• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HLS-module geinstalleerd

CAlberts

Post vaak
Zojuist heb ik mijn HLS-module (HappyLightShow) van het postkantoor kunnen ophalen en in mn Vec gezet. Het werkt geweldig!

Voor degenen die het niet kennen:

Dit betreft een printplaatje, met 3 pinnetjes aan de achterkant, die je op je diagnoseplus kunt drukken (wel even overzichtig doen...). Deze zit onder je asbak.

Nu heb ik:

- afslagverlichting

- daytime runninglights

- speedlock

- OPC Scan van de tellers

- WTTC (Welcom To The Car, lichten aan bij ontgrendelen auto)

- FMH (Follow Me Home, lichten aan mij afsluiten of verlaten auto)

en veel meer.

Het mooie is dat je zelf kunt kiezen welke lichten aan gaan en dergelijke. Ik zal binnenkort een paar filmpjes posten. Hier alvast van de OPC Scan (daarna was de accu van mn auto leeg.... fail :angel) en de WTTC

[youtube]pBcrQouwqLs[/youtube]

WTTC (Welcome To The Car) met ingesteld voor 20 seconden (voor) mistlampen en stadlicht, (achter) achteruitrijlichten en derde remlicht.

[youtube]iq1QJAdrA88[/youtube]

hls kun je programmeren , met rempedaal en dergelijke.

optie's aan uit zetten, kortom je kunt er bijna een hele lichtshow mee maken.

Werkt allemaal via diagnose stekker. Zit een atmel processor in die commando's aan de canbus geeft.

Erg goed over nagedacht moet ik zeggen!!

hls kun je programmeren , met rempedaal en dergelijke.

optie's aan uit zetten, kortom je kunt er bijna een hele lichtshow mee maken.

Werkt allemaal via diagnose stekker. Zit een atmel processor in die commando's aan de canbus geeft.

Erg goed over nagedacht moet ik zeggen!!

ik geloof om en nabij de 100 euries...met gratis updates en dergelijke....

Vraag me alleen af , of die lightshow wel gezond is voor je xenon... zullen ze toch wel op het grootlicht moeten programmeren denk ik...

ik geloof om en nabij de 100 euries...met gratis updates en dergelijke....

Vraag me alleen af , of die lightshow wel gezond is voor je xenon... zullen ze toch wel op het grootlicht moeten programmeren denk ik...

De module kost € 99,95 en verzendkosten zijn € 10,00. Ik had hem binnen een week binnen.

Instellen is heel eenvoudig. De edit-modus open je door de auto op contact te zetten, de rem in te trappen en tegelijk de hendel voor grootlicht naar je toe en even kort naar links (voor 3x knipperen) - klinkt moeilijk, maar is heel simpel.

Vervolgens werk je met je rem en koppeling. Voor de opties wordt de snelheidsmeter gebruikt, voor de keuzes in de opties de toerenteller. Voorbeeld: je kunt kiezen of je de SpeedLock aan of uit wilt hebben. Dit is optie twee, dus je drukt twee keer op de rem. De naald van je snelheidsmeter gaat dan op 20 km/h staan. Nu kun je je keuze voor SpeedLock gaan instellen en druk je dus op de koppeling. De naald van je toerenteller word gebruikt voor het aanduiden van de keuzens (1=1000 toeren, 2=2000 toeren enz.

Nadat je alles hebt ingesteld doe je de richting aanwijzer een keer naar rechts en klaar!

Heb nog een even een filmpje van de WTTC in de eerste post gezet.

De module kost € 99,95 en verzendkosten zijn € 10,00. Ik had hem binnen een week binnen.

Instellen is heel eenvoudig. De edit-modus open je door de auto op contact te zetten, de rem in te trappen en tegelijk de hendel voor grootlicht naar je toe en even kort naar links (voor 3x knipperen) - klinkt moeilijk, maar is heel simpel.

Vervolgens werk je met je rem en koppeling. Voor de opties wordt de snelheidsmeter gebruikt, voor de keuzes in de opties de toerenteller. Voorbeeld: je kunt kiezen of je de SpeedLock aan of uit wilt hebben. Dit is optie twee, dus je drukt twee keer op de rem. De naald van je snelheidsmeter gaat dan op 20 km/h staan. Nu kun je je keuze voor SpeedLock gaan instellen en druk je dus op de koppeling. De naald van je toerenteller word gebruikt voor het aanduiden van de keuzens (1=1000 toeren, 2=2000 toeren enz.

Nadat je alles hebt ingesteld doe je de richting aanwijzer een keer naar rechts en klaar!

Heb nog een even een filmpje van de WTTC in de eerste post gezet.

Terug
Naar boven