• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe verwijder je dat 3e remlicht bij die corsa?

[rquote=1864489&tid=142171&author=opel-motorsport]moet je niet zowieso gaten boren voor je spoiler op vast te zetten ?

[/rquote]

Neen, ik heb om speciale kit gevraagd bij de Doehetzelf. Je krijgt maar één kans om 'm er tegenaan te zetten, want vast is vast... binnen 10 sec.

[rquote=1864489&tid=142171&author=opel-motorsport]moet je niet zowieso gaten boren voor je spoiler op vast te zetten ?

[/rquote]

Neen, ik heb om speciale kit gevraagd bij de Doehetzelf. Je krijgt maar één kans om 'm er tegenaan te zetten, want vast is vast... binnen 10 sec.

[rquote=1864144&tid=142171&author=BlackDevil]Wellicht kun je nog met de bestaande kabel wat doen om de stroom voor het remlicht in je spoiler te leveren. Als je afziet van je wasinstallatie op je achterklep, kun je misschien het sproeiertje verwijderen en dat gat gebruiken om je kabel door te trekken. Wel een gummitulletje gebruiken om te voorkomen dat de kabel gaat doorschuren in het gat.[/rquote]

Jij denkt goed met me mee ;) dat was voor mij de eerste optie in mijn hoofd.. (ach, was ik maar iets handiger).

[rquote=1864144&tid=142171&author=BlackDevil]Wellicht kun je nog met de bestaande kabel wat doen om de stroom voor het remlicht in je spoiler te leveren. Als je afziet van je wasinstallatie op je achterklep, kun je misschien het sproeiertje verwijderen en dat gat gebruiken om je kabel door te trekken. Wel een gummitulletje gebruiken om te voorkomen dat de kabel gaat doorschuren in het gat.[/rquote]

Jij denkt goed met me mee ;) dat was voor mij de eerste optie in mijn hoofd.. (ach, was ik maar iets handiger).

om wat voor kit gaat dat?

ik heb nog een spoiler voor me a tje liggen maar ik zou niet weten waar de gaten moeten komen.ik heb ook al aan montage kit gedacht ma die zit nie binnen 10 sec vast :P

om wat voor kit gaat dat?

ik heb nog een spoiler voor me a tje liggen maar ik zou niet weten waar de gaten moeten komen.ik heb ook al aan montage kit gedacht ma die zit nie binnen 10 sec vast :P

"Jij denkt goed met me mee ;) dat was voor mij de eerste optie in mijn hoofd.. (ach, was ik maar iets handiger)."

Creatief word je vanzelf, na verloop van tijd. Tis vaak gewoon een kwestie van goed bekijken hoe alles geconstrueerd is en dan is er altijd wel een manier om iets te maken zoals je je dat voorstelt.

Suc6.

"Jij denkt goed met me mee ;) dat was voor mij de eerste optie in mijn hoofd.. (ach, was ik maar iets handiger)."

Creatief word je vanzelf, na verloop van tijd. Tis vaak gewoon een kwestie van goed bekijken hoe alles geconstrueerd is en dan is er altijd wel een manier om iets te maken zoals je je dat voorstelt.

Suc6.

hmm geloof dat ik binnenkort als de foto`s erop komen jaloers wordt,

grrrrrrrrrrrrrrrrr waarom moest de vrouw nu weer een 5drs

Dus Dunc waar blijven de foto`s.

hmm geloof dat ik binnenkort als de foto`s erop komen jaloers wordt,

Dus Dunc waar blijven de foto`s.

[rquote=1865002&tid=142171&author=soepkiepe]om wat voor kit gaat dat?

[/rquote]

Toch wel hoor. Bison Montagekit Original. Extra sterk, snél vast!

Bison.jpg

1.Oppervlakken natuurlijk schoon, droog en vetvrij

2. Lijm eenzijdig in dotten aanbrengen

3.Delen direct daarna samenvoegen en goed aandrukken of aankloppen. Belastbaar na ca. 24 uur (nah ja, ik ga er niet vanuit dat je er gelijk bovenop gaat zitten..:P)

De Vast - Los - Vast methode:

Deze methode pas ik toe. Eerst natuurlijk dotten aanbrengen. Dan vastdrukken en vervolgens weer lostrekken. Nu 5 min. laten drogen. Opnieuw bevestigen en nu laten drogen.

Hierna gebruik ik een stevige tape, Tesa film. Hiermee plak ik verticale banen af over de spoiler heen. Dit om de dakspoiler extra te fixeren/ondersteunen.

Ik laat gewoon de achterklep omhoog, dan heb ik ook minder last van de zwaartekracht.. (ik bind mijn hond wel vast in de auto, dan wordt het geen open huis in de straat..:fy1.

