• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoog brandstof verbruik

zoiets kun je in het vervolg ook beter direct meepakken. Hetzelfde als de waterpomp deze laat je ook niet zitten bij een distributieriem vervangen. Vervang altijd zoiets kleins mee. Kost je amper paar tientjes meer maar je hebt n halfjaar later wel geen problemen ermee in ieder geval. Denk dat als je lambda sonde kapot is dat je ECU ook wel op motorstoring gaat hoor.

Dus lees deze eens uit...

Groeten Twan

ja die distributie heb ik laten doen incl waterpomp nam eigenlijk aan dat ze dan ook die termostaat wel doen ? en een tijdje geleden ging wel die motor storing lamp branden maar uurtje later was hij weer uit . dus het is beter om eerst me auto ff uit te laten lezen als ik het zo hoor voor ik van alles ga vervangen.

ja die distributie heb ik laten doen incl waterpomp nam eigenlijk aan dat ze dan ook die termostaat wel doen ? en een tijdje geleden ging wel die motor storing lamp branden maar uurtje later was hij weer uit . dus het is beter om eerst me auto ff uit te laten lezen als ik het zo hoor voor ik van alles ga vervangen.

heb net de garage gebelt en ze hebben niet mijn termostaat gedaan tijdens het vervangen van de distributie :thumbdown been simpel van ze aangezien ik had aangegeven vernieuw alles waar ik gezeur mee kan krijgen . had ook meteen gevraagt voor dat uitlezen en zolang er geen foutmelding is heeft het ook geen zin om uit te lezen . dus tog maar lambda sone .. of gewoon me termostaat laten doen ?????????????

heb net de garage gebelt en ze hebben niet mijn termostaat gedaan tijdens het vervangen van de distributie :thumbdown been simpel van ze aangezien ik had aangegeven vernieuw alles waar ik gezeur mee kan krijgen . had ook meteen gevraagt voor dat uitlezen en zolang er geen foutmelding is heeft het ook geen zin om uit te lezen . dus tog maar lambda sone .. of gewoon me termostaat laten doen ?????????????

een lambdasonde kun je doormeten met de multiemeter om te testen of die nog goed is,als een lambdasonde kapot is of slecht werkt moet je motormanagement lampje gaan branden ,als die nooit heeft geknippert dan denk ik niet dat je lambdasonde kapot is .

waarschijnlijk blijft je thermostaat een klein stukje open staan waardoor die niet op temperatuur komt ,dat kan ook het brandstof verbruik verklaren een auto verbruikt meer brandstof als die koud is.

als je een 1.6 8v motorcode x1.6szr hebt dan kan je zelf je auto uitlezen.

een lambdasonde kun je doormeten met de multiemeter om te testen of die nog goed is,als een lambdasonde kapot is of slecht werkt moet je motormanagement lampje gaan branden ,als die nooit heeft geknippert dan denk ik niet dat je lambdasonde kapot is .

waarschijnlijk blijft je thermostaat een klein stukje open staan waardoor die niet op temperatuur komt ,dat kan ook het brandstof verbruik verklaren een auto verbruikt meer brandstof als die koud is.

als je een 1.6 8v motorcode x1.6szr hebt dan kan je zelf je auto uitlezen.

dat is idd de motor die ik heb ,,, mijn motor storing heb wel een paar keer gebrand (nu niet meer) .... en hoe kan ik hem dan zelf uitlezen ????

dat is idd de motor die ik heb ,,, mijn motor storing heb wel een paar keer gebrand (nu niet meer) .... en hoe kan ik hem dan zelf uitlezen ????

opel astra g uitlezen .

tussen de handrem en , de versnellingspook in zit een vakje voor kleine spullen in te doen wip het plastic kapje met een platte schroevendraaier eruit en, je ziet de stekker zitten ,er zitten 2 rijtjes met gaatjes in deze stekker tel dan het rechter rijtje van onder naar boven en, stop de paperclip in gaatje 3 en, 4.

van boven naar onder is het 5 en, 6

draai nu de sleutel op contact en tel hoevaak je motormanagement lampje gaat branden .

