• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoge druk op koelsysteem. Koppakking lek

Juhroen

Post weleens wat
Goeiedag,

Ik heb een probleem. Ik heb vrijdag mijn radiateur vervangen wegens lekkage. Nu heb ik de laatste dagen erg last van hoge druk in mijn koelsysteem. Als ik de kvs slangen in wil knijpen gaat dit haast niet tenzij ik de dop losdraai. Ook loopt de motor niet helemaal lekker bij een koude start. Als hij warm is loopt hij goed en merk ik er verder niks aan.

Zelf denk ik dat het de koppakking is.

Wat denken jullie?

@Juhroen wrote:Zonder dop ga ik straks even proberen. Na 3 dagen rijden hoop ik dat hij wel ontlucht is?

van rijden met de dop erop ontlucht er vrij weinig..

motor warm laten draaien met de dop open altijd nadat al de kvs eruit is geweest.

Ik dacht dat het zelf onluchtent was. Ik werk zelf in de vrachtwagens daar gooi je hem vol rij je een rondje en is het goed :D Ik ga het meteen proberen.

Ik ben net even bezig geweest. Hij borrelde wel weer aardig. Ik ga het morgen op me werk even goed doen aangezien het hier best hard sneeuwt.

In ieder geval bedankt voor de reacties :thumb

Kijk ook even naar de dop zelf, of die de overdruk wel kwijt kan, misschien zit die ook wel verstopt.

En laat hem met de dop eraf gewoon een tijdje draaien, en je kachel zal ook veel warmer worden als alle lucht eruit is. :thumbup

Kachel word wel goed warm. Denk wel dat de dop verstopt zit. Want de slang zetten uit en worden bijna zo hard als staal. Morgen op de zaak even goed ontluchten.

Ik heb dit ook gehad....

Hij vebruikte koelvloeistof nergens iets te vinden

Testen op koeling gedaan bleef mooi op druk

Maar de slangen groeide gewoon en werden keihard

Uiteindelijk bleek me kop eruit te liggen ... :puke

vergeet niet je kachel op max warm te zetten tijdens het ontluchten,als de thermostaat open is geweest en de ventilator heeft gedraaid ,kun je de dop er weer op draaien dan is die ontlucht.

Vanmiddag met dop eraf een kwartier laten draaien. Was goed op temperatuur. Daarna de dop erop gedraaid en naar huis gereden. Nogsteeds heel veel druk. Vind het ook vreemd dat de dop dit niet laat gaan. Maar kan me ook niet voorstellen dat deze druk door een paar luchtbellen in het systeem komen. Ik denk ook dat de koppakking het heeft begeven.

Terug
Naar boven