• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe maak jij je astra winterklaar??

@soepkiepe wrote:maar uhhh kan iemand mij dat in de wax zetten eens uit leggen?

- Eerst goed wassen

- Dan de oude waxlagen verwijderen door met veel shampoo te wassen

- Dan eventueel clayen

- Dan de wax licht / dun opbrengen

- De wax even laten "uitharden" - meestal 15 tot 30 minuten

- Dan de wax uitpoetsen

- Even een half uurtje met rust laten

- Eventueel nog een 2de dunne laag aanbrangen.

Probleem is inderdaad vaak dat je het te dik aanbrengt. Ten eerste is dat zonde van je product, ten tweede ben je contstant bezig om het teveel aangebrachte product overal weer uit te smeren en ten derde kan het deel wat op je lak moet "pakken" niet uitharden waardoor het zijn doel dus compleet voorbij schiet.

Beter 2 hele dunne lagen dan 1 hele dikke laag

Dan heb je er teveel opzitten.

Je moet er niet teveel opdoen en dan goed uitpoetsen. Maar een beter waslaag is gemakkelijker uit te poetsen. Ik gebruik zelf spul van Meguiars.

@soepkiepe wrote:maar uhhh kan iemand mij dat in de wax zetten eens uit leggen?

- Eerst goed wassen

- Dan eventueel clayen

- Dan de wax uitpoetsen

Probleem is inderdaad vaak dat je het te dik aanbrengt. Ten eerste is dat zonde van je product, ten tweede ben je contstant bezig om het teveel aangebrachte product overal weer uit te smeren en ten derde kan het deel wat op je lak moet "pakken" niet uitharden waardoor het zijn doel dus compleet voorbij schiet.

Ow jah, de deurrubbers even invetten... heb bij mijn corsa welleens door de kofferbak naar binnen moeten klimmen. Was het enige wat nog openging.

Ow jah, de deurrubbers even invetten... heb bij mijn corsa welleens door de kofferbak naar binnen moeten klimmen. Was het enige wat nog openging.

Ik heb bij m'n Coupé altijd problemen met de stijlloze ramen (en ik heb het al van meer mensen gehoord). Deze zakken niet meer en dan gaan de deuren erg moeilijk open. Iemand een idee? Zelfs als ze ijsvrij zijn gaat het moeilijk.

En rubbers invetten? Ik dacht juist talkpoeder erop?

Ik heb bij m'n Coupé altijd problemen met de stijlloze ramen (en ik heb het al van meer mensen gehoord). Deze zakken niet meer en dan gaan de deuren erg moeilijk open. Iemand een idee? Zelfs als ze ijsvrij zijn gaat het moeilijk.

En rubbers invetten? Ik dacht juist talkpoeder erop?

@Juffer1 wrote:@soepkiepe wrote:maar uhhh kan iemand mij dat in de wax zetten eens uit leggen?

- Eerst goed wassen

- Dan eventueel clayen

- Dan de wax uitpoetsen

kijk hier heb ik wat aan, ik had hem ten 1e te dik en ten 2e was ik te snel :P

ik had hem gewassen.

met een doekje door me potje wax vegen om dat spul op het doekje te krijgen.

voorspatbord in de wax gezet.

toen ik het hele voorspatbord in de wax had staan ben ik ook gelijk weer gaan uit vegen.

maar het is dus eigenlijk beter om eerst de hele auto in de wax te zetten, en daarna bij het beginpunt were beginnen met uitwaxen.. duurt wel wat langer dan een half uurtje voor ik de hele auto in de wax heb maar ja, beter te lang dan te kort dus?

heb het nog nooit gedaan, heb het ook nog nooit iemand zien doen, dus daar word het lastiger van, als ik nou eens iemand het heb zien doen had ik het ook wel gekunt denk ik, afkijken met dat soort dingen kan ik als de beste haha:P:P

bedankt voor de nuttige info ;)

Een doekje de wax aanbrengen :wtf

Daar hebben ze speciale applicator padjes voor

Mag wel hopen dat je temninste 2 doeken gebruikt : een voor het aanbrengen van de wax en een andere voor het afnemen van de wax ?

