• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe langer ik kijk hoe meer ik denk dat het past

hanskadett

Post veel
was een beetje aan het niksen op het net en kwam een set angel eyes van een vw t4 tegen

hoe langer ik naar de vorm van de lamp zelf kijk hoe meer ik het idee krijg dat deze kwa vorm nog wel eens aardig in de buurt van mijn e dett kunnen komen.

toevallig iemand hier een t4 die eens wat maten van deze lampen wil meten

@hanskadett wrote:ik zou het super vinden als je die url kan vinden kennis van mij zit nu voor 2 maanden in zuid afrika

Dit bedrijf in zuidafrika doen bijna niks anders dan koplampen ombouwen:

http://zrautomotivelighting.synthasite.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien kunnen zij iets voor je betekenen.

@Vinci

Is het niet makkelijker om heldere koplampen van een chevrolet kadett (Brazilië) te nemen en dan de A4 lampen unit daarop pas te maken? (Ik denk alleen even mee)

ChevroletKadettEcristal.jpg

Even ter verduidelijking twee foto's genomen met camera op statief in één stand. Zo zie je duidelijk het verschil in de lichtverdeling van de originele lamp en de nieuwe lamp....

Origineel:

uFOKz.jpg

Op zich een keurig half rond vlekje

Audi lamp unit achter Kadett glas:

DyYBJ.jpg

Veeeeel bredere licht verdeling en wat nog een beetje vertekent omdat mijn camera automatisch het diafragma dicht knijpt is dat er veel meer licht uit komt....

Zou zeggen rij morgen bij de VW dealer langs en neem een meetlint mee... :jerry

Kan er wel dik uit zien....

7YwHG.jpg

in India nemen ze een olifant!

Zie de oude Peugeot 206 reclame.

Maar ff serieus,vorm lijkt er enigzins op maar weet bijna zeker dat het qua maat nog niet eens in de buurt komt.

kijk anders op een sloop of ze setje hebben

k denk helaas dat t niet past

k heb binnenkort misschien setje heldere kadett lampen misschien ombouwen ?

@Vinci wrote:Zou zeggen rij morgen bij de VW dealer langs en neem een meetlint mee... :jerry

7YwHG.jpg

welke lampen dat zijn zo ik wel eens willen weten die zijn ubergeil

maar die van de vw gaan helaas niet passen

de bolling van het glas is totaal verkeerd ze zouden bij de knipperlichten nooit goed uit komen.

kijk maar naar de tekening die ik heb gemaakt het glas van de vw is veeeeeel boller helaas

dit is van boven gezien op de lamp er stond er hier toevallig een op de sloop

Heb wel eens zitten kijken naar die Clio 1 angel eyes, maar die zijn volgens mij weer veel te klein, en dan zijn er nog Audi A4 angel eyes van de 90-er jaren die denk ik nog wel het best in de buurt komen. Denk alleen dat je er niet aan ontkomt om plaatwerk aan te passen in dat geval...

Zou mooi zijn als je de koplamp unit van de Kadett zelf kon voorzien van angel eyes ofzo...

@hanskadett wrote:@Vinci wrote:Zou zeggen rij morgen bij de VW dealer langs en neem een meetlint mee... :jerry

7YwHG.jpg

welke lampen dat zijn zo ik wel eens willen weten die zijn ubergeil

Die foto is een Photoshop, in het echt passen ze voor geen meter waarschijnlijk... ;)

Zal zeker een fotoshop zijn, ben best goed in spullen online zoeken en ben geen angel eyes voor kadett tegen gekomen nog ergens...

Hoe langer ik er naar kijk hoe vetter ik het vind trouwens!!

Ik vond mijn originele lampen ook altijd het mooiste wat er was, totdat ik zwarte velgen kocht en alles er nu zo 'zwart' uit ziet dat de witte koplampen er niet zo mooi meer bij passen.

Heb nu Audi A4 koplampen besteld en ga maar eens kijken hoe ik die er op kan knutselen en hoe dat er uit ziet...

Vind ook het licht van mijn huidige koplampen wat tegen vallen en krijg ze ook niet meer goed afgesteld omdat de stelschroeven helemaal verroest zijn. Krijg dat soort dingen altijd wel weer aan de gang normaal gesproken, behalve hiermee omdat er ook kunststof moeren op zitten en de draad is contra... Dacht bij mezelf als ik dan toch wat anders moet dan dit maar eens proberen.... :hmmz

nou dan ben ik wel benieuwd vinci hoe ze gaan passen.

zou je er verschillende pics van willen plaatsen ook van het passen misschien dat ik het dan ook ga wagen

Die lampen binnen gekregen, zijn wel super diep... Althans, er zit een hele behuizing achter, heb het luikje er achter open gemaakt en dan zit daar binnen eigenlijk een hele berg lucht, dus ik ga eens kijken of ik die er niet af kan halen zodat ik het aanpassen van plaatwerk tot een minimum kan beperken of evt. zelfs achterwegen kan laten...

Frontglas is in elk geval voor zover ik kan zien 100% identiek qua afmetingen met de Kadett lampen.

Terug
Naar boven