Ok, vwb. de bevestiging van de stroomspanning. Ik haal aan de buitenzijde het rubbertje van de watersproeier voor de ruit los. Nu kan je makkelijk naast het bestaande waterslangetje, het dunne stroomdraadje van het nwe remlicht doorvoeren. Op deze manier kan je hem simpel koppelen aan de bestaande stroomdraad van de org. 3e remlicht!

p.s. Dit is nog theorie hoor, maar dit weekend gaat ie er écht op; pics volgen natuurlijk direct aansluitend.. En! Ik spreek natuurlijk voor een Corsa B en weet niet hou jouw A'tje is gevormd aan de achterkant, maar dat zal qua techniek niet veel afwijken volgens mij hoor.

[rquote=1865002&tid=142171&author=soepkiepe]om wat voor kit gaat dat?

[/rquote]

Toch wel hoor. Bison Montagekit Original. Extra sterk, snél vast!

Bison.jpg

1.Oppervlakken natuurlijk schoon, droog en vetvrij

2. Lijm eenzijdig in dotten aanbrengen

3.Delen direct daarna samenvoegen en goed aandrukken of aankloppen. Belastbaar na ca. 24 uur (nah ja, ik ga er niet vanuit dat je er gelijk bovenop gaat zitten..:P)

De Vast - Los - Vast methode:

Deze methode pas ik toe. Eerst natuurlijk dotten aanbrengen. Dan vastdrukken en vervolgens weer lostrekken. Nu 5 min. laten drogen. Opnieuw bevestigen en nu laten drogen.

Hierna gebruik ik een stevige tape, Tesa film. Hiermee plak ik verticale banen af over de spoiler heen. Dit om de dakspoiler extra te fixeren/ondersteunen.

Ik laat gewoon de achterklep omhoog, dan heb ik ook minder last van de zwaartekracht.. (ik bind mijn hond wel vast in de auto, dan wordt het geen open huis in de straat..:fy1.

Ok, vwb. de bevestiging van de stroomspanning. Ik haal aan de buitenzijde het rubbertje van de watersproeier voor de ruit los. Nu kan je makkelijk naast het bestaande waterslangetje, het dunne stroomdraadje van het nwe remlicht doorvoeren. Op deze manier kan je hem simpel koppelen aan de bestaande stroomdraad van de org. 3e remlicht!

p.s. Dit is nog theorie hoor, maar dit weekend gaat ie er écht op; pics volgen natuurlijk direct aansluitend.. En! Ik spreek natuurlijk voor een Corsa B en weet niet hou jouw A'tje is gevormd aan de achterkant, maar dat zal qua techniek niet veel afwijken volgens mij hoor.

[rquote=1865076&tid=142171&author=angelg7]hmm geloof dat ik binnenkort als de foto`s erop komen jaloers wordt,

Dus Dunc waar blijven de foto`s.[/rquote]

Haha, ik zal je vast iets laten zien om van te watertanden..

Alsof ie door Rembrandt van Rijn is gespoten niet? Er blijft geen druppel water op liggen, zo glad..king:

Spoilertjuhhh.jpg

[rquote=1865076&tid=142171&author=angelg7]hmm geloof dat ik binnenkort als de foto`s erop komen jaloers wordt,

Dus Dunc waar blijven de foto`s.[/rquote]

Haha, ik zal je vast iets laten zien om van te watertanden..

Alsof ie door Rembrandt van Rijn is gespoten niet? Er blijft geen druppel water op liggen, zo glad..king:

Spoilertjuhhh.jpg

[rquote=1865175&tid=142171&author=joop1970]Rembrand spoot geen verf:P

Mooi ding verder![/rquote]

Oh nee!?

Toen hadden ze ook al van die airbrushmachientjes die je aan de mond moest zetten en blazend diende te hanteren.. Toen hadden ze nog geen stoere velgen, maar van die houten karrewielen die al werden gepimpt.. :angel

[rquote=1865175&tid=142171&author=joop1970]Rembrand spoot geen verf:P

Mooi ding verder![/rquote]

Oh nee!?

Toen hadden ze ook al van die airbrushmachientjes die je aan de mond moest zetten en blazend diende te hanteren.. Toen hadden ze nog geen stoere velgen, maar van die houten karrewielen die al werden gepimpt.. :angel

hmm ben benieuwd als dat ook echt goed gaat werken, niet dat ik aan de kit of zo twijfel, maar het idee om een spoiler met montage kit vast te zetten vind ik nog steeds wat raar, vandaar dat ik er ook niks over op het forum heb gezet, ma blijkbaar ben ik niet de enige die er aan dacht haha.

alleen gaat het bij mij om een a corsa, en hoogstwaarschijnlijk nog een sedan ook, dus ik kan de kofferbak van de sedan wel open zetten maar dat haalt niks aan, misschien ondersteunen met een paar balkjes of zo, eerst maar eens kijken als het wel wil, de rand boven het achter raam van een gewone a is namelijk breden dan die van een sedan.

als je wil, en als het tussen door kan, dan mag je wel wat fotos maken van het monteren van de spoiler, zit voor mij denk ik vast informatie tussen die ik ook kan gebruiken

Terug
Naar boven