• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoeveel originele Corsa B GSI Fase1 rijden er nog rond?

@Ewoud94 wrote:Volgens mij als je op dit moment een opel corsa b gsi full options uit 94 hebt kun je er aardig veel voor vragen. Vraag me af wat ze over 5 jaar doen.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

Interieur is volledig origineel..

Buitenkant is op wat spuitwerk na, de velgen en een door gelaste motorkap ook origineel dus begrijp je opmerking niet echt..

Onder origineel versta is zoals het fabriekaf geleverd is.

@wim-v6 wrote:Doet u mij maar een GSi World Cup zo kaal mogenlijk, Vind ik wel leuker

Willem

Heb ik, ook van '94...Zit inmiddels wel een 2.0-16v blokkie in, en 17"velgjes onder ...

1001290_332710420193495_439504676_n.jpg

@streamline wrote:

Buitenkant is op wat spuitwerk na, de velgen en een door gelaste motorkap ook origineel dus begrijp je opmerking niet echt..

Dan is die dus niet orgineel voor mijn begrip.

Spuitwerk, motorkap, velgen zijjn niet affabriek de GSI logo's zijn niet aanwezig.

Voor mij is een auto waar niets aanveranderd is orgineel en anders dus niet.

@Andre_Ede wrote:@streamline wrote:

Dan is die dus niet orgineel voor mijn begrip.

Spuitwerk, motorkap, velgen zijjn niet affabriek de GSI logo's zijn niet aanwezig.

Voor mij is een auto waar niets aanveranderd is orgineel en anders dus niet.

Wat ik hier in het Topic bedoelde met origineel is hoeveel on verziekte en niet afgetrapte GSI's rijden er nog rond..

Klopt, zijn der een aantal. Echter zijn de meeste slecht of uitgeleefd..

Ben laatst uit nieuwsgierigheid bij de zilveren in Amersfoort wezen kijken, op de foto lijkt het een redelijke auto in werkelijkheid

blijkt het een bak en braad project te zijn geweest van onder en heeft de auto de nodige schades. Meestal krijg je van een auto

de eerlijkste indruk als je onverwachts langs komt.

@Dr.Ed wrote:@wim-v6 wrote:Doet u mij maar een GSi World Cup zo kaal mogenlijk, Vind ik wel leuker

Willem

Heb ik, ook van '94...Zit inmiddels wel een 2.0-16v blokkie in, en 17"velgjes onder ...

1001290_332710420193495_439504676_n.jpg

Hoe vaker ik rood zie hoe mooier het word hahahahaha, ben nu toch wel blij met onze rooie.....

n3uob7.jpg

@Tigra-Black wrote:@wim-v6 wrote:Die van Vannos, die is pas origineel...

Willem

Toch ook niet helemaal Willem ;) bij vannos zitten er toch heldere koplampen in

en ze blijven er ook in, staat veel beter bij de wagen :D

Heb nu ook iets Unieks haha :jerry :jerry :jerry :

een Fase 2 GSDi

Kwam vandaag ook nog een Fase 1 GSDi tegen:

Willem

Ze zijn dan ook wel gewaagd aan de GSi qua prestaties, Mijn 1.5 diesel is vanaf stoplicht vrijwel niks langzamer als de originele GSi..

de zwarte is weer een ander verhaal...... :jerry :jerry

Kijk maar eens in mijn topic (Wim's Corsa-B 1.5TD)

@wim-v6 wrote:Ze zijn dan ook wel gewaagd aan de GSi qua prestaties, Mijn 1.5 diesel is vanaf stoplicht vrijwel niks langzamer als de originele GSi..

de zwarte is weer een ander verhaal...... :jerry :jerry

Kijk maar eens in mijn topic (Wim's Corsa-B 1.5TD)

Vertrekt inderdaad verbazing wekkend!!! Nu weet ik niet hoe origineel de mijne is maar ik heb het gevoel dat het vanaf de 100km/H door gassen bij de GSI nog een stuk rapper gaat.

Laatst eens een stukje geprobeerd vanaf stilstand bij een benzinepomp en dan hopla gas erop en gaan, ik zat verbaast te kijken hoe snel die rechter naald naar de 150 wees waarna ik maar van het gas af ben gegaan (vrouw en de kleine zaten er ook bij toen)

Het enige wat ze riep, " zo hij gaat echt als zijn kleur, de brandweer" hahahahaha

ik heb al een Sprint gedaan van 0 naar 120, en dat ging gelijk op, video's lijken langer te duren he..

van de week bleef ik ook langs een BMW X1 1.8d rijden die vollepot ging, die doet net als de Corsa-B 9,8 seconden over naar de 100..

Ik moet nog even zorgen dat de turbo sneller op gaat spoelen, dat gaat niet zo vlot namelijk ivm 45mm uitlaat, en Katalsyator er nog tussen.

Willem

Terug
Naar boven