• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

@djdt wrote:Hoi,

Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?

Nee.

Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.

Of was deze sport-getriebe in optie ?

Dank

Jeroen

Inderdaad, optie.

@henk 400rr wrote:@djdt wrote:Hoi,

Nee.

Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.

Dank

Jeroen

Inderdaad, optie.

Dus een 5-gang-sportgetriebe (in optie dus) is wel anders dan een GSI-bak?

of was deze sport-getriebe ook in optie op de GSI?

Dank

@henk 400rr wrote:@djdt wrote:Hoi,

Nee.

Dank

Jeroen

Inderdaad, optie.

Dus een 5-gang-sportgetriebe (in optie dus) is wel anders dan een GSI-bak?

of was deze sport-getriebe ook in optie op de GSI?

Dank

Vroeger waren meestal iedere opties wel verkrijgbaar op elke uitvoering, de kans dat je zoiets aantreft op een GSI is kleiner dan dat je hem vindt op een (bijv) manta 400.

De bak op zich zelf is een totaal andere bak, in het geval van de i200 werd hij daarvoor ook aangeboden omdat de i200 ook gebruikt werd in de rallysport, ivm homologatie in wedstrijdverband is zo'n sportbak daarom ook interessanter in dat model dan bij de GSI.

Je had ook een groep B uitvoering van de i200, bijna allemaal zijn ze verkocht voor de rallysport, de motor die daarin zat is ook weer anders dan in het straatmodel i200.

Overigens was de i200 niet alleen verkrijgbaar met de 125pk motor, er is ook een uitvoering geleverd zonder de Rothmans striping en met een 110 pk motor.

Vroeger waren meestal iedere opties wel verkrijgbaar op elke uitvoering, de kans dat je zoiets aantreft op een GSI is kleiner dan dat je hem vindt op een (bijv) manta 400.

De bak op zich zelf is een totaal andere bak, in het geval van de i200 werd hij daarvoor ook aangeboden omdat de i200 ook gebruikt werd in de rallysport, ivm homologatie in wedstrijdverband is zo'n sportbak daarom ook interessanter in dat model dan bij de GSI.

Je had ook een groep B uitvoering van de i200, bijna allemaal zijn ze verkocht voor de rallysport, de motor die daarin zat is ook weer anders dan in het straatmodel i200.

Overigens was de i200 niet alleen verkrijgbaar met de 125pk motor, er is ook een uitvoering geleverd zonder de Rothmans striping en met een 110 pk motor.

Misschien is het al vele malen eerder vermeld, maar waar halen ze nou die extra 10 pk vandaan bij die i200 2.0E?

Misschien is het al vele malen eerder vermeld, maar waar halen ze nou die extra 10 pk vandaan bij die i200 2.0E?

@cobus 24V wrote:Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.

H
SAM_0178.jpg

is deze set nog steeds te bestellen ? :hmmz

Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de 'standaard' onderdelen?

Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de 'standaard' onderdelen?

@McLambo wrote:Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de 'standaard' onderdelen?

ik weet enkel dat zoals eerder gezegd:

-Nokkenas

-Ontsteking en/of computer doos

-Blijkbaar ook klepveren (wist ik niet)

en dit maakt +15pk dus 125pk

Andere aanpassingen zijn:

-400 spoiler

-i200/400 interieur (Opel logo's)

-Irmscher dubbele lichten

-groen getinte ruiten

-Rothmans strepen

Als ik verkeerd ben , gelieve aan te passen :)

@McLambo wrote:Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de 'standaard' onderdelen?

ik weet enkel dat zoals eerder gezegd:

-Nokkenas

-Ontsteking en/of computer doos

-Blijkbaar ook klepveren (wist ik niet)

en dit maakt +15pk dus 125pk

Andere aanpassingen zijn:

-400 spoiler

-i200/400 interieur (Opel logo's)

-Irmscher dubbele lichten

-groen getinte ruiten

-Rothmans strepen

Als ik verkeerd ben , gelieve aan te passen :)

@louwe 16 klepper wrote:@McLambo wrote:Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de 'standaard' onderdelen?

nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben

veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ik

ontsteking ??mischien een iets hoger voltage

dus vellere vonk????

De ontsteking zou bij de i200 niet begrensd zijn had ik gehoord..

@louwe 16 klepper wrote:@McLambo wrote:Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de 'standaard' onderdelen?

nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben

veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ik

ontsteking ??mischien een iets hoger voltage

dus vellere vonk????

De ontsteking zou bij de i200 niet begrensd zijn had ik gehoord..

Terug
Naar boven