• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

De "originele" ACDelco Manta 400 is ook weer opgedoken, na 10 jaar winterslaap.

p57676n1.jpg

en hij is te koop --> http://www.rallycarsforsale.net/clas/index.php?ct=fsrcy&md=details&id=57676

Nee, absoluut niet, dan is de lol er echt af.

Dit soort auto's zijn "investeringen" geworden net als een schilderij, ermee rijden is kapitaalvernietiging en bovendien, er wordt alleen gepraat over de auto, geen reservedelen. dus als je hiermee rijd is dat echt een bodemloze put.

Je kan voor dat geld beter een Subaru huren/kopen, dan heb je meer lol van je geld.

Nee, absoluut niet, dan is de lol er echt af.

Dit soort auto's zijn "investeringen" geworden net als een schilderij, ermee rijden is kapitaalvernietiging en bovendien, er wordt alleen gepraat over de auto, geen reservedelen. dus als je hiermee rijd is dat echt een bodemloze put.

Je kan voor dat geld beter een Subaru huren/kopen, dan heb je meer lol van je geld.

Ja, inderdaad.

Goed, ik ga er binnenkort eens aan beginnen en zodra ik een compleet plaatje heb, zal ik het jullie voorleggen, eens kijken of we dan een mooi overzichtje kunnen maken met z'n allen. Ik heb ook een hoop autoboeken waarin de Ascona en Manta 400 staan beschreven, dus ook dat zal ik er bij pakken.

Ja, inderdaad.

Goed, ik ga er binnenkort eens aan beginnen en zodra ik een compleet plaatje heb, zal ik het jullie voorleggen, eens kijken of we dan een mooi overzichtje kunnen maken met z'n allen. Ik heb ook een hoop autoboeken waarin de Ascona en Manta 400 staan beschreven, dus ook dat zal ik er bij pakken.

Onlangs trok een bepaalde titel mijn aandacht:

400er back from Kenia dank Ralf Antweiler!

met de onderstaande foto

DSC04463-00ddb158.jpg

Net zoals de berichtgeving rondom de Kadett 400 waar Walther Röhl het WK in 1982 gewonnen zou hebben (was een ascona 400) leert dat wie verder leest en kijkt toch in de regel wat meer te weten komt.

Back from Kenia - unrestauriert!

Ralf Antweiler bringt zur Show einen von max. 4 oder 5 gebauten Werks - Manta 200 Gruppe B, der seit 1985 in Kenya und Tanzania unterwegs war. Er entdeckte den Wagen 2009 in Nairobi und schaffte ihn 2010 dorthin zurück, wo er mal hergekommen war. Das Fahrzeug wird in seinem aktuellen unrestaurierter Zustand gezeigt.

Het gaat dus om een Manta 200 groep B, op zich meer bijzonder dan de grote broer de Manta 400, ook gezien de geringe aantallen die gebouwd zijn van deze uitvoering, zeker in "Werks" uitvoering.

Dhr. Antweiler is hier trouwens nauw bij betrokken, maar heeft zo z'n contacten binnen de oude Opel teams die nog wel eens op de hoogte zijn van degene die dit soort wagens overgekocht hebben.

3037729698_aaac15e46d.jpg

Aangeboden werd deze manta destijds maar echt veel met het complete pakket zijn er niet verkocht, meestal werd alleen de motor/bak overgenomen, maar nooit echt het onderstel.

De motor was een 2.0 ltr. met de zg "schwedenkopf" en het onderstel was de normale assen met 5-gaats ombouw, ook de versnellingsbak was interessanter dan het std. model.

Hierdoor waren de i200's die daarvoor de grp B homologatie hadden moeilijk van de rest te onderscheiden.

Dit is er ook eentje, deze bestaat inmiddels niet meer, is gesloopt

2212f.jpg

Onlangs trok een bepaalde titel mijn aandacht:

400er back from Kenia dank Ralf Antweiler!

met de onderstaande foto

DSC04463-00ddb158.jpg

Net zoals de berichtgeving rondom de Kadett 400 waar Walther Röhl het WK in 1982 gewonnen zou hebben (was een ascona 400) leert dat wie verder leest en kijkt toch in de regel wat meer te weten komt.

Back from Kenia - unrestauriert!

Ralf Antweiler bringt zur Show einen von max. 4 oder 5 gebauten Werks - Manta 200 Gruppe B, der seit 1985 in Kenya und Tanzania unterwegs war. Er entdeckte den Wagen 2009 in Nairobi und schaffte ihn 2010 dorthin zurück, wo er mal hergekommen war. Das Fahrzeug wird in seinem aktuellen unrestaurierter Zustand gezeigt.

Het gaat dus om een Manta 200 groep B, op zich meer bijzonder dan de grote broer de Manta 400, ook gezien de geringe aantallen die gebouwd zijn van deze uitvoering, zeker in "Werks" uitvoering.

Dhr. Antweiler is hier trouwens nauw bij betrokken, maar heeft zo z'n contacten binnen de oude Opel teams die nog wel eens op de hoogte zijn van degene die dit soort wagens overgekocht hebben.

3037729698_aaac15e46d.jpg

Aangeboden werd deze manta destijds maar echt veel met het complete pakket zijn er niet verkocht, meestal werd alleen de motor/bak overgenomen, maar nooit echt het onderstel.

De motor was een 2.0 ltr. met de zg "schwedenkopf" en het onderstel was de normale assen met 5-gaats ombouw, ook de versnellingsbak was interessanter dan het std. model.

Hierdoor waren de i200's die daarvoor de grp B homologatie hadden moeilijk van de rest te onderscheiden.

Dit is er ook eentje, deze bestaat inmiddels niet meer, is gesloopt

2212f.jpg

Er wordt wel weer een i200 groep B samengebouwd op basis van de homologatie, deze zal waarschijnlijk binnen een paar jaar bij de SlSw te zien zijn, hoe dat met deze wordt is moeilijk te zeggen.

Ik weet wie Ralf is, hoe hij d'r uit ziet, maar ik ken hem echter niet persoonlijk.

Voor mij is de reis wat te ver om hier even bij te kijken, de rest wat erbij zit lijkt me niet interessant genoeg om deze trip te ondernemen.

Terug
Naar boven