• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe maak jij je astra winterklaar??

robert_corsa

Woont hier bijna
iedereen kent de winter tijd wel. je auto poetsen en schoonhouden lukt bijna niet. de winterse neerslag heeft meestal grote gevolgen voor je lak.

Hoe maken jullie je astra winterklaar?

gr, robert

ik knal de winterbanden eronder. wax de auto 2 maal. ruiten enzo reinigen van binnen en buiten. grill verwisselen, achterlichten wisselen. voorjaar de nieuwe koplampen erin:D die wissel ik dat jaar erop weer met de oude.

verder leder in de poets, plastic delen reinigen. vloeistoffen bijhouden en zorgen dat de ruitensproeier vloeistof op pijl blijft

ik knal de winterbanden eronder. wax de auto 2 maal. ruiten enzo reinigen van binnen en buiten. grill verwisselen, achterlichten wisselen. voorjaar de nieuwe koplampen erin:D die wissel ik dat jaar erop weer met de oude.

verder leder in de poets, plastic delen reinigen. vloeistoffen bijhouden en zorgen dat de ruitensproeier vloeistof op pijl blijft

Keertje in was zetten, winterbanden erop en krabber opzoeken, ruitensproeier bijvullen. That's it.

Keertje in was zetten, winterbanden erop en krabber opzoeken, ruitensproeier bijvullen. That's it.

Naast antivries in het ruitenwisservloeistoftankje en winterbanden probeer ik het laatste mooie weekend te gebruiken om de auto compleet te wassen en de lak in de was te zetten.

Daarnaast zorgen dat de onderkant van de auto moddervrij is, zodat er zo min mogelijk zout en water aan de auto blijft hangen.

Ook de binnenkant van de auto (met name de ruiten) maak ik goed schoon en 's winters doe ik de ruiten iedere maand wel even.

En als het dan eenmaal vriest en er wordt gestrooid, rijd ik regelmatig even een wasbox in om de onderkant van de wagen af te spuiten. En moet m'n auto er dan eens een keer echt goed uitzien 's winters, bijv. voor een bruiloft of wat dan ook, dan rijd ik door een wasstraat hier in de buurt. Die laat geen krassen na en doet zowel de onderkant van de wagen als een mooie hardwax over de lak.

Naast antivries in het ruitenwisservloeistoftankje en winterbanden probeer ik het laatste mooie weekend te gebruiken om de auto compleet te wassen en de lak in de was te zetten.

Daarnaast zorgen dat de onderkant van de auto moddervrij is, zodat er zo min mogelijk zout en water aan de auto blijft hangen.

Ook de binnenkant van de auto (met name de ruiten) maak ik goed schoon en 's winters doe ik de ruiten iedere maand wel even.

En als het dan eenmaal vriest en er wordt gestrooid, rijd ik regelmatig even een wasbox in om de onderkant van de wagen af te spuiten. En moet m'n auto er dan eens een keer echt goed uitzien 's winters, bijv. voor een bruiloft of wat dan ook, dan rijd ik door een wasstraat hier in de buurt. Die laat geen krassen na en doet zowel de onderkant van de wagen als een mooie hardwax over de lak.

Heb m van het weekend voor de laatste keer in de wax gezet zodat alle rommel er makkelijk vanaf spoelt.

Nu regelmatig afspuiten en af en toe eens wassen.

En natuurlijk alle vloeistoffen bij houden.

Heb m van het weekend voor de laatste keer in de wax gezet zodat alle rommel er makkelijk vanaf spoelt.

Nu regelmatig afspuiten en af en toe eens wassen.

En natuurlijk alle vloeistoffen bij houden.

Ik maak de auto goed schoon dus wielkasten, bodem voor zo ver dat gaat. Winterbanden eronder accu getest en vervangen. Antivries gemeten van het koelsysteem kan tot -24 moet wel genoeg zijn. Ruitensproeier bijvullen met puur ruitensproeier antivries. Ruitenkrabber erin slotontdooier thuis klaar gezet. Ik ken er genoeg die dat in de auto bewaren....

Ik maak de auto goed schoon dus wielkasten, bodem voor zo ver dat gaat. Winterbanden eronder accu getest en vervangen. Antivries gemeten van het koelsysteem kan tot -24 moet wel genoeg zijn. Ruitensproeier bijvullen met puur ruitensproeier antivries. Ruitenkrabber erin slotontdooier thuis klaar gezet. Ik ken er genoeg die dat in de auto bewaren....

ik onderneem niet echt veel, behalve dat er een plantenspuitje anti vries op de achterbank ligt. en soms ff door de wasstraat zodat me onderkant niet verpekelt

ik onderneem niet echt veel, behalve dat er een plantenspuitje anti vries op de achterbank ligt. en soms ff door de wasstraat zodat me onderkant niet verpekelt

Vorige week de Astra even qua lak aangepakt (oude wax verwijderd, clayen, licht polijsten, glaze en wax erop - Wolfgang fuzion icm DGPS3).

Daarnaast liggen de winterbandjes er nu weer onder, zijn alle wielkuipen voorzien van een beschermlaagje en is de onderzijde goed schoongeborsteld en voorzien van een laagje collinite 845 wax.

Rubbers zijn voorzien van een laagje natural look en de trims van een laagje trim restorer.

Ramen uiteraard ook even geclayed en voorzien van een laagje Dodo Blue Velvet wax

En uiteraard een Opel wintercertificaat !

Vorige week de Astra even qua lak aangepakt (oude wax verwijderd, clayen, licht polijsten, glaze en wax erop - Wolfgang fuzion icm DGPS3).

Daarnaast liggen de winterbandjes er nu weer onder, zijn alle wielkuipen voorzien van een beschermlaagje en is de onderzijde goed schoongeborsteld en voorzien van een laagje collinite 845 wax.

Rubbers zijn voorzien van een laagje natural look en de trims van een laagje trim restorer.

Ramen uiteraard ook even geclayed en voorzien van een laagje Dodo Blue Velvet wax

En uiteraard een Opel wintercertificaat !

beetje spitrtus in het ruitenwissen reservoir :P

meer eigenlijk niet, ja ook ff afspuiten of wassen.

maar uhhh kan iemand mij dat in de wax zetten eens uit leggen?

ik heb van dat spul van de lidl (zal ook wel niet de beste zijn maja)

waneer ik het er op smeer en uitveeg blijf ik vettige vlekken of strepen zien.

dus misschien kan iemand dat mij ff uitleggen?? of ff een pm met test en uitleg?

dan kan ik hem ook ff in de wax zetten als dat beter is :P

Dan heb je er teveel opzitten.

Je moet er niet teveel opdoen en dan goed uitpoetsen. Maar een beter waslaag is gemakkelijker uit te poetsen. Ik gebruik zelf spul van Meguiars.

beetje spitrtus in het ruitenwissen reservoir :P

meer eigenlijk niet, ja ook ff afspuiten of wassen.

maar uhhh kan iemand mij dat in de wax zetten eens uit leggen?

ik heb van dat spul van de lidl (zal ook wel niet de beste zijn maja)

waneer ik het er op smeer en uitveeg blijf ik vettige vlekken of strepen zien.

dus misschien kan iemand dat mij ff uitleggen?? of ff een pm met test en uitleg?

dan kan ik hem ook ff in de wax zetten als dat beter is :P

Terug
Naar boven