voobeeld

code P0150

10x knipperen

korte pauze

1x knipperen

korte pauze

5x knipperen

korte pauze

10x knipperen

lange pauze

p1600

1x knipperen

korte pauze

6x knipperen

korte pauze

10x knipperen

korte pauze

10x knipperen

lange pauze

iedere storing wordt 3x herhaald voordat de volgende storing wordt gegeven.

opel astra g uitlezen .

tussen de handrem en , de versnellingspook in zit een vakje voor kleine spullen in te doen wip het plastic kapje met een platte schroevendraaier eruit en, je ziet de stekker zitten ,er zitten 2 rijtjes met gaatjes in deze stekker tel dan het rechter rijtje van onder naar boven en, stop de paperclip in gaatje 3 en, 4.

van boven naar onder is het 5 en, 6

draai nu de sleutel op contact en tel hoevaak je motormanagement lampje gaat branden .

voobeeld

code P0150

10x knipperen

korte pauze

1x knipperen

korte pauze

5x knipperen

korte pauze

10x knipperen

lange pauze

p1600

1x knipperen

korte pauze

6x knipperen

korte pauze

10x knipperen

korte pauze

10x knipperen

lange pauze

iedere storing wordt 3x herhaald voordat de volgende storing wordt gegeven.

Laat eerst maar de thermostaat of temp sensor vervangen en ga dan weer eens rijden ik ben zelf van mening dat je thermostaat kapot is

Laat eerst maar de thermostaat of temp sensor vervangen en ga dan weer eens rijden ik ben zelf van mening dat je thermostaat kapot is

temp sensor is nu gedaan ,,,,, aleen had net de opel dealer aan de tel ivm die termostaat en is even 170 euries ,, terwijl hun na aangeven van mij dat ze alles moesten vervangen dat niet hebben gedaan en nu kan ik die distributie er opniew af laten halen goed voor de man uurtjes zijden ze in de werkplaats:fy1

temp sensor is nu gedaan ,,,,, aleen had net de opel dealer aan de tel ivm die termostaat en is even 170 euries ,, terwijl hun na aangeven van mij dat ze alles moesten vervangen dat niet hebben gedaan en nu kan ik die distributie er opniew af laten halen goed voor de man uurtjes zijden ze in de werkplaats:fy1

maar ja als je motor koud blijft doet je kachel het van de winter ook niet je zou natuurlijk ook nog een kartonnetje voor de radiateur kunnen plaatsen maar ja das maar een tijdelijke oplossing

kunnen ze ook niet wat regelen dan bij die dealer als ze niet hebben gedaan wat jij vroeg vind ik dat ze dat toch wel netjes moeten oplossen 170 euro is wel een hoop geld komt natuurlijk ook omdat de thermostaat op een beroerde plek zit

maar ja als je motor koud blijft doet je kachel het van de winter ook niet je zou natuurlijk ook nog een kartonnetje voor de radiateur kunnen plaatsen maar ja das maar een tijdelijke oplossing

kunnen ze ook niet wat regelen dan bij die dealer als ze niet hebben gedaan wat jij vroeg vind ik dat ze dat toch wel netjes moeten oplossen 170 euro is wel een hoop geld komt natuurlijk ook omdat de thermostaat op een beroerde plek zit

Thermosstaat kapot veroorzaakt inderdaad een HOOG brandstofverbruik.

laat de auto is LANG stationair draaien, en kijk dan of de meter WEL omhoog komt.

Willem

Thermosstaat kapot veroorzaakt inderdaad een HOOG brandstofverbruik.

laat de auto is LANG stationair draaien, en kijk dan of de meter WEL omhoog komt.

Willem

Ik heb precies hetzelfde met mijn x16szr.

Als ik lang stilsta of gewoon een paar x voor een stoplicht, loopt de temp gewoon op.

Ook als ik hem stationair laat draaien loopt hij mooi op tot de gewenste temp. en me vin slaat ook gewoon aan, maar als ik ga rijden, daalt de temp naar onder de 80 en soms zelfs naar de 0.

Maar ik haal de 4 tot 500 km op een tank wel!

En ik ben best een pittige rijder, ook al is het een 1.6

Terug
Naar boven