• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het kadett400 project

even weer een update:

de kooi is zo goed als klaar, morgenvroeg nog even goed vastzetten enzo,

stoelen en gordels passen ook.

morgen ga ik op vakantie tot vrijdag, dus geen update.

hierbij de foto's:

Foto-3NIGVEYI.jpg

Foto-NCURIVNC.jpg

Foto-ZAE7GAAA.jpg

Foto-LYQ76KKL.jpg

Foto-DOPDFF36.jpg

Foto-PTKW3UDB.jpg

Foto-7NFTIMGD.jpg

mooi project!

Alleen die gordels kan je beter vast maken aan de carroserie zelf.

Ik heb ze in de bodem gemaakt waar de achterbank hoort, met een dikke plaat onder de auto.

Als nu je kooi gaat buigen gaat je gordel los ;)

als mijn kooi gaat buigen heb ik een ernstiger probleem denk ik haha. die buigt denk ik alleen nog als ik de auto tegen een boom parkeer. zou echt niet best zijn als die kooi buigt:D

of begrijp ik je verkeerd:jerry

De ideale gordelhoek naar achteren is ongeveer 10° vanaf de schouderpartij naar beneden, heb je ze sterker naar beneden dan wordt bij een impact de rug inelkaar gedrukt (grote kans op...) in dit geval wordt je beter tegengehouden mocht er een impact komen (van voor)

Dus hij zit zo goed zat, en het wordt meer op deze manier gedaan in de rallysport.

Over de originele kooi: de kooi van een kadett 400 liep niet zo en de tank zat plat in de kofferbak op de plek waar het reservewiel zat.

Geen kritiek, even een feitje.

origineel gepost door Fearless

mooi project!

Alleen die gordels kan je beter vast maken aan de carroserie zelf.

Ik heb ze in de bodem gemaakt waar de achterbank hoort, met een dikke plaat onder de auto.

Als nu je kooi gaat buigen gaat je gordel los ;)

Je gordels moet je hoog vastmaken..

Als je een botsing maakt en je gordels zitten laag op de bodem vast dan trek je de gordel keihard omlaag en dat vind je rug niet echt leuk.:hmmz De gordeldoorvoeren in een kuipstoel helpen dit ook tegengaan, de hoogte daarvan is dus ook belangrijk.

Beetje lulig als je denkt veilig bezig te zijn en dan bij een ongeluk verlamd raakt doordat je gordel verkeerd gemonteerd zit... even bij een pro navragen of het goed zit kan nooit kwaad.

origineel gepost door henk 400rr

De ideale gordelhoek naar achteren is ongeveer 10° vanaf de schouderpartij naar beneden, heb je ze sterker naar beneden dan wordt bij een impact de rug inelkaar gedrukt (grote kans op...) in dit geval wordt je beter tegengehouden mocht er een impact komen (van voor)

Dus hij zit zo goed zat, en het wordt meer op deze manier gedaan in de rallysport.

Over de originele kooi: de kooi van een kadett 400 liep niet zo en de tank zat plat in de kofferbak op de plek waar het reservewiel zat.

Geen kritiek, even een feitje.

klopt wat je zegt, de kooi loopt inderdaad anders bij de kadett 400, alleen heb ik daar geen goede details van, hoe de aansluiting bij de schokbreker is. ik heb besloten om het op deze manier te doen. een manta tank past nu mooi, en de beplating wat er tegenaan komt past er mooi tussen. ik denk dat ik het eerst zo laat, en misschien in de toekomst een andere tank opzoeken/laten maken.

die onderste gordelpunten heb ik nu naar de buis achter de stoel gemaakt, is dit ook goed? het lijkt dat de gordel nu omhoog wil als ik voorover buig. misschien dat deze punten juist naar onderen moeten, i.p.v. naar achteren?

Over de gordels, ik heb een cd van "Scroth" daar staat wel een uitleg op, ik zal die wel even opzoeken en kijken of ik die info ook posten kan.

zou mooi zijn, ik wacht het even af, en laat het eerst maar zo zitten zoals het nu zit.

kooi is in zn geheel mooi geworden, morgen even afwerken en de lassen in de primer zetten. het staal zelf is al thermisch verzinkt, en schuur ik alleen glad om te spuiten.

Gordels worden op die plek gewoonlijk met een lus om die buis bevestigd. FIA/KNAF zou volgens mij nooit bouten in de rolkooi toestaan.

intar.jpg

zit origineel bouten aan de gordels, m11 ofzo, met fijn draad. het zijn nieuwe gordels en die bouten + busjes zaten erbij.

het lijkt me dus dat dit een juiste manier van monteren is.

nu hoeft mijn spul toch niet knaf of fia gekeurd te zijn, dus het blijft mooi zitten ;)

origineel gepost door Christian-tsx

zit origineel bouten aan de gordels, m11 ofzo, met fijn draad. het zijn nieuwe gordels en die bouten + busjes zaten erbij.

Idd, bij nieuwe gordels zitten die bouten en busjes er bij, maar die dienen eigenlijk om de gordels op de ORIGINELE bevestigingspunten van je carrosserie te monteren. ;)

Goed, daar kan je heel lang over discussieren, ik heb bij goedgekeurde rallywagens ook wel bevestigingen gezien van Gordels die vlgs sommigen niet goed kunnen zijn, maar toch wel geaccepteerd zijn.

Persoonlijk zou ik geen bouten door de kooi doen, maar dan liever een plaat tegen de kooi aan lassen en ze daarop bevestigen.

Al met al staat en valt het 1 en ander van wat je er mee wil doen en dan nog gaat het erom wat de keurmeester ziet en wat hij ervan vindt.

Over dat "Scroth" verhaal, ik kan geen data van de cd gekopieerd krijgen, wel heb ik via de site van hun bijna exact dezelfde informatie gevonden, dus even klikken op deze link: http://www.schroth.com/racing/installation_instructions.php en dan even je keus maken.

Ik ben gek op de 6-punts gordels, deze zitten veel beter en je zit er ook strakker in, 4-punts of 3-punts gaan heel vlotjes kruipen naar boven en als je eenimpact hebt van voren loop je het risico onder de gordel door te schuiven.

Anderen hebben vast een andere mening, maar vast ook andere omstandigheden.

ja die zijn er wel, we werken elke avond mooi door.

veel kleine bevestigingspunten gemaakt in de auto, voor van alles en nog wat, gaat veel tijd in zitten.

tank incl vulhals is klaar, deze is straks van buiten niet meer zichtbaar, maar daar kom ik later nog even op terug met foto's etc.

dashboard schiet ook mooi op, maar dat is ook weer tijdrovend, want dat moet allemaal mooi passen en aansluiten.

ik hoop aan het eind van de week weer foto's te plaatsen.

origineel gepost door eddepet007

idd mooi gevorderd

was radiateur dicht ?

ziet der toppie uit

maandag voor het eerst het systeem gevult, maar lekte nog een klein beetje, niet bij de radiateur.

ik denk vanavond opnieuw vullen, we zullen zien...;)

Terug
Naar boven