• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe kan de spie op de krukaspoelie afbreken??

Dat bedoelde ik inderdaad. Ik acht de kans groot dat de schuldvraag in het midden blijft, en dan kan je voor 6k de boot in gaan.

Aan de andere kant:bulletproof is bulleproof! Aan de investering kan het niet liggen, dat zou genoeg moeten zijn.

@2000 wrote::bulletproof is bulleproof! Aan de investering kan het niet liggen, dat zou genoeg moeten zijn.

haha dus hoe meer geld je er instopt hoe beter hij zou moeten worden....

raar dat de motoren in de F1 nog kapot gaan

daar gaat nog veel meer geld in hahahah

@syl-astra wrote:@2000 wrote::bulletproof is bulleproof! Aan de investering kan het niet liggen, dat zou genoeg moeten zijn.

Pffff, is een iets andere tak van sport, denk je niet?

@Corsa_GSi wrote:@2000 wrote:Dat bedoelde ik inderdaad. Ik acht de kans groot dat de schuldvraag in het midden blijft, en dan kan je voor 6k de boot in gaan.

Aan de andere kant:bulletproof is bulleproof! Aan de investering kan het niet liggen, dat zou genoeg moeten zijn.

Je kan zo'n motor toch niet als bullitproof verwachten.

Alles wat aangepast tov standaard zal die kwalificatie niet krijgen.

Waarom niet? Origineel bouwen ze een motor om en bepaald aantal pk's te kunnen leveren. Hiervoor worden concessies gedaan aan de materialen/onderdelen die gebruikt worden, het moet immers zo goedkoop mogelijk. Als je nu een motor gaat bouwen die meer vermogen aan moet kunnen en je gebruikt daar duurdere sterkere/betere onderdelen voor dan zou hij toch qua betrouwbaarheid een heel eind richting de originele motor moeten kunnen komen? Alle vervangen onderdelen zijn veel beter als het originele. Natuurlijk wordt het ook zwaarder belast maar daar is het op gemaakt. En bij vergelijkbaar opgebouwde blokken gaat het wel goed, en vaak nog met meer vermogen ook.... :hmmz

En als de leverancier zegt dat de motor bullitproof wordt moet hij dat waarmaken.

@syl-astra wrote:@2000 wrote::bulletproof is bulleproof! Aan de investering kan het niet liggen, dat zou genoeg moeten zijn.

Een F1 motor wordt heel anders belast als een turbomotor en bovendien zijn ze niet ontworpen om lang mee te gaan... Vergelijking tussen appels en peren. :???:

Nog even over die belasting van de motor...

Een motor meer toeren laten draaien is een grotere belasting voor bv de drijfstangen als er laaddruk opzetten. Je zult bij een C20XE met een turbo erop geknutseld en 250 pk veel minder snel drijfstang problemen hebben als bij een standaard C20XE blok met gasklephuizen en hele snelle nokkenassen e.d. met hetzelfde vermogen. ;)

Vmax had toendertijd dat het blok gebouwd werd motor specificatielijsten op de site staan.. Dus waar een evo360 en evo400 motor aan zou moeten voldoen.. Nou mijn motor die voldeed aan de evo400.. Als vmax die lijst voorschrijft moet het goed zitten.. Dus zou niet weten waarom het niet bullitproof zou kunnen zijn, en daarbij als de verkoper dat zegt moet hij dat waar maken, en niet als de motor bij 385 pk levert zeggen 'ja de motor levert bijna het dubbele en daar kan ik geen garantie op geven'. Ja pleurt op man.

Mooie praatjes om geld te verdienen maar achteraf zit ik met de gebakke peren. Kan hier zo woest om worden gewoon

@Corsa_GSi wrote:@2000 wrote:Dat bedoelde ik inderdaad. Ik acht de kans groot dat de schuldvraag in het midden blijft, en dan kan je voor 6k de boot in gaan.

Je kan zo'n motor toch niet als bullitproof verwachten.

Alles wat aangepast tov standaard zal die kwalificatie niet krijgen.

@16VCalibra wrote:Vmax had toendertijd dat het blok gebouwd werd motor specificatielijsten op de site staan.. Dus waar een evo360 en evo400 motor aan zou moeten voldoen.. Nou mijn motor die voldeed aan de evo400.. Als vmax die lijst voorschrijft moet het goed zitten..

Hoe weet jij of iets dat V-Max voorschrijft goed is? :hmmz

Jij neemt altijd aannames aan die in mijn ogen niet juist zijn.

