• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe krasjes weg te werken??

CorsaSport90

Post weinig
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat je krasjes ook met met Commandant weg krijgt,of ja,lichte krasjes dan.

Ik heb me auto altijd gewoon met water en autoshampoo gewassen,en nog nooit gewaxt,hoe gaat dit in zijn werk?

Gewoon zon Groen blik commandant nmr 4 halen,dat een beetje uitstrijken over de auto en dan met een boen apparaat erover?

Thankx!

Kijk anders even op carclean.nl daar is wel veel te vinden.

Voor het echt wegwerken van krasjes is een polijstmachine wel makkelijker ja. Ik gebruik zelf het stappenplan van meguiars. Zijn wel betere merken, maar ik ben er tevreden mee.

Foto van toen ik bezig was:

img00031201010101354.jpg

Maar het kan dus gewoon met commandant4?

Ik twijfel hieraan,omdat het geen vloeibare wax is,dus ik iet zou weten of ik dat in samenwerking met een boenapparaat kan gebruiken.

@CorsaSport90 wrote:Maar het kan dus gewoon met commandant4?

Ik twijfel hieraan,omdat het geen vloeibare wax is,dus ik iet zou weten of ik dat in samenwerking met een boenapparaat kan gebruiken.

Er zijn tegenwoordig veel betere producten om krassen weg te werken dan commandant.

Kijk anders even op carclean.nl daar is wel veel te vinden.

Voor het echt wegwerken van krasjes is een polijstmachine wel makkelijker ja. Ik gebruik zelf het stappenplan van meguiars. Zijn wel betere merken, maar ik ben er tevreden mee.

Foto van toen ik bezig was:

img00031201010101354.jpg

Maar het kan dus gewoon met commandant4?

@CorsaSport90 wrote:Maar het kan dus gewoon met commandant4?

Er zijn tegenwoordig veel betere producten om krassen weg te werken dan commandant.

commandant niet vloeibaar ? is wat stroperiger ja maar wel goed smeerbaar, heb het zelf ook gebruikt en dan daarna de wax nr 7

maar zou commandant inderdaad niet met machine gebruiken

Maar even voor de duidelijkheid,hoe boen ik nou de auto? gewoon een vloeibare wax,dat beetje verdelen over de auto en dan met die machine eroverheen,en uitwrijven?

als je een geschikte wax gebruikt voor machines, dan moet je die inderdaad aanbrengen, heel eventjes laten drogen en dan opboenen..

maar moet niet opgedroogd zijn geloof ik, en met een machine krijg je geloof ik wel eerder last van swirls..

ben hier geen held in, ik doe het altijd lekker met de hand ;)

commandant niet vloeibaar ? is wat stroperiger ja maar wel goed smeerbaar, heb het zelf ook gebruikt en dan daarna de wax nr 7

maar zou commandant inderdaad niet met machine gebruiken

Maar even voor de duidelijkheid,hoe boen ik nou de auto? gewoon een vloeibare wax,dat beetje verdelen over de auto en dan met die machine eroverheen,en uitwrijven?

Krasjes wegwerken,en erna boenen,mja dan moet ik wel weten,hoe ik uberhaupt een auto goed boen,want heb er nooit echt aandacht aan besteeds mij alle auto's die ik heb gehad,en wil het nu wel eens proberen.

en ja doe krasjes,kan ik,er zitten bv krasjes bij me sleutelslot,het niet opscheuren en opnieuw spuiten?

Zoja,

welke schuurpapier korrel heb ik dan nodig?

als je een geschikte wax gebruikt voor machines, dan moet je die inderdaad aanbrengen, heel eventjes laten drogen en dan opboenen..

maar moet niet opgedroogd zijn geloof ik, en met een machine krijg je geloof ik wel eerder last van swirls..

ben hier geen held in, ik doe het altijd lekker met de hand ;)

@CorsaSport90 wrote:Krasjes wegwerken,en erna boenen,mja dan moet ik wel weten,hoe ik uberhaupt een auto goed boen,want heb er nooit echt aandacht aan besteeds mij alle auto's die ik heb gehad,en wil het nu wel eens proberen.

en ja doe krasjes,kan ik,er zitten bv krasjes bij me sleutelslot,het niet opscheuren en opnieuw spuiten?

Zoja,

welke schuurpapier korrel heb ik dan nodig?

Als je er nieuw mee bent is het misschien handig het een en ander te lezen op het forum van carclean.nl

Als je het voor het eerst gaat doen, dan zijn misschien de sample kits van Poorboy's wel leuk. Je hebt van Poorboy allemaal verschillende sample kits, dan hoef je ook niet gelijk grote verpakkingen te kopen. En als je het dan achteraf nooit meer gaat gebruiken is dat zonde van het geld. Hieronder wat producten die je kunt gebruiken :

http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Sample_Kit__5_SSR__101694.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovenstaand zijn allemaal middelen om krasjes weg te werken van heel grof naar heel fijn. Kun je gewoon op een pad gebruiken, deze kun je ook wel vinden op de site.

http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Sample_Kit__4_Polish_Wax__101693.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

of

http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Sample_Kit__6_4-Step__101695.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovenstaand kun je wel gebruiken voor erna. Als je dit er allemaal op hebt zitten kan je auto er voorlopig wel weer tegenaan hoor.

Succes!

Terug
Naar boven