• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoog brandstof verbruik

Ik heb precies hetzelfde met mijn x16szr.

Als ik lang stilsta of gewoon een paar x voor een stoplicht, loopt de temp gewoon op.

Ook als ik hem stationair laat draaien loopt hij mooi op tot de gewenste temp. en me vin slaat ook gewoon aan, maar als ik ga rijden, daalt de temp naar onder de 80 en soms zelfs naar de 0.

Maar ik haal de 4 tot 500 km op een tank wel!

En ik ben best een pittige rijder, ook al is het een 1.6

warm worden doet hij wel (als ik stil sta ). en me kachel ook, in de winter is het gewoon heet te krijgen in de auto . en nee heb de dealer al gebelt en er is niks te regelen betaal gewoon de volle mep aangegeven of niet ze doen het niet standaart bij de distributie dus de vraag om het te vervangen is niet in de wp terecht gekomen... maar als de kachel het wel doet is de termostaat dan wel of niet stuk

warm worden doet hij wel (als ik stil sta ). en me kachel ook, in de winter is het gewoon heet te krijgen in de auto . en nee heb de dealer al gebelt en er is niks te regelen betaal gewoon de volle mep aangegeven of niet ze doen het niet standaart bij de distributie dus de vraag om het te vervangen is niet in de wp terecht gekomen... maar als de kachel het wel doet is de termostaat dan wel of niet stuk

en als die niet stuk is waar kan dat absurde brandstof verbruik dan vandaan komen heb even gerekend vandaag en gemidelt is het verbruik 1:8

en als die niet stuk is waar kan dat absurde brandstof verbruik dan vandaan komen heb even gerekend vandaag en gemidelt is het verbruik 1:8

distributie en waterpomp zijn nu een jaartje oud ! lijkt mij dat het nog wel ok moet zijn ... ik heb de auto nu 3 jaar en altijd is het verbruik zo geweest en die temperatuur doet ook altij dal raar . ook na het vervangen van distributie en waterpomp

Thermosstaat stuk!!

daarom doet die temperatuur zo raar...

Een motor die vrijwel altijd koud loopt, loopt ook duur!!

koelvloeistof onder de 60graden is een flinke toename van brandstof verbruik, omdat de motor simpelweg moeilijker verbrand bij lage motortemperatuur..

Willem

distributie en waterpomp zijn nu een jaartje oud ! lijkt mij dat het nog wel ok moet zijn ... ik heb de auto nu 3 jaar en altijd is het verbruik zo geweest en die temperatuur doet ook altij dal raar . ook na het vervangen van distributie en waterpomp

Moet die van mij ook nog vervangen maar wel irritant dat de distributie eraf moet. Die van mij gaat iets onder de 80 zitten maar komt altijd wel het blauwe uit en stationair naar 100 zo'n beetje en slaat fan aan.

Thermosstaat stuk!!

daarom doet die temperatuur zo raar...

Een motor die vrijwel altijd koud loopt, loopt ook duur!!

koelvloeistof onder de 60graden is een flinke toename van brandstof verbruik, omdat de motor simpelweg moeilijker verbrand bij lage motortemperatuur..

Willem

Moet die van mij ook nog vervangen maar wel irritant dat de distributie eraf moet. Die van mij gaat iets onder de 80 zitten maar komt altijd wel het blauwe uit en stationair naar 100 zo'n beetje en slaat fan aan.

Wim, de voeler (sensor) voor de ECU is toch een andere dan voor het metertje op je dashboard ?

Dan heb ik het over de x16szr!

Bij de Astra-F en Vectra-B wel, bij de G is deze dacht ik zo, dezelfde als voor de motormanagement.

zo niet moet ie achter de dynamo boven op de inlaatbuis van de 1e cilinder zitten tegen de cilinderkop aan...

Willem

Wim, de voeler (sensor) voor de ECU is toch een andere dan voor het metertje op je dashboard ?

Dan heb ik het over de x16szr!

X16SZtempsensortempmeter.jpg

Bij de Astra-F en Vectra-B wel, bij de G is deze dacht ik zo, dezelfde als voor de motormanagement.

zo niet moet ie achter de dynamo boven op de inlaatbuis van de 1e cilinder zitten tegen de cilinderkop aan...

Willem

Terug
Naar boven