou ik ooit nog een A2 Senator met alle opties als lederen bekleding, digitaal dashboard, airco,schuifkanteldak, 4 trapsautomaat...moet ik nog even doorgaan? terugkopen.

Tot zover een droevige ex-Senatorrijder.

Voor mensen die nu echt geïnteresseerd zijn in wat ik nu rijd en nog bezit: rijd 3x een 500SEC en bezit één van de zeer weinig overgebleven Kadett B Caravans, welke op dit moment wordt gerestaureerd.

Groeten en veel succes aan de nog Senatorrijders!

Terug
Naar boven