Als iemand tegen je zegt spring in de sloot, doe je dat dan ook maar gewoon op basis van de aanname dat die persoon wel gewoon gelijk heeft? :hmmz

Maar goed hopelijk tref je een goede rechter die zich ook nog in de materie wil verdiepen.

Ben bang dat het op gedeelde smart is halve smart zal uitkomen.

Van dit soort reacties word ik dus doodmoe.. Van wie zou jij aannemen wanneer iets goed is corsa gsi??? Groenteboer?? Vmax, weet niet of je die kent maar dat is een grootse duitse tuner die zowat alle merken onder handen neemt. Pro in de Opels ook.. Dus waarom zouden zij het mis hebben, die hebben inmiddels zoveel ervaring en zoveel dingen stuk zien gaan dat ze inmiddels wel weten watvoor onderdelen voor watvoor vermogen een must zijn.

En nog iets, wat heb ik volgens jouw aangenome die in jouw oge niet juist zijn??????? Verkeerd aangenome van de verkoper dat ik een bullitproof blok zou hebben??

En dat sloot verhaal van jouw gaat ook nergens over maar dat weet je zelf ook wel

Denk dat je het een beetje anders moet zien.

Zie het als een chefkok die een menu heeft bedacht.

En om de klant een idee te geven wat ze kunnen verwachten zetten ze een aantal ingredieten op internet.

Dit wil niet zeggen dat een andere kok het exact zelfde menu op tafel kan zetten.

Heb zelf nog een 8 klepper staan waar indien goed gereviseerd ongeveer 165 PK uit moet komen.

Degene van wie ik de motor kocht vertelde er wel bij dat de motor elke 10k km uit elkaar moet.

in mijn ogen is z'n motor minder geschikt voor dagelijks gebruik.

Theun

Dan zal die corsa van freek met dacht 230pk wel elke dag uit elkaar moeten.. Vind dit weer zo een onzin wat hier gepost word. Jullie praten net of het me dragauto is die ik gebruik op drachten enzo. Of jullie denken dat ik dat ding non stop op zn straat trap als ik ermee rijd. Het heeft me 12000 euro gekost dus ben ik daar zuinig op. Als jullie goed naar mn auto kijke hadde jullie allemaal ook wel kunne bedenken dat ik daar zuinig op ben.

En als een blok bullitproof is versta ik daaronder dat je em bijvoorbeeld rustig een jaartje dracht mee zou kunnen laten doen, maar nee heb ik niet gedaan. Ik denk dat dit blok draaide met nog zat potentie over hebbend.. Botter zn blok en mijn blok zijn zowat hetzelfde, hij heeft niet eens een verstevigingsplaat in het onderblok, en daar doet ie 470 pk mee, enige verschil is dat dat bottertuning is.. Maar nogmaals zal wel aan mij liggen hoor.

Volgens sommige hiero moet ik alles anders zien. Maar als diezelfde mensen in hetzelfde schuitje zaten zouden ze anders piepen. Beoordelen over iemand is zo gedaan maar verdiepen in diegene niet. En komop jongens. een blok 6 keer in een jaar uit elkaar trekken is ook niet gezond. Begin het zat te worden om alles te blijven herhalen..

ik heb de calibra van dichtbij gezien,

wat een plaatje :thumbup king:

ik weet zeker dat je er zuinig op bent

Die Calibra gaat ook never nooit weg.. Hoop er oooooit een circuitauto van te maken... Een dikke race en shine auto net als de welbekende goude dett king:

idd erg mooie Calibra(gezien bij Niels)

Ik ben zelf erg te spreken over Niels maar als ik verhaal van 16VCalibra lees moet ik hem gelijk geven

Rijd zelf met 270pk/430nm z20let met stock internals niet echt te vergelijken maar doet het al 45.000km

probleemloos op deze setup door hem normaal te gebruiken(rustig warm rijden enzo en niet altijd volgas)

Het lijkt me dat als je normaal rijd en niet altijd die 385pk aanspreekt het gewoon een hele tijd heel moet blijven

Maarja je bent mooi de sigaar met dit verhaal en ik wens je een hoop succes met de afwikkeling

@ram: ff een heel kort vraagje.

de bout die er nu inzit/zat die te los zou hebben/heeft gezeten, heb je die nog of heeft niels die nog?

aangezien het dacht ik een rekbout is zou je dus kunnen nagaan of de bout idd op de juiste moment heeft vastgezeten.

