• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe langer ik kijk hoe meer ik denk dat het past

En en nexia front op de kadett is voor jullie geen optie aangezien er alles past an de e kadett en er op dit moment nog heel veel op de sloop staan.

in Elsloo staan ernog met trekhaak, airco, elektrische ruiten en spiegels enz.

En zo ziet het van voren uit.

25072010363-7988005063790050147.jpg

daewoonexia.jpg

daewoo_nexia_tuning_2.jpg

daewoo_nexia_a1270699216b3515964_orig.jpg

Gr. Peter

laatste foto is nexia 2 en hier niet te vinden

nexia front is al enige keren gedaan maar past niet zomaar

Vind de Nexia ook een beetje een pruts auto eerlijk gezegd. Okay, die motorkap is wel best mooi, maar zoals gezegd is het niet zomaar een 1:1 passing en ik zit eigenlijk niet zo te wachten op een hele verbouwing. Vind het juist leuk als het nog 'downwards compatible' blijft....

@hanskadett wrote:heb je ook een foto van de huidige achterzijde

Nog niet gemaakt, was ook een hele berg plakband nog en ben nu weer aan het knutselen. Zal als ik weer wat verder ben effe een plaatje schieten.

Mijn broer kent ook mensen in Brazilie en ik probeer nog steeds aan heldere frontglazen te komen....

ik heb mij net een set irmsher behuizingen gekocht

ga daar van een bmw e30 de angel eyes in pas maken met zwarte achtergrond

moet allen kijken hoe ik het nu ga doen met mijn knipperlichten

weet nog niet echt waar ik deze ga laten

Heb ook naar dat soort lampframes zitten kijken ja, alleen denk ik dat het niet veel minder werk is om dat netjes te doen (lees: waterdicht en zo...) Ik moet ook een hoop kitten, maar heb in elk geval nog een dicht frontglas. Heb er ook meer werk van gemaakt dan op zicht nodig is, want die angel eyes hoeven natuurlijk niet persé met leds...

Heb nog wat zitten knutselen en foto's gemaakt, nog niet echt van de achterkant want dat zit nu met super korte draadjes aan een accu. Maak wel wat plaatjes als ik het ongeveer op de definitieve plek er in heb zitten...

J6Yec.jpg

8UyjW.jpg

fsRpy.jpg

2Q9Tg.jpg

Kxy6J.jpg

1rksw.jpg

En achter het glas geplakt ziet dat er dan zo uit:

aGTXY.jpg

Het is jammer dat ik niet zo goed kan fotoshoppen, maar even in Paint een edit gedaan om een idee te krijgen van hoe het er uit zal zien...

dQoYq.jpg

Heb even wat aluminium plaat gekocht in diverse diktes, kan ik de behuizing voor de lampen van gaan vouwen en kitten. Zit nog even te kijken hoe ik aan mooie rubber deksels kan komen voor de achterkant. Heb liefst dichte deksels of met een heel klein gaatje. Misschien zij de originele wel bruikbaar, maar die zijn wel al op H4 lampjes bedacht en zitten dus al drie gaatjes in. Wil ook eigenlijk de lampen wel beter dicht hebben dan origineel, want daar komt nogal eens water in....

zal wel mooi worden maar doordat het geen helder glas is zal je lichtbeeld voor geen meter kloppen.

succes ermee :thumb

Dat valt enorm mee, heb er namelijk al een testje mee gedaan. Het licht is niet verblindend en een gigantische verbetering op de standaard koplampen. Weet niet waar je dat vandaan haalt dat het voor geen meter gaat kloppen??

de ribbels in je koplampglas verdelen je licht nog wat extra en aangezien je lichtpunten nu op een andere plaats zitten heb je grote kans dat het lichtbeeld niet meer klopt.

daarom hebben engelse auto's ook andere koplampen .

Het glas is exact symmetrisch en wat links/rechtshandig gebruik betreft zit daar een plaatje voor in de lamp unit geplaatst bij deze lampen die je kunt omschakelen. Is dus allemaal helemaal geen probleem hier.... Maar ik waardeer het dat je meedenkt! :thumb

Nauwelijks tijd gehad de laatste tijd, ze zitten er dus nog steeds niet in, maar heb wel wat nieuws... Heb zwarte knipperlichten gekocht, en ben met het afwerken van de achterkant verder gegaan. Heb bij de Gamma van die aluminium verloop moffen gekocht en laat die nou precies om de lamp units heen passen en achter op de originele rubber deksels weer passen! Ideaal dus!

Verder met hoge kwaliteit Loctite kit de boel dicht gekit tegen het glas aan...

87zqf.jpg

Sv5Ta.jpg

Terug
Naar boven