Ik wil je het wel eens laten zien als ik weer in Dedemsvaart bent, andere optie is om 19 november naar lelystad te komen waar ik een poetsmeeting organiseer (http://www.forum.carclean.nl/cc_pos...g--Lelystad-19-November-2011.aspx?find=unread" onclick="window.open(this.href);return false;)

Bezoekers kunnen tegen een (vrijwillige) bijdrage zo naar binnen.

@Juffer1 wrote:@soepkiepe wrote:maar uhhh kan iemand mij dat in de wax zetten eens uit leggen?

- Eerst goed wassen

- Dan eventueel clayen

- Dan de wax uitpoetsen

kijk hier heb ik wat aan, ik had hem ten 1e te dik en ten 2e was ik te snel :P

ik had hem gewassen.

met een doekje door me potje wax vegen om dat spul op het doekje te krijgen.

voorspatbord in de wax gezet.

toen ik het hele voorspatbord in de wax had staan ben ik ook gelijk weer gaan uit vegen.

maar het is dus eigenlijk beter om eerst de hele auto in de wax te zetten, en daarna bij het beginpunt were beginnen met uitwaxen.. duurt wel wat langer dan een half uurtje voor ik de hele auto in de wax heb maar ja, beter te lang dan te kort dus?

heb het nog nooit gedaan, heb het ook nog nooit iemand zien doen, dus daar word het lastiger van, als ik nou eens iemand het heb zien doen had ik het ook wel gekunt denk ik, afkijken met dat soort dingen kan ik als de beste haha:P:P

bedankt voor de nuttige info ;)

Jammer dat Lelystad zo'n eind weg is.

Als ik de auto echt een keer goed poets, ben ik zeker een dag kwijt. Maar in de was zetten doe ik ook met poetsdoeken, niet met van die pads. Gaat vrij aardig hoor, al ga ik wel binnenkort kijken voor een DAP.

Een doekje de wax aanbrengen :wtf

Daar hebben ze speciale applicator padjes voor

Mag wel hopen dat je temninste 2 doeken gebruikt : een voor het aanbrengen van de wax en een andere voor het afnemen van de wax ?

Ik wil je het wel eens laten zien als ik weer in Dedemsvaart bent, andere optie is om 19 november naar lelystad te komen waar ik een poetsmeeting organiseer (http://www.forum.carclean.nl/cc_pos...g--Lelystad-19-November-2011.aspx?find=unread" onclick="window.open(this.href);return false;)

Bezoekers kunnen tegen een (vrijwillige) bijdrage zo naar binnen.

Het probleem met een doek is dat deze een zuigende werking heeft waardoor deze dus ook wax gaat opnemen.

Dat laatste wil je niet omdat je de wax op je lak wil hebben, daarnaast is er een risico dat uitgeharde wax krasjes op je lak gaat achterlaten.

Mocht je met een DAP gaan beginnen, ga dan maar uit van minimaal 2 dagen om de auto helemaal te kunnen doen.

PS : Lelystad is net een uurtje rijden, valt wel mee toch ? Er is genoeg te zien en zeker te leren !

Jammer dat Lelystad zo'n eind weg is.

Als ik de auto echt een keer goed poets, ben ik zeker een dag kwijt. Maar in de was zetten doe ik ook met poetsdoeken, niet met van die pads. Gaat vrij aardig hoor, al ga ik wel binnenkort kijken voor een DAP.

Helaas, niet Zevenbergen bij Bernheze, maar bij Moerdijk. Dus ruim anderhalf uur.

Ik had het misschien nog wel gedaan om op de terugweg langs vrienden in Utrecht te gaan, maar ik kan de 19e niet, zie ik net...fotoshoot bij de betonfabriek in Breda met een maat van me.

Waarom kost het meer tijd om te poetsen met een DAP? Ik had juist verwacht dat het poetsen sneller zou gaan.

Het probleem met een doek is dat deze een zuigende werking heeft waardoor deze dus ook wax gaat opnemen.

Dat laatste wil je niet omdat je de wax op je lak wil hebben, daarnaast is er een risico dat uitgeharde wax krasjes op je lak gaat achterlaten.

Mocht je met een DAP gaan beginnen, ga dan maar uit van minimaal 2 dagen om de auto helemaal te kunnen doen.

PS : Lelystad is net een uurtje rijden, valt wel mee toch ? Er is genoeg te zien en zeker te leren !

Terug
Naar boven