• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoog Verbruik Corsa B X14XE wat verbruikt jullie corsa?

Je temperatuur is te laag. Bij mijn beide X14XE's staat de meter na 5 minuten rijden, ca 4 km, al op 90 en na 10 km constant op 95.

Bij mij kwam de temperatuur nooit voorbij de 91 graden bij normaal rijden... Zowel m'n Corsa B X14XE als m'n Corsa B C20XE hadden dit... Maar thermostaat-problemen waren niet aan de orde...

Mijn Corsa (X14SZ) had ook een defecte thermostaat, na het vervangen komt de temperatuur ook niet veel verder dan die van jou. Waarde lijkt me (en vooral deze tijd van het jaar) goed te zijn.

@corsaboy wrote:Mijn corsa loopt volgas 1 op 2. Redelijk te doen.

:jerry

Ik rij ongeveer 400-450km met een volle tank (Gecombineerd , vooral B.B.K)

Eerst de olie altijd lekker warm rijden tot 90graden (Niet boven de 3000rpm, en niet meer dan half gas)

Daarna gaat het gas er goed op. En vaak pas laat doorschakelen.

Als je altijd rond de 3500rpm doorschakelt moet je toch wel 500-550km met een tank rijden (B.B.K)

Over de snelweg haal ik wel 600km met een tank (Gemiddeld 130km/h)

Het ligt helemaal aan je rijstijl en de belading natuurlijk. En in de winter verbruikt hij zowiezo wat meer.

Als je iedere avond met 3 vrienden aant toeren bent , kost het aardig wat meer benzine dan dat als je dit alleen doet :vertag

Uitgelezen met m'n OpCom. Temperatuur van de ECU is bij gewone belasting zo rond de 83 a 85 graden, met rustig rijden komt het rond de 80 en soms zelfs 78 graden. Met 2 personen in de auto en 150 a 160 km/h op de snelweg komt hij wel rond de 90 graden. Temperatuurmeter geeft vrij constant rond de 89 en 91 graden.

Lijkt me niet dat dit klopt. Kan iemand dit ook even nakijken bij zo'nzelfde Corsa X14XE?

Temperatuur die terugzakt naar 78 graden is niet goed, maar de meter op het dashboard blijft op 90 staan. Kan het nog steeds de thermostaat zijn of te koelvloeistoftemperatuursensor.

Thermostaat kun je controleren door de motor te laten draaien met koude motor. De slang van de thermostaat naar de radiateur moet dan koud blijven tot de opcom ongeveer 90-92 graden aangeeft en dan in een keer heet worden. Wordt de slang al bij een lagere temperatuur lauw, werkt de thermostaat niet goed.

Sensor en thermostaat kosten alletwee niet de hele wereld, dus beide vervangen en probleem opgelost.

De temperatuursensor voor de meter op het dashboard heeft maar een aansluiting. De temperatuursensor voor de ecu heeft een stekker met dubbele aansluiting, deze moet je vervangen.

Hij gaat wel gelijk mee met eventuele belasting van de motor. Zou haast denken dat de veer een stukje verlengd is van de thermostaat :P Of dat er een 82 graden thermostaat in zit...

ik ben van plan de thermostaat vandaag nog te bestellen.

heb opel mulder gebeld hun vragen 60euro voor een nieuwe thermostaat.

nu heb ik ook de keuze uit 2 imitatie merken Genaamd Weber of Facet welke beide 15 euro per stuk kosten

wat kan ik het beste doen kiezen voor een imitatie ?

zoja welk merk is beter of maakt het niet uit.

Thermostaat en temperatuursensor vervangen. Temperatuur loopt weer netjes op en blijft rond de 90gr en 93gr bij fanatieke belasting. Nu maar hopen dat het verbruik naar beneden gaat :P

Rond de 1:12 in de winter, in de zomer 1:12,5 ongeveer. Heb wel eens 1:14 gehaald maar dan moet ik echt mijn best doen (schakelen bij 2k rpm, gas nooit meer als 1/3 tot 1/2), had af en toe wel wat zuiniger gemogen maar dat wist ik van tevoren wel dat ik voor het zuinig rijden geen corsa met x14xe moest kopen.

kan makkelijk zuiniger, Trekken = meer toeren maken, Constant is zo laag mogenlijk..

Ik haalde redelijk makkelijk 1 op 14 met een X16Xe met spagettie en Matnzel box.

het ligt ook echt aan de rijstijl, niet aan de auto, wil je echt zuinig, moet je veel uitrollen bij verkeerslichten en wanneer de snelheid eruit gaat, kan je makklijk 1 op 15 rijden met een 1.4 16V, weet mensen zat die er 1 op 15 mee halen...

Willem

moet helaas zeggen dat het vervangen van de thermostaat en koelwatertempratuursensor

weinig goeds gedaan heeft kwa verbruik

auto verbruikt nog steeds 20 liter op 170km

dus ben helaas genoodzaakt de auto binnekort weg te doen.

ik heb helaas geen andere set velgen en om nu 200+ euro uit te geven aan een andere set wielen

en dan nog niet wetende of het wat uithaalt lijkt me ook niet echt een goed idee.

@mauricee93 wrote:ik heb helaas geen andere set velgen en om nu 200+ euro uit te geven aan een andere set wielen

en dan nog niet wetende of het wat uithaalt lijkt me ook niet echt een goed idee.

En iets via de sloop op de kop tikken? Kan een hoop schelen (of via een bekende even uitwisselen).

Terug
Naar boven