• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het zeldzame kadett e onderdelen topic

@KadAstra-EF wrote:@midnight black wrote:Rik, ik zat echt te kijken wat daar nu bijzonder aan is maar ja ik heb dan ook een cabrio he, ;) en nu bijna met stoelverwarming king:

Nou, ik rijdt nu 16 jaar Opel (nooit anders gehad trouwens) maar ik ben dit nog nooit tegengekomen !

Wel eens afgevraagd of daar ook iets voor was maar afgelopen donderdag ontdekte ik dit bij toeval.

De Astra F heeft dit standaard al maar ik heb nooit geweten dat een Kadett E ook zulke kapjes had.

maar goed, IK vind dit bijzonder en ben er erg blij mee ;)

Rik :D

+ Ik kan het op de foto van onze Expression Caravan 1991 (is GL) net niet zien, die had ze ook, in het zwart

+ En mijn Frisco+ Caravan 1991 (= een kruising tussen een GT, en een GSi, en dan nog iets luxer (el ramen voor, el spiegels+verw., hoofdsteunen achter, leeslampjes etc etc), had deze ook in het grijs.. (met licht grijze blokjes motief op de GSi kuipjes (Frisco stof gewoon dus).

+ De Expression hatch 1991 van een kennis van me, heeft ze er ook in zitten

+ De GSi 1990 van een gas hier uit het dorp van me had ze

+ De Beauty Sedan van Familie van me had ze (daar heb ik ze toen uitgepikt voor mijn 1.6i caravan LS, toen de Beauty gesloopt werd (incl voor stoelen)

Deze hadden allen hoogte verstelling op de bestuurders stoel. ( misschien dat dat er wat mee te maken heeft??)

- Mijn 1.6i LS had deze niet

- Mijn 1.2S ohv LS had deze ook niet

Willem

@KadAstra-EF wrote:Medeforummers, is dit zeldzaam ?

Gisteren zoals gezegd met Remco op de sloperij geweest en kwam eigenlijk bij toeval deze kapjes tegen.

Ik heb inmiddels al vele Kadettjes op de sloop mogen bewonderen maar deze kapjes heb ik nog nooit gezien.

Het opvallende is dat ik ze ALLEEN in een Kadett Cabrio gevonden heb.

Op de sloperij lagen er 2 Cabrio's met dus die kapjes er in.

Dus: zeldzaam of niet ?

Rik ;)

Deze kapjes zijn niet zeldzaam.

In de gsi's, gt's en gls zitten ze vanaf het begin, en vanaf 1990 toen Opel met de actie modellen kadett kwam werden de kadettjes allemaal luxer uitgerust.

Dwz deze kappen, luxe bekleding, kofferbak beter aangekleed enz enz

Ik heb nog wel iets wat maar bij een paar E-kadett'en geleverd is,was alleen standaard bij het Opel Dealer Team Holland denk ik. ;)

lightpod-opeldealerteamholland.jpg

Mijn GSI had die kapjes niet. Ik had ze ook nog nooit in een andere gsi gezien.

Ik had wel in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Er zaten best een hoop opties op de auto. dakraam, mistlampen voor, 5drs, leeslampjes, van binnen verstelbare spiegels, etc. Zal wel een keer verdwenen zijn bij een ander setjes stoelen ofzo ;)

Ja, balen, ze zijn RHD, dus voor ons een mistlichtschakelaar met enkel een ander plaatje. Dat bracht me wel op ideeen, hun mistlichtschakelaars passen bij ons dus aan de rechter kant van het stuur!! En die zijn helemaal niet zeldzaam of duur.

Setje van twee van deze zijn daar 70 pond, maar de rechterkant mistlampschakelaars maar 20 pond de set!!

Als iemand die wil trouwens laat maar weten, ga er denk ik wel een paar laten komen!

Die schakelaars voor stoelverwarming staan regelmatig op de duitse ebay. Meestal uit cabrio's geplukt.

Daar heb je ze voor ongeveer 5 tientjes.

Wordt wel nog een zoektocht naar de matten voor in de stoelen (werkend uiteraard)

@gsi jurgen wrote:hoi ik heb hier de deurbakjes met boxvoorziening van het merk audioscape voor een kadett gsi liggen in het zwart en in het beige ,beige zonder doos zwarte met doos zijn deze zeldzaam ik kom ze ook nooit tegen zal ook een foto posten, mvg jurgen

img3986ig.jpg

Leuke optie, geluid inbouwen in een Kadett is altijd lastig...

Ik heb irmscher achterlichten van een kadett e caravan.. volgens mij erg zeldzaam. Voor mij was het lang zoeken maar nu heb ik ze eindelijk

IMAG0609_zps8781d4d7.jpg

IMAG0610_zpsc73c2bb1.jpg

Bij Y. Vd ploeg autodemontage staat een hele nette E, compleet.

De stoelen en bank zijn er al uit.

Deze heeft een beige dashboard.

Deurkaarten zijn super netjes, net als de hoedenplank en alle zijpanelen.

Over die carterplaatbescherming:

Somd denk ik wel: die wil ik ook hebben, dan blijft alles veel schoner onder de kap.

Maar aan de andere kant: als je eens wil sleutelen van onderen, dan zul je die plaat moeten weghalen.

En je (ik) sleutelt nogal gauw eens vanaf beneden.

Maar wel een hele mooie optie :wub :wub

@PeterNoFear wrote:Bij Y. Vd ploeg autodemontage staat een hele nette E, compleet.

De stoelen en bank zijn er al uit.

Deze heeft een beige dashboard.

Deurkaarten zijn super netjes, net als de hoedenplank en alle zijpanelen.

Is dat een 5 deurs Kadett ?

En wat voor uitvoering is het ?

Ik ben daar recent nog geweest maar deze auto heb ik niet zien staan volgens mij ;)

Ja, die beschermplaten zijn heel algemeen in landen met slechte wegen, maar hier eigenlijk niet zo heel noodzakelijk, hooguit voor de handgemaakte kwaliteit verkeersdrempels! ;)

Denk dat het meer een optie voor de leuk is, dan functioneel...

Beschermlaag is mooi voorzien voor onderhoud te doen.

Je kan n apart stukje eraf halen voor de oliefilter te vervangen en olie af te laten.

Terug
Naar boven