Dat kan, maar dan nog weetje niet of het een nieuwe was ja of nee. Het is vrij simpel natuurlijk, als die juist vast zat zou die er ook niet afgekomen zijn..

Iig horen we de uitkomst wel

Ben benieuwd

Mijn broer heb ook zoiets gehad wellis waar met vw bus poelie disstrubitie riem niet goed vast gezet of zoiets

Wel lang geduurt maar via rechter wel gelijk gekregen

Dit ging wellis waar om onderhoud. Maar goed

Vervelende kwestie dit alles, voor beide partijen. (heb ook de andere topics gelezen) Ik ken DHZ als een eerlijke onderneming, mijn bedrijf heeft 6 auto's (bussen en personenwagens) in onderhoud daar. Wij hebben eerlijk gezegt nog geen negatieve ervaringen meegemaakt met het bedrijf en ook wij hebben een motorombouw laten doen door DHZ, welliswaar een standaard motor maar toch. Na de motorombouw lekte de bus wat diesel, dit had te maken met een dieselslang/rubber die na de montage is gaan lekken. We hebben gebeld en het probleem werdt bij ons op locatie kostenloos verholpen. Ik vergelijk dit even met een situatie die wij zelf mee hebben gemaakt: een hoofdkraan (bestaand component) in de meterkast staat jaren en jaren open, wij komen op inspectie, draaien de kraan dicht en weer open. LEKKAGE!!, ellendig genoeg voor de klant maar de kraan moest vervangen worden. Punt 2: Hoofdverdeler vervangen (elektra) na vervanging meterkast (dus spanning is er af geweest) 3 noodverlichtingsarmaturen kapot. Heel ROT voor de klant maar het is een bestaand onderdeel van de installatie wat faalt na een upgrade. Wij hebben de componenten onder coulance vervangen wat ook hoort, maar je kunt er weinig aan doen dat het gebeurt. Wij kennen DHZ (Niels) als een eerlijk persoon die het met de klant het beste voor heeft ondanks er wel iets mis kan gaan, maar dat hebben wij met DE dealer ook wel heel vaak gehad. Ik denk (maar dan spreek ik voor mij zelf) dat je met Niels best een gesprek aan kan gaan om er uit te komen, en niet de onenigheid (welles niettes) hier op het forum te bespreken. Dit zal eerder leiden tot een goede oplossing dan de discussie hier.

Met vriendelijke groet, Tom

@turbotom wrote:Vervelende kwestie dit alles, voor beide partijen.

(heb ook de andere topics gelezen)

Ik ken DHZ als een eerlijke onderneming, mijn bedrijf heeft 6 auto's (bussen en personenwagens) in onderhoud daar.

Wij hebben eerlijk gezegt nog geen negatieve ervaringen meegemaakt met het bedrijf en ook wij hebben een motorombouw laten doen door DHZ, welliswaar een standaard motor maar toch.

Na de motorombouw lekte de bus wat diesel, dit had te maken met een dieselslang/rubber die na de montage is gaan lekken.

We hebben gebeld en het probleem werdt bij ons op locatie kostenloos verholpen.

Ik vergelijk dit even met een situatie die wij zelf mee hebben gemaakt: een hoofdkraan (bestaand component) in de meterkast staat jaren en jaren open, wij komen op inspectie, draaien de kraan dicht en weer open.

LEKKAGE!!, ellendig genoeg voor de klant maar de kraan moest vervangen worden.

Punt 2: Hoofdverdeler vervangen (elektra) na vervanging meterkast (dus spanning is er af geweest) 3 noodverlichtingsarmaturen kapot.

Heel ROT voor de klant maar het is een bestaand onderdeel van de installatie wat faalt na een upgrade.

Wij hebben de componenten onder coulance vervangen wat ook hoort, maar je kunt er weinig aan doen dat het gebeurt.

Wij kennen DHZ (Niels) als een eerlijk persoon die het met de klant het beste voor heeft

ondanks er wel iets mis kan gaan, maar dat hebben wij met DE dealer ook wel heel vaak gehad.

Ik denk (maar dan spreek ik voor mij zelf) dat je met Niels best een gesprek aan kan gaan om er uit te komen, en niet de onenigheid (welles niettes) hier op het forum te bespreken.

Dit zal eerder leiden tot een goede oplossing dan de discussie hier.

Met vriendelijke groet, Tom

Tom, gebruik aub de entertoets na een zin

dit leest heel erg :swear op een computerscherm

Terug
Naar boven