• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het kadett400 project

ik heb hem in iedergeval een u2u gestuurd koekie,maar geen reactie terug gehad,ik heb op het moment alleen geen grote platen zoals jullie van me hebben gehad:D

maar dat kan denk ik binnekort wel geregeld worden

origineel gepost door GTS2.2DTI

Vanmiddag even bij Christiaan op bezoek geweest, aardige gozer we hebben even lekker met elkaar gekletst over de auto's. De Kadett400 ziet er echt goed uit, ik was echt onder de indruk van het laswerk wat ze daar aan gedaan hebben. Motor ligt er ook heel netjes in en de binnenkant ziet er gewoon strak uit nu het helemaal wit gespoten is.

ja het was mooi om even bij te praten en ben weer vanalles wijzer geworden. je hoort het wel als ik de wielranden van de c kadett erin heb zitten, om dan even uit te deuken.

en bedankt voor de complimenten:thumbup

en wat betreft die polyester platen, someren is 2.5uur rijden enkel, dat is wel aardig ver voor een paar platen.

ik heb bij de gamma nu een plaat opgehaald. het is een mdf lakboard plaat. een hardboard plaat met een witte gecoate laag erover. erg mooi spul. ik heb nu 1 mal klaar en even kijken hoe het wordt. anders bel danny alsnog even voor de platen en moet ik maar een zaterdag ervoor uit trekken;)

update:

de binnenkant schiet mooi op, de beplating is aan de achterkant klaar.

Foto-PGPALPTB.jpg

Foto-IXVSXVRJ.jpg

Foto-7BGDURZQ.jpg

Foto-VNVEA4RV.jpg

en de vulopening, die achter het roostertje komt:

Foto-X4VJGRSE.jpg

dit was voorlopig even de laatste update, ik haal maandag avond een manta b1 op, die ik klaar ga maken voor komende winter. de rode d kadett gaat dan weer op stal.

de manta heeft geen motor, en daarom komt de 2.4L van de kadett400 erin. deze kan ik dan mooi afstellen en testen enzo, zodat die in het voorjaar weer in de kadett kan. ik hoop dan de motorruimte etc ook klaar te hebben.

de manta wil ik over een maandje ofzo klaar hebben.

nee denk niet. omdat de kadett een aardig speciaal project is hou ik het hier bij.

de manta is meer een 'gewoon opknapproject':P

maar zal een paar foto's in dit topic posten.

ja en daar zit nog wel wat werk in. vervang het complete deel: vloer, kriksteun, A-stijl, brandschot, accubak, en chassisbalk.

tis nu de kunst om precies het goede deel uit de manta te slijpen zodat het andere deel er weer in past.:o

hoop dat ie er morgen in zit, dan is ook direct 1 kant klaar:D andere kant wordt een ander verhaal:vertag

niet lullen gewoon foto's plaatsen van die olde manta :jerry

gaat ie als je klaar bent met lassen ook ander kleurtje krijgen ????

weet nog mooie combinatie voor je :jerry

P1010080-1.jpg

P1010081-2.jpg

@Christian-tsx wrote:die 2.4 is al verkocht. blok kostte veel geld en moest nog afgesteld worden wat ook weer veel kost.

en dat voor uiteindelijk ongeveer 150 pk schat ik.

terwijl de c20xe dat standaard heeft en zo'n blok heeft veel potentie.

en een mooi breed kleppendeksel heeft ook wel wat:P

en was dat gedoe met die webers even zat:argue

wordt wel tijd dat ik er weer aan begin, de kadett is momenteel meer een stelling dan een auto:hmmz

grolsch flessie wordt mijn nieuwe ruitenwisser reservoir:P:D

Jah als je het voor de authenticiteit wil doen dan moet je alweer om gaan zien naar een orginele 2.4 16v (niet te betalen) of een 2.4 16v met ingekorte (c)30se kop en dat is volgens mij ook niet heel goedkoop. Dan is een c20xe een makkelijkere keuze en het biedt veel mogelijkheden, zoals een turbo iod.

manta project staat hier ook , en die schiet mooi op.

vanavond komt er nog even een mercedes 190, nieuwe dorpels en wielranden.

en als de manta klaar is moeten we nog even een volvo 850 klaar maken, en dan ga ik weer met de kadett 400rr aan de gang, te beginnen met de motorruimte.:thumbup

Terug
Naar boven