• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het Opel commodore A/B en Rekord C/D topic

Zo volgend jaar weer de gelievde wolfrace/american racing velgjes monteeren met semislicks .

Kijken op ik dan iets meer grip bij droog weer heb.

Verder als het op tijd lukt en nieuwe motorkap en voorspoiler, nieuwe middenconsole en nog en paar leuke gadjets .

Laat jullie verassen !

@HAICO wrote:een 240 bak past met een automaatas.

maar de stuurschakeling erop aansluiten is bijna onmogelijk omdat het schakelmechanisme boven op de bak zit ipv ernaast.

ook heb je nog een langere km kabel nodig.

dat met die versnelling ombouwen is inderdaad wel een uitdaging. maar daar wil ik nog wel een keertje goed naar kijken.

Zou ik trouwens ook een andere eindoverbrenging erin kunnen bouwen?

momenteel heb ik dus die 4 bak met een 2.0s motor. maar ik zit nu bij 50 km/u al in z'n 4

wegrijden in z'n 2 is ook prima te doen. en bij een snelheid van 120 km/u wordt het toch wel erg onaangenaam.

als ik er een zwaardere overbrenging in kan zetten, is dat misschien ook wel een goede (tijdelijke) oplossing

Dank je :thumb

Van buiten heel netjes hoor, maar van binnen is het echt een zwijnenstal, daarom komen de foto's nog van binnen :D

Zijn er nog wel onderdelen verkrijgbaar voor mijn type of je weet?

@Jorisch350 wrote:@HAICO wrote:een 240 bak past met een automaatas.

maar de stuurschakeling erop aansluiten is bijna onmogelijk omdat het schakelmechanisme boven op de bak zit ipv ernaast.

ook heb je nog een langere km kabel nodig.

dat met die versnelling ombouwen is inderdaad wel een uitdaging. maar daar wil ik nog wel een keertje goed naar kijken.

Zou ik trouwens ook een andere eindoverbrenging erin kunnen bouwen?

momenteel heb ik dus die 4 bak met een 2.0s motor. maar ik zit nu bij 50 km/u al in z'n 4

wegrijden in z'n 2 is ook prima te doen. en bij een snelheid van 120 km/u wordt het toch wel erg onaangenaam.

als ik er een zwaardere overbrenging in kan zetten, is dat misschien ook wel een goede (tijdelijke) oplossing

overdrive van de bak is wel het meest toegepast om de toeren omlaag te brengen, een andere achteras overbrenging zoals 3,14 op 1 is moeilijk te vinden.

@Arjan_ wrote:Hallo ik ben Arjan en heb deze van de week gekocht :D

Een Commodore SIX uit '69.

welcome bij de club arjan :thumb

hij komt toch niet uit elst ?

Hoi HAICO, dank je wel!

Ik heb even een vraagje aan de kenners: welke benzine kan ik het beste tanken en welke motorolie is het beste voor deze motor?

Alvast bedankt! ;)

vroeger eind 60 begin 70 was er normaal en super ,normaal had 92 octaan en super 98, nu heb je 95 en 98.

95 octaan is voldoende voor jou blok, 92 is te laag daarom tankte ze vroeger altijd super.

in duitsland heb je nog wel 92 of 91 octaan die moet je dus niet tanken.

en als je de motor helamaal in topconditie wil houden moet je ook lood toevoegen aan de benziene dat zat er ton gewoon in.

motor olie is een ander verhaal, wat heeft er altijd ingezeten ?

als er altijd minerale olie ingezeten heeft dan moet je bv geen synthhetische olie gebruiken,

want dan heb je kans dan aangekoekte olie los komt en olie knaaltjes verstoppen.

als en blok schoon is na bv een revisie dan kan je synthetische olie gebruiken.

dus gewoon een minerale olie 15w40 is altijd goed.

zou kunnen maar ik denk dat een los flesjelood toevoeging goedkoper is icm 95 octaan.

als het niet om de centen te doen is dan is het makkelijker om kant en klaar te tanken.

Ik zoek voor mijn Opel Commodore iemand die deze een onderhoudsbeurt wil geven en bijkomende zaken evt wil repararen.

Graag in de buurt van Noordwijk Z-H.

Alvast bedankt!

wil ik wel voor je doen maar ik zit in driel bij arnhem.

er is vast wel iemand in de buurt die het ook voor je kan doen.

Terug
